جدیدترین اخبار امیکرون در ایران|کاهش ۳۳ درصدی شهرهای قرمز / واکسیناسیون تضمین‌کننده بهبودی شرایط + نقشه و نمودار

انتشار نقشه کرونایی ایران از سوی وزارت بهداشت بیانگر کاهش ۳۳ درصدی تعداد شهرستان‌های بسیار پرخطر است اما کارشناسان تاکید می‌کنند برای تثبیت شرایط مهمترین راهکار رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به‌ گزارش مشرق، انتشار نقشه کرونایی ایران از سوی وزارت کشور نشان می‌دهد روند نزولی همه‌گیری همچنان ادامه دارد و خوشبختانه تعداد شهرستان‌های بسیار پرخطر ۳۳ درصد کاهش یافته است.

به این ترتیب و براساس بر اساس جدیدترین به روز رسانی‌ها از سوی وزارت بهداشت ، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۴۸ به ۹۹ شهر کاهش یافت و  همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد و آبی در کشور در حال افزایش است.

در این گزارش آمده تعداد شهرستان‌های نارنجی ۱۸۶ مورد و شهرستان‌هایی که به رنگ زرد کرونایی ثبت شده‌اند ۱۵۴ شهرستان تعیین شده و نکته قابل توجه افزایش سه برابری تعداد شهرستان‌های آبی از سه مورد در هفته گذشته به ۹ مورد در هفته جاری است.

به گفته کارشناسان و متخصصان در این شرایط تکمیل واکسیناسیون در بالغین و کودکان سهم به‌سزایی در افزایش ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون و کاهش نیاز به بستری و مرگ و میر بیماران کووید-۱۹دارد. همچنین توصیه‌های بهداشتی ارائه شده از روز نخست کرونا تا کنون، ثابت و در پیشگیری از ابتلا به این بیماری، تاثیر بسیار زیادی دارد.

در این راستا کارشناسان تاکید می‌کنند اگرچه سیر نزولی ادامه دار بوده و براساس نقشه‌های منتشر شده تعداد شهرستان‌های بسیار پرخطر روند نزولی به خود گرفته اما واقعیت امر اینجاست که درصورت عادی انگاری و عدم توجه به واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها این روند تثبیت نخواهد شد و احتمالا بعد تعطیلات نوروزی دوباره شاهد اوج گیری بیماری خواهیم بود.

استان آذربایجان غربی/ شیب نزولی مبتلایان ادامه دارد

محمدامین ولی‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، با اشاره به آخرین آمار مربوط به بیماری کرونا، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
وی با اشاره به روند نزولی مبتلایان، افزود: در طی شبانه روز گذشته ۱۹۳ مورد ابتلای جدید به کرونا در آذربایجان‌غربی ثبت شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، بیان کرد : در شبانه روز گذشته، ۱۱ هزار و ۸۵۱ دز واکسن کرونا در سطح استان تزریق شده است.

استان اصفهان/  ۳۱۴ مورد ابتلای جدید

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته۳۱۴ مورد مثبت ابتلای قطعی گزارش شده است.

وی افزود: در همین بازه زمانی ۸۹۵ تست کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شده که از این میزان ۳۱۴ مورد مثبت اعلام شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۳۴  بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: در شبانه‌روز گذشته  ۱۰۷ بیمار به بیماران بستری اضافه شدند و ۱۳۳  بیمار هم ترخیص شدند.

عقدک تصریح کرد: ۱۲۴ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال وخیم‌تری نسبت به بقیه بستری‌ها دارند.

وی ادامه داد:۶  مورد فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده که ۳ مورد قطعی و ۳ مورد مشکوک به  کرونا بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مجموع بیماران کرونایی بستری شده از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: ۲۰۰ هزار و ۷۶۳بیمار در اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا بستری شدند که از این تعداد ۱۳۵ هزار  و ۳۱۰  نفر بهبود و ۶ هزار و ۵۴۴ نفر فوت کردند.

عقدک افزود: طی دو هفته اخیر موارد ابتلا و بستری در استان روند کاهشی به خود گرفته و در حال حاضر ۳ شهرستان اردستان، دهاقان، شهرضا قرمز، اصفهان، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، سمیرم، شاهین‌شهر، فریدن، فریدون‌شهر، فلاورجان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نائین نارنجی و شهرستان‌های برخوار، تیران و کرون، خمینی‌شهر، خور، نجف‌آباد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستان آبی در استان وجود ندارد.

استان ایلام/ یک فوتی و ۳۱ابتلای جدید

جاسم محمدی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۷۸هزار و ۱۶۲نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۳۱مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه درحال حاضر ۵۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ساعت اخیر ۱۸بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبودیافته‌ها ۷۵هزار و ۹۸۳نفر بوده است.

محمدی گفت: در ۲۴ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مربوط به شهرستان چرداول گزارش شده و مجموع فوت‌شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و ۲۱۹نفر بوده است.

استان اردبیل/ ۱۸ بیمار جدید کرونایی بستری شدند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: براساس‌ آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت، وضعیت کرونایی شهرستان‌های خلخال، سرعین، گرمی، بیله‌سوار و کوثر در استان اردبیل تغییر یافت.

علی محمدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: براساس‌ آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت، شهرستان‌های خلخال و سرعین از وضعیت زرد وارد وضعیت نارنجی شده و شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار و کوثر از وضعیت نارنجی خارج و در وضعیت زرد قرار گرفتند.

وی افزود: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های‌ گرمی، بیله‌سوار، کوثر، اصلاندوز و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: با بستری ۱۸ بیمار جدید کرونایی در ۲۴ ساعت اخیر، تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان اردبیل به ۱۵۲ بیمار رسید که این تعداد نسبت به روز گذشته ۷ نفر کاهش داشته است.

محمدیان بیان کرد: متأسفانه طی شبانه‌روز گذشته ۳ مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است و در حال حاضر ۳۹ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند؛ همچنین خوشبختانه ۲۲ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته با بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

وی با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۷۵۰ دُز واکسن کرونا در استان اردبیل، بیان کرد: از این تعداد، ۹۵۵ هزار و ۵۲۷ دُز مربوط به مرحله اول، ۸۳۰ هزار و ۲۷۸ دُز مربوط به مرحله دوم و ۳۶۴ هزار و ۹۴۵ دُز مربوط به مرحله سوم واکسیناسیون است.

استان بوشهر / ۲۰ درصد شهرستان‌ها در وضعیت آبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از حذف رنگ قرمز یا خیلی پر خطر کرونایی از نقشه این استان، خبر داد و اظهار داشت: با روند نزولی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر وضعیت قرمز در استان حذف و و رنگ آبی در نقشه کرونایی استان بوشهر نمودار شد.

حسن ملکی‌زاده بیان کرد: اکنون ۲۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در شرایط کم خطر یا آبی کرونایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های دشتستان و کنگان در وضعیت کم خطر کرونایی قرار دارند خاطر نشان کرد: بوشهر، تنگستان، جم، دیر، دیلم و عسلویه اکنون در وضعیت زرد هستند و دشتی و گناوه در شرایط نارنجی قرار دارند.

وی تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان را ۱۱۱ نفر دانست و خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که ابتلای ۴ مورد از آن‌ها به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۱۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد ۷ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارد.

 ملکی‌زاده از ثبت ۲ مورد فوتی دیگر ناشی از بیماری کرونا خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۱۲۹ بیمار کرونایی در استان بوشهر جان‌باخته‌اند.

وی افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۴۰ بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای ۱۲ مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

استان خراسان جنوبی/ مرکز استان در وضعیت نارنجی

غلامرضا شریف زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای بشرویه، سربیشه، نهبندان در وضعیت قرمز، شهرهای بیرجند، خوسف، درمیان، زیرکوه و قاین در وضعیت نارنجی و شهرهای سرایان و طبس در وضعیت زرد قرار گرفتند.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هیچ شهری از استان هنوز در وضعیت عادی و رنگ آبی قرار نگرفته است.

وی افزود: تکمیل واکسیناسیون در بالغین و کودکان سهم بسزایی در افزایش ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون و کاهش نیاز به بستری و مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ دارد.

شریف زاده اظهار داشت: روز گذشته ۱۰۹ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شد که ۳۹ مورد مثبت جدید شناسایی شد که از این تعداد ۱۶ مورد از بیرجند، ۶ مورد از قاین، ۴ مورد از سربیشه، شهرهای فردوس و طبس هر کدام ۳ مورد، شهرهای بشرویه و خوسف هر کدام ۲ مورد و شهرهای سرایان، نهبندان و زیرکوه هر کدام یک مورد شناسایی شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۵۴ نفر کرونا مثبتند و از این تعداد ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته ۳ فوتی جدید کرونا در استان ثبت شد که مجموع موارد فوت به یک هزار و ۴۰۴ نفر افزایش یافت.

استان خراسان رضوی / ۵ شهر در وضعیت قرمز کرونایی

محمد پهلوان، اظهارداشت: مهمترین نگرانی مدافعان سلامت کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای پایانی سال و ایام‌نوروز است؛ در حال حاضر بردسکن،قوچان،کلات،کوهسرخ و نیشابور در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود:شهرهای تایباد، تربت حیدریه،خلیل آباد،خوشاب،کاشمر و مشهد در وضعیت نارنجی و سایر شهرها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر ۵۵۵ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که۴۴۴ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۱۵۹ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند افزود: از این تعداد ۱۲۰ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش های مراقبت ویژه استان  را۱۶۴بیمار و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد را ۱۳۲نفر اعلام کرد و گفت:در حال حاضر حدود یک چهارم بیماران بدحال بستری، مبتلا و یا مشکوک به کرونا استان در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند و این امر نشان دهنده آن است که بر خلاف تصورات اومیکرون می تواند شرایط حاد را نیز برای بیمار به ویژه در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند و یا مبتلا به بیماری مزمن هستند ایجادکند.

پهلوان با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته  ۶۵۸ بیمار  مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌و یا اورژانس بیمارستان ها مراجعه کردند تصریح کرد:عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه کنند و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

استان سمنان/ ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی استان سمنان شهرستان‌های مهدی‌شهر، سرخه، سمنان، شاهرود، گرمسار، دامغان و آرادان در وضعیت نارنجی و میامی نیز در وضعیت زرد است.

برای تداوم روند نزولی بیماری نیاز به مشارکت بیش‌ازپیش مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و اگر در این زمینه کمترین کوتاهی صورت گیرد امکان اوج مجدد بیماری وجود دارد.

ویروس منحوس کرونا در همچنان در کمین افراد بی‌احتیاط است و با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی شکار خود را به دام می‌اندازد و ازاین‌رو نیاز است تا در ایام پایانی سال و در تب و تاب خریدهای عید علاوه بر اینکه مواظب سلامتی خود و خانواده هستیم به فکر کادر درمان نیز باشیم.

تکمیل واکسیناسیون (سه نوبت در افراد بالای ۱۸ سال) و همچنین واکسیناسیون در کودکان و مادران باردار نیز به شدت توصیه می‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان استانی خوشبختانه میزان واکسیناسیون در استان سمنان بسیار مطلوب است و برای اینکه شرایط کنونی حفظ شده و روند نزولی شیوع بیماری استمرار یابد همه باید مراقبت کنند.

در استان سمنان خوشبختانه روز گذشته روز بدن فوتی بیماری کرونا بود و در مجموع نیز تعداد افراد مثبت قطعی ۴۴ و تعداد مثبت سرپایی نیز ۴۲ نفر بود.

تعداد مثبت بستری ۲، بستری آی سی یو ۴۴ و در مجموع تعداد کل مراجعین ۱۶۷ بود.

تکمیل واکسیناسیون در بالغین و کودکان سهم بسزایی در افزایش ایمنی جمعی حاصل از واکسیناسیون و کاهش نیاز به بستری و مرگ‌ومیر بیماران کووید ۱۹ دارد.

همچنین توصیه‌های بهداشتی ارائه شده از روز نخست کرونا تا کنون، ثابت و در پیشگیری از ابتلا به این بیماری، تأثیر بسیار زیادی دارد.

بر اساس مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان امروز نیز روند نزولی بیماری ادامه دارد.

استان فارس/ ۶ شهرستان در وضعیت پرخطر

هر چند که وضعیت شهرستان‌های استان فارس به لحاظ رنگ‌بندی گسترش رنگ زرد را به همراه داشته اما براساس آخرین آمار هنوز ۶ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون دو میلیون و ۸۲ هزار و ۷۵۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۱۴ هزار و ۸۹۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۱۸ هزار و ۲۵۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۱ هزار و ۲۹۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۶۴ هزار و ۵۰۵ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۳ هزار و ۵۹۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۹۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۹۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۳۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۹۰۹ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۰۲ هزار و ۸۷۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۹۰۴ هزار و ۵۳۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۸۴ هزار و ۵۸ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۶۶ هزار و ۶۲۷ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۸۴۸ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

کاشان/ ثبت ۴ مورد ابتلای جدید

خوشبختانه با بهبود شرایط کاشان  در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد اما این موضوع نشان از آن دارد که ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد و از پیک ششم کرونا نیز عبور کردیم.

مهدی دلاوری با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته چهار بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد سه بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و یک بیمار نیز در بیمارستان سیدالشهداء بستری و در بیمارستان ثامن شهرستان آران و بیدگل بستری نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان بیمار با حداقل ۵۲ سال و حداکثر ۷۸ سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز بیمار ۵۵ به عنوان بیمار حاد تنفسی بستری شده است.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون ۴۰ بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد ۳۳ بیمار در شهرستان کاشان و هفت بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری شدند و از تعداد کل بیماران بیماری نیز به صورت موقت بستری نشدند.

وی از بستری ۱۲ بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ بیماری ناشی از ابتلا به کرونا در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل جان خود را از دست نداده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به ۹ مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۳ بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و تاکنون شش هزار ۹۵۵ نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.

استان کرمان/ ۵۷ مورد بستری جدید

بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی رسمی کشور که هفتم اسفندماه توسط وزارت بهداشت منتشر شد، در حال حاضر از ۲۳ شهرستان استان کرمان، ۱۵ شهرستان استان در وضعیت قرمز، پنج شهر در وضعیت نارنجی و سه شهر در وضعیت زرد قرار دارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۲۳۱ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۴۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۳۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۵ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۱۶ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۵۷ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: با فوت ۸ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان، مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۵ هزار و ۵۲۲ مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و ۳۰۲ هزار و ۹۰۳ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را دو میلیون و پنج هزار و ۶۳۰ مورد و در نوبت سوم ۸۰۲ هزار و ۴۷۶ دوز تزریق شده است.

استان گیلان/ وضعیت قرمز ۵ شهرستان ادامه دارد

براساس آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر ۳۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و روند صعودی آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان از هفته گذشته نزولی شده است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ۷۰ بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند و حال ۸۲ نفر از بیماران وخیم بوده و در وضعیت مساعدی نیستند.

براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اپلیکیشن ماسک تعداد شهرهای قرمز کرونایی در سراسر کشور از ۱۴۸ شهر به ۹۹ شهر کاهش یافت اما وضعیت شهرهای استان گیلان بدون تغییر ماند. 

 در حال حاضر ۵ شهرستان استان گیلان شامل شهرستان‌های رودبار، رضوانشهر، فومن، شفت و ماسال همچون هفته‌های گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و مابقی ۱۲ شهرستان‌های استان نیز همچنان نارنجی است.

اگرچه‌ آمار بستری‌شدگان و بیماران جدید کرونایی در استان گیلان نزولی است اما به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بیش از نیمی از بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان هیچ دزی از واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.

استان مرکزی/ ثبت ۸۲ مورد جدید ابتلا

سیدمحمد جمالیان، با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی استان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته و براساس آخرین آزمایش‌های به عمل آمده ۸۲ مورد مبتلای جدید شناسایی شده که ۲۱ مورد در بیمارستان بستری شدند و خدمات تخصصی و فوق تخصصی دریافت می‌کنند و ۶۱ مورد هم باید دوران قرنطینه را در منزل سپری کنند، متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی ناشی از این بیماری را در استان داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه ما شاهد شیب نزولی کرونا در استان هستیم اما اگر مانند دفعات قبل و پیک‌های گذشته عادی‌پنداری کنیم و بی‌تفاوت باشیم شاید با پیک‌های جدید مواجه شویم که تحمل آن برای کادر درمان و همچنین مردم بسیار بسیار سخت است بنابراین توصیه می‌شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بسیار جدی بگیرند تا بتوانند از تعطیلات پیش رو به نحو احسن استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: تعداد مراجعان کلینیک سرپایی بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک به شدت کاهش یافته و از ۱۷۰ مورد روزانه به ۳۱ مورد رسیده است.

جمالیان بیان کرد: در حال حاضر ۱۵۸ بیمار در این مرکز درمانی بستری و از بین کل بخش‌ها سه بخش به بیماران کرونا اختصاص یافته است که در این سه بخش ۴۶ بیمار مثبت قطعی درحال دریافت خدمات درمانی هستند.

وی ادامه داد: بخش جراحی بیمارستان به بیماران مشکوک اختصاص یافته بود اما به دنبال کاهش آمار، این بیماران در بخش اورژانس به صورت ایزوله خدمات دریافت می‌کنند و درحال حاضر ۱۰ بیمار در این بخش درحال گذراندن مراحل درمانی خود هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: درحال حاضر ۱۲ بیمار با توجه به وضعیت حاد بیماری در بخش مراقبت ویژه بستری هستند و در هر یک از آی سی یوهای جراحی و داخلی این مرکز درمانی ۹ بیمار غیر کووید بستری است.

جمالیان بیان کرد: اما با توجه به روزهای پایانی سال و افزایش تردد شهروندان در بازار و مراکز خرید نگرانی‌هایی از افزایش دوباره این بیماری وجود دارد، رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق دوز واکسن راه رسیدن به روزهای خوش در سال آینده است.

استان هرمزگان/ ۵ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان اظهار داشت: مطابق آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا، وضعیت کرونایی استان رو به بهبود است. 

وی افزود: آنچه نگران کننده است میزان مرگ و میر است که همچنان وجود دارد، متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جانباختگان ۵ خانم در محدوده سنی ۵۰ تا ۸۳ ساله از شهرستان های بندرلنگه و بندرعباس بودند. 

وی تصریح کرد: بدین ترتیب در بیستمین روز اسفند ماه جمع جانباختگان این بیماری در استان به ۲ هزار ۵۸۸ نفر افزایش یافت. 

نوروزیان گفت: با بستری شدن ۳۳ بیمار جدید شمار کل بستری های کرونا در استان به ۱۴۳ نفر رسید اکنون ۴۳ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند و حال ۱۱ نفر از آنها وخیم است. 

 نوروزیان گفت: از مردم می خواهیم با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، در صورتی که علائم بیماری دارند از حضور در تجمعات پرهیز و نسبت به رعایت قرنطینه ۵ روزه خود اقدام کنند.

استان همدان/ ۶ فوتی در ۲۴ ساعت

علیرضا توقیری، اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۳ هزار و ۲۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه دیروز ۷۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش بستری و سرپایی شناسایی شده است، گفت: آمار مبتلایان به ثبات رسیده است‌.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷۸ بیمار تنفسی مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اظهار داشت: در پیک ششم کرونا کار کودکان هم به بستری کشیده شده است.

توقیری افزود: در روز گذشته یک هزار و ۹۲۴ بیمار تنفسی با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

وی گفت: از ابتدای شروع کرونا تاکنون ۱۴۳ هزار و ۶ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شدند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه سرعت در عملیات واکسیناسیون در کاهش ابتلا و بستری بیماران کرونایی موثر است، تصریح کرد: تاکنون ۳ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۲۳ دز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا , واکسن برکت ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس