اسامی نهایی ۴۰ نامزد ریاست جمهوری عراق اعلام شد

پارلمان عراق اسامی ۴۰ نامزدی را که برای تصدی پست ریاست جمهوری تأیید شده اند، اعلام کرد. روز شنبه ۲۶ مارس هم به عنوان تاریخ برگزاری نشست ویژه انتخاب رئیس جمهور تعیین شد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، پارلمان عراق اسامی ۴۰ نامزدی را که برای تصدی پست ریاست جمهوری تأیید شده‌اند، اعلام کرد.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق، روز شنبه ۲۶ مارس را به عنوان تاریخ برگزاری نشست ویژه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور تعیین کرد.

در بیانیه شورای نمایندگان عراق آمده است که تعداد نامزدهای پست ریاست جمهوری ۴۵ نامزد است که ۵ نفر از آنها به دلایل مختلف حذف شدند. در این بیانیه خاطرنشان شده است که ۴۰ نامزد باقیمانده شرایط لازم برای نامزدی برای پست ریاست جمهوری را که در قانون مقرر شده بود را دارند.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای پارلمان عراق، «برهم احمد صالح» (رئیس جمهور فعلی و نامزد اتحادیه میهنی کردستان، ریبر احمد خالد (نامزد حزب دمکرات کردستان) و جمال کبسون حمید عباس برجسته‌ترین نامزدها هستند.

دادگاه فدرال عراق در ماه فوریه تصمیم گرفت تا برهم صالح رئیس جمهور عراق را تا زمان انتخاب جانشین در سمت خود حفظ کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • میلاد IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    موندم هرکی میخواد قدرت نمایی کنه چرا به این کردهای بدبخت حمله میکنه جون ننتون یه موشک به خود اسرائیل نمیزنید لااقل به اذربایجان که پر موساده یا ترکیه به موساد ناتو امریکا پایگاه داده به اونم یه موشک بزنید خخخخخخخخخخ بیچاره کردها شدن گوشت لب گلوله با کشتن مردم کرد آخه میشه انتقام از اسرائیل خب بزن خود اسرائیلو بترکون تموم شه خب اه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس