اجرای کاداستر و سنددارشدن اراضی طی ۴ سال آینده

معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد: طی ۴ سال تهیه نقشه کاداستر و سنددار شدن اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، «حسین میررجبی» افزود: تلاش می‌کنیم با حمایت‌های وزیر جهاد کشاورزی، تامین اعتبارات مورد نیاز و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در بازه زمانی تعیین شده، این اهداف محقق شود.

معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور به تشکیل قرارگاه صدور اسناد مالکیت کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: در قالب این قرارگاه که هر سه‌شنبه با ریاست وزیر جهاد کشاورزی در سازمان امور اراضی و در سطح استان‌های کشور به طور همزمان برپا می‌شود، مشکلات، آمار، اطلاعات و عملکرد استان‌ها در حوزه سنددار شدن اراضی کشاورزی رصد و بررسی می‌شود.

وی با بیان این که سنددار شدن اراضی کشاورزی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، تصریح کرد: تاکنون برای حدود ۶۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی، سند مالکیت صادر شده است.

میررجبی، اعتبار مورد نیاز اجرای کاداستر در کل اراضی کشاورزی را بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان و برای رفع تداخلات ۹۶۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

وی گفت: نزدیک به ۹۵ هزار و ۸۰۰ پلاک در کل کشور داریم که تاکنون ۵۵ هزار و ۲۴۷ پلاک دارای تداخل شناسایی شده است.

معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: از این میزان پلاک شناسایی شده ۱۴ هزار و ۵۷۸ پلاک در کارگروه‌های شهرستانی مورد رسیدگی قرار گرفتند که از این میزان، کل پلاک‌هایی که نقشه‌هایش تهیه شده حدود ۳۲۸۱ پلاک به مساحت ۷ میلیون و ۸۱ هزار هکتاراست.

وی اذعان داشت: از سال ۹۴ تاکنون ۹۰۰ هزار هکتار از  اراضی کشاورزی رفع تداخل شده اند.

میررجبی اظهارداشت: با صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی، شناسنامه‌ای برای کل این اراضی خواهیم داشت و همه اقداماتی که در این بستر صورت می گیرد مانند الگوی کشت، نوع کشت، میزان و سطح کشت قابل رصد خواهد شد.

وی جلوگیری از خرد شدن اراضی را یکی دیگر از مزیت‌های سنددار شدن اراضی کشاورزی عنوان کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس