جدیدترین اخبار امیکرون در ایران| غربالگری هوشمند و نوروزی با کمترین نرخ ابتلا / استفاده از ماسک را جدی بگیریم + نقشه و نمودار

کمتر از یک هفته به پایان سال رسیده و همچنان ویروس منحوس در کشورمان فعال است. کارشناسان در این زمینه تاکید می‌کنند با درنظر گرفتن شرایط فعلی بهترین راهکار مشارکت در طرح واکسیناسیون همگانی است.

به‌ گزارش مشرق، درحالی روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ را سپری می‌کنیم که همچنان ویروس منحوس نه تنها در ایران بلکه در سراسر دهکده جهانی فعال است و بی‌توجهی به شرایط می‌تواند دوباره بحران آفرینی کند.

از سوی دیگر اگرچه با توجه به افزایش سطح پوشش واکسیناسیون در ایران  نسبت به ابتدای سال ایمنی بیشتری در کشورمان ایجاد شده اما واقعیت امر اینجاست که تا رسیدن به شرایط با ثبات هنوز فاصله داریم و مشارکت در رعایت پروتکل‌ها در این روزهای پرازدحام و شلوغ تعیین کننده است.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید دارند فعالیت سویه امیکرون و برخی از زیرسویه‌های این ویروس در ایران هنوز ادامه دارد و درصورت عادی انگاری در رعایت پروتکل‌ها آغاز تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ می‌تواند پایان شرایط فعلی باشد چون ویروس جهش یافته امیکرون و البته زیر سویه‌های آن قدرت سرایت بسیار بالایی دارند و در کمترین زمان ممکن می‌توانند خوشه‌های گسترده‌ای از بیماری را در ایران ایجاد کنند.

این گروه معتقدند برای مدیریت شرایط و جلوگیری از بروز مجدد بحران‌های همه‌گیری و افزایش آمار فوتی‌ها با درنظر گرفتن جابه‌جایی گسترده جمعیت غربالگری هوشمند که وزارت بهداشت در دستور کار خود قرار داده می‌توانند موثر باشد، به صورتی که تصمیم براین است که هموطنان هنگام سفر و استفاده از تعطیلات اطمینان بیشتری داشته باشند که فرد آلوده‌ای در اطرافشان نیست.

به گفته این گروه اتصال سامانه‌های مرتبط با اطلاعات بهداشتی افراد در دوره همه‌گیری به‌یکدیگر مثل سامانه "سیب" و "ایران من" امکانی است تا مسئولان ذی‌ربط با شناسایی افراد پرخطر و احتمالا آلوده مانع از حضور آنها در تجمع‌ها شده و کاملا هوشمند محیطی ایمن‌تر برای سایر هموطنان که سالم هستند ایجاد کنند.

نباید ساده انگاری شود

وزیر بهداشت در این زمینه و در آستانه نوروز ۱۴۰۱ ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت در طرح واکسیناسیون همگانی اظهار داشت: تقاضای ما از مردم این است که اگر روند واکسیناسیون شان کامل نیست، حتما در فرصت باقی مانده آن را انجام دهند.

دکتر بهرام عین اللهی، در حاشیه اجلاس مجازی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، گفت: نزدیک به دو سال بود که مردم در فشار و محدودیت های کرونایی بودند، اما اکنون با عنایت به حجم گسترده واکسیناسیون در کشور، حاشیه امنی ایجاد شده است، اما نباید ساده انگاری شود. مهم ترین مساله در کنار تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک است. ماسک به راحتی از ابتلا به سوش اُمیکرون جلوگیری می کند.

وی افزود: امسال با تمهیداتی که دولت مردمی انجام داده، برای مسافرت لازم است از سامانه "ایران من" استفاده شود. در هتل ها و پروازهای هواپیمایی این امر به خوبی دیده شده، البته یک سری اشکالات وجود دارد که وزارت کشور حل خواهد کرد. هدف این است که وقتی مردم به گردش و تفریح و  یا مسافرت می روند، خیالشان راحت باشد که آلودگی از افراد دیگر به آنها سرایت نمی کند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: تقاضای ما از مردم این است که اگر روند واکسیناسیون شان کامل نیست، حتما در فرصت باقی مانده آن را انجام دهند. توصیه ما این است که مردم حتما دو دُز واکسن را تزریق کرده باشند تا امنیت و آسایش برای همه تامین شود، باید همگی بهم کمک کنیم تا در این کارزار پیروز خارج شویم.

دکتر عین اللهی گفت: هر فردی که واکسن تزریق می کند، به صورت اتوماتیک کدملی اش در سامانه سیب ثبت می شود و نیازی نیست که در سامانه دیگری اطلاعاتی ثبت کند. سامانه سیب با سامانه ایران من متصل شده و به محض اینکه کد ملی فرد استعلام شود، تزریق یا عدم تزریق واکسن توسط فرد، مشخص می شود. با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از مردم واکسن تزریق کرده و شرایط بهتری حاکم است بنابراین محدودیت های سابق در رنگ بندی ها اعمال نمی شود. این محدودیت ها برای افرادی است که واکسن تزریق نکرده اند و شرط واکسن برای رانندگان خودروهای عمومی و شخصی در سفرهای نوروزی نیز برقرار خواهد بود.

استان آذربایجان غربی/ ۲ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

محمدامین ولی‌زاده، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، متاسفانه ۲ نفر در سطح استان آذربایجان‌غربی جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

وی افزود: در طی شبانه روز گذشته ۸۰ مورد ابتلای جدید به کرونا در استان ثبت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌غربی، بیان کرد: در طور روز گذشته، ۱۰ هزار و ۸۱۴ دز واکسن در استان تزریق شده است.

استان اصفهان/ ۳۱۷ مورد ابتلای جدید شناسایی شد

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۷  مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی ۱۴۰۷ تست کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شده که از این میزان ۳۱۷ مورد مثبت اعلام شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر  ۵۱۷ بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در شبانه‌روز گذشته ۸۷  بیمار به بیماران بستری اضافه شدند و ۱۳۳ بیمار هم ترخیص شدند.

عقدک تصریح کرد: ۱۰۷ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیم‌تری نسبت به بقیه بستری‌ها دارند.

وی ادامه داد: ۴ مورد فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده که ۲ مورد قطعی و ۲ مورد مشکوک به  کرونا بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مجموع بیماران کرونایی بستری شده از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: ۲۰۱ هزار و ۲۲۰  بیمار در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا بستری شدند که از این تعداد ۱۳۵ هزار  و ۷۴۵  نفر بهبود و ۶ هزار و ۵۶۴ نفر فوت کردند.

استان ایلام/۳فوتی و ۴۴ابتلای جدید

جاسم محمدی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۷۸هزار و ۳۱۷نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۴۴مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۳۹بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ساعت اخیر ۱۱بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبودیافته‌ها ۷۶هزار و ۱۵۲نفر بوده است.

محمدی گفت: در ۲۴ساعت گذشته سه مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان دو مورد شهرستان ایلام و یک مورد مربوط به شهرستان ملکشاهی گزارش شده و مجموع فوت‌شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و ۲۲۵نفر بوده است.

استان بوشهر/ کاهش ۷۰ درصدی موارد بستری

حسن ملکی‌زاده با اشاره به روند نزولی ابتلا به بیماری کرونا و سویه اومیکرون اظهار داشت: با توجه به ایام تعطیلات نوروزی و احتمال افزایش مسافران به استان بوشهر باید همه جانبه دستورالعمل بهداشتی رعایت شود در غیر این صورت به پیک جدید مبتلا می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه وضعیت شیوع بیماری در ایام نوروز قابل پیش‌بینی نیست خاطر نشان کرد: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشوند و نظارت و پایش درستی انجام نشود، احتمال دارد پس از تعطیلات نوروزی با پیک هفتم کرونا مواجه شویم.

وی بر لزوم مدیریت مناسب دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و رصد و پایش مناسب بیماران را یکی از راهکارهای اصلی کنترل ویروس کرونا به ویژه سویه اومیکرون عنوان کرد.

وی از کاهش ۷۰ درصدی بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: تعداد بیماران از ۲۷۰ نفر اکنون به ۸۳ نفر رسیده و این سیر نزولی ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که ابتلای ۶ مورد از آن‌ها به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از مجموع موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی ۴ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

ملکی‌زاده با اشاره به ثبت ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا افزود: تاکنون ۲ هزار و ۱۴۰ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۰۳ هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

استان خراسان رضوی / ۱۸۲ مورد ابتلای جدید

محمد پهلوان با بیان اینکه از این تعداد ۱۴۴ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و تکمیل واکسیناسیون از مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا نوع شدید کرونا محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۹۴ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۳۸۹ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه استان را ۱۴۰ نفر عنوان کرد که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۲۴ نفر است.

پهلوان گفت: طی یک روز گذشته ۵۹۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به صورت سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه در شرایط حال حاضر که استان خراسان رضوی از پیک کرونا خارج شده است بهترین زمان برای دریافت واکسن محسوب می‌شود از تمامی گروه های سنی که نوبت دریافت واکسن آنها رسیده است خواست به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا کنون ۹۶.۶۴ درصد گروه سنی بالای ۱۲ سال دُز اول و ۸۴.۹۴ درصد همین گروه سنی دُز دوم را دریافت کرده اند خاطرنشان کرد: این در حالی است که پوشش واکسیناسیون دز سوم در گروه سنی بالای ۱۸ سال ۳۴.۸۷ درصد است و تمامی افرادی که تا کنون موفق به تکمیل واکسیناسیون خود نشده اند لازم است برای حفظ سلامتی خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه و نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

پهلوان با بیان اینکه در موج ششم کرونا، کودکان بیشتر از موج های قبلی مبتلا به این بیماری شدند تصریح کرد: تا کنون تنها ۱۳.۷۱ درصد از گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال نسبت به دریافت واکسن اقدام نموده اند، تمامی واکسن ها از استانداردهای کافی برای گروه‌های سنی مختلف برخوردار هستند و لازم است والدین بدون دغدغه،  برای حفظ سلامت فرزند خود نسبت به واکسیناسیون فرزندشان توجه داشته باشند.

استان قزوین/ نرخ بستری ۴۱ درصد افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از افزایش ۷۳ درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۳۸ مورد جدید ابتلای به کرونا در آزمایشگاه‌های کووید استان قزوین شناسایی شد که این آمار در مقایسه با روز قبل ۱۶ نفر افزایش‌ یافته است.

جلال رحمانی با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی گفت: در شبانه‌روز گذشته ۳۱ بیمار کرونایی جدید به دلیل علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز پیش ۹ نفر افزایش یافته است.

وی ار کاهش ۲۶ درصدی موارد بیماران بدحال خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۴ بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری هستند که این آمار در قیاس با روز پیش ۵ نفر کاهش داشته است.

رحمانی با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی نرخ روزانه مرگ‌ومیر کرونایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت اخیر ۲ بیمار کرونایی بدحال به دلیل شدت علائم بیماری و ضعف مفرط جسمانی در بیمارستان‌های قزوین جان‌شان را از دست دادتد که این آمار در مقایسه با روز گذشته یک فوتی کمتر شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین از افزایش ۸ درصدی موارد بهبودیافتگان روزانه کرونایی خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۲۸ بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار نسبت به روز قبل ۲ نفر بیشتر شده است.

رحمانی ادامه داد: در نهایت مجموع آمار کل بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با ۴ درصد کاهش به ۱۴۷ نفر رسید که این آمار در قیاس با روز قبل ۶ نفر کاهش داشته است.

استان کرمان/ فوتی‌های کرونا ۲ رقمی شد

بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی رسمی کشور که توسط وزارت بهداشت منتشر شد، در حال حاضر از ۲۳ شهرستان استان کرمان، ۱۵ شهرستان استان در وضعیت قرمز، پنج شهر در وضعیت نارنجی و سه شهر در وضعیت زرد قرار دارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۱۹۷ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۳۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۶ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۳۹ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: با فوت ۱۲ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان، مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۵ هزار و ۵۵۰ مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و ۳۱۰ هزار و ۵۱۳ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را دو میلیون و ۱۵ هزار و ۹۱ مورد و در نوبت سوم ۸۱۹ هزار و ۱۵۳ دوز تزریق شده است.

استان گیلان/ ۲۲۹ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند

طبق آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر ۲۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و روند صعودی آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان که از هفته‌های گذشته نزولی شده همچنان ادامه دارد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ۵۳ بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند و حال ۴۵ نفر از بیماران وخیم بوده و در وضعیت مساعدی نیستند.

براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حال حاضر دو شهرستان استان گیلان شامل رضوانشهر و لنگرود از وضعیت نارنجی خارج و زرد شدند.

شهرستان های صومعه سرا، بندرانزلی، لاهیجان، سیاهکل و رودبار در وضعیت قرمز و شهرستان‌های آستارا، تالش، ماسال، فومن، شفت، رشت، خمام، آستانه اشرفیه، املش و رودسر نیز نارنجی هستند.

با توجه به اهمیت واکسیناسیون کرونا در کاهش شدت این بیماری در حال حاضر ۴۷۳ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان گیلان به واکسیناسیون جمعیت گروه‌های هدف مشغول هستند.

استان همدان/ روز بدون فوتی

علیرضا توقیری، اظهار داشت: دیروز ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش بستری و سرپایی مراکز درمانی استان همدان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳۹ بیمار تنفسی مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، تصریح کرد: تاکنون ۱۴۳ هزار و ۱۷۶ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره آمار بیمارانی که بر اثر شدت ویروس کرونا فوت شدند، عنوان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۲۷۹ بیمار جان خود را از دست دادند.

توقیری از ثبات آمار مراجعات بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: دیروز ۲ هزار و ۱۷۴ بیمار به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

وی از فعالیت مراکز واکسیناسیون در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و اظهار داشت: مردم هرچه سریعتر برای دریافت دز سوم واکسن اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره روند واکسیناسیون در استان، تصریح کرد: تاکنون ۳ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۹۰۵ دز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است.

توقیری با بیان اینکه دو شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی هستند، افزود: در حال حاضر رزن و درگزین در وضعیت قرمز، بهار در وضعیت زرد و سایر نقاط استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

استان مرکزی/ ۷۴ مورد ابتلای جدید

سیدمحمد جمالیان، با اشاره به وضعیت کرونایی استان اظهار داشت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کروناویروس ۷۴ مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده‌اند که به این ترتیب تعداد موارد مبتلا به کروناویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۱۲۲ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ مورد جدید بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌های استان مرکزی گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: ۵۵ مورد از بیماران جدیدی که شناسایی شده‌اند نیز به صورت سرپایی بوده، که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه می‌شوند.

جمالیان بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که با این حساب تعداد فوتی‌ها در اثر این بیماری در استان به ۳ هزار و ۱۷۹ نفر می‌رسد.

واکسن برکت , واکسن ایرانی کرونا , کرونا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    اومیکرون سیر صعودی دارد چون دیگر کسی در مشهد ماسک نمی زند
  • شربت اوغلی کارشناس ارشد امور بین مللی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    امیکرون نه مه نه دیییی
  • RO ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    17 1
    این اجبار به واکسن بی قانونی هست اجباری بودن نیاز به تصویب مجلس و تایید شورای نگه بان و تعیین دیه اجبار داره. دلیل اصرار و اجبار وزارت بهداشت به واکسن زدن واکسن آزمایشی کرونا به 100 درصد مردم چیه؟ در حالی که هر روز میگذره مشخص میشه واکسن کارایی ناجیزی داره نه جلو ابتلا رو میگیره نه انتقال نه جهش نه مرگ پس به چه کاری میاد؟چه کسی ویروس کرونای امیکرون رو به ایران آورد؟ جواب کسی که دوز های واکسن آزمایشی کرونارو کامل زده بود...چرا وزارت بهداشت میترسه آمار مرگ کرونایی به تفکیکی واکسن زده وچند دوز زده و سن و واکسن نزده رو منتشر کنه؟ِکم فکر کنیم
  • پری مجرد منگل دیوانه IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 11
    واکسن بزنید تا نمیرید
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    من یه بار اوایل بهمن گرفتم یه ماه اسیر بودم تا اومدم به خودم بیام دوباره گرفتم جایی هم نمیرم و جنسارم دم در با دو تا ماسک تحویل میگیریم همیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس