جن ساکی

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید مدعی شد که آمریکا همچنان معتقد است که مسیر دیپلماتیک بهترین مسیر پیش رو برای مذاکرات وین است.

به گزارش مشرق،‌ سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره وقفه در مذاکرات ایران  گفت: «در حال حاضر مذاکره کنندگان به پایتخت‌های کشورهایشان بازگشته اند. در روزهای آینده خواهیم دید دیپلماسی مربوط به توافق چگونه پیش خواهد رفت. ما همچنان معتقدیم مسیر دیپلماتیک بهترین مسیر پیش رو است. اما این بخش طبیعی و معمول روند است. همچنین این امری معمول است که در پایان مذاکرات به دشوارترین بخش‌های مذاکرات پرداخته شود.»

بیشتر بخوانید:

معادلات جدید قدرت در جهان!

به گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، هنگامی که یک خبرنگار در نشست خبری جن ساکی  از او درباره همزمانی تحرکات چین، ایران و کره شمالی با درگیری فعلی بین روسیه و اوکراین و تلاش برای محک غرب پرسید گفت: «برخلاف آنچه شما گفتید، ارزیابی ما این نبوده است که آن مسائل ربطی به هم داشته باشد. منظورم این است که اگر به ایران نگاه کنید، در حمله موشکی که آخر هفته شاهد بودیم هیچ تاسیسات آمریکایی هدف قرار نگرفت، هیچ پرسنلی آسیب ندیدند. ما اهداف آن حمله نبودیم.»

چندی پیش، محمد مرندی، مشاور هیئت مذاکره‌کننده ایران اعلام کرد که پاسخ آمریکا به خواسته‌های ایران به تعویق افتاده است و طرف آمریکایی تا کنون از لغو تحریم‌ها علیه ایران امتناع کرده که این مخالف با خواسته ایران است.

قابل ذکر است که دور هشتم مذاکرات رفع تحریم روز جمعه متوقف شد. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توییتر خود از توقف مذاکرات وین خبر داد. او در این خصوص اعلام کرد که متن نهایی توافق آماده و روی میز است، اما به دلیل عوامل خارجی لازم است در مذاکرات وقفه ایجاد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    2 1
    چون وقتی قدرت موشکی ایران این چنین هست، هیچ گزینه دیگری نمانده است! نه زیر میز و نه روی میز و نه کنار میز!
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    ما هم همینطور. ولی دیپلماسی مبتنی بر موشک را آمریکاییها می فهمند. میدان و دیپلماسی
  • FR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    خدا خفه تون کنه که تازه معتقد به مذاکره هستید و اینهمه شر بپا میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس