کد خبر 1351649
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
ترکیه: به تحریم‌های غرب علیه روسیه نخواهیم پیوست

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد: اعتقاد داریم که تحریم‌ها هیچ مشکلی را حل نخواهند کرد و به تحریم‌های روسیه نخواهیم پیوست.

به گزارش مشرق؛ مولود چاووش اوغلو که در نشست دیپلماتیک آنتالیا سخن می‌گفت، اظهار داشت: ترکیه به تحریم‌هایی که برخی از کشورهای غربی بعد از حمله روسیه به اوکراین علیه مسکو اعمال کرده‌اند، نخواهد پیوست.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع ترکیه در خصوص تبعیت از تحریم‌های کشورهای غربی گفت: ما اعتقاد داریم که تحریم هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. حریم هوایی را در نظر بگیرید. در برابر کنوانسیون مونترو ما هیچ قدرتی برای بستن آن نداریم. این یک مساله حقوقی است.

همزمان ینس استولنبرگ دبیرکل ناتو در حاشیه این اجلاس تاکید کرد که انتظار دارد تمامی کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی محدودیت‌هایی را علیه مسکو اعمال کنند.

ترکیه پیش از این نیز بارها اعلام کرده بود که هیچ قصدی برای پیوستن به تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه ندارد زیرا این موضوع نه تنها باعث آسیب به اقتصادش خواهد شد بلکه آنکارا قصد دارد تا درهای گفت‌وگو با روسیه را نیز باز نگاه دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 3
    رسما خله این ترکیه بیچاره مردمش
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 1
    عجب‌ شجاعتی مثل شیر وشت اکراین ایستاد آدم‌حالش بهم میخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس