کاخ سفید: سرنوشت برجام به روند دیپلماسی در روزهای آینده بستگی دارد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید هرگونه تحول در زمینه مذاکرات برجام را به روند دیپلماسی در روزهای آینده ربط داد.

به گزارش مشرق، مشاور امنیت ملی کاخ سفید یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در زمینه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران گفت، باید ببینیم در روزهای آینده در رابطه با دیپلماسی پیرامون توافق هسته‌ای چه اتفاقی می‌افتد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» گفت: «همانطور که اوضاع در حال حاضر پیش می‌رود، مذاکره کنندگان مختلف به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند و باید ببینیم در روزهای آینده در رابطه با دیپلماسی پیرامون توافق هسته‌ای چه اتفاقی می افتد.»

آمریکا در حالی تلاش می‌کند از خود سلب مسئولیت کند که تاکنون از انجام اقداماتی که لازم است به منظور بازگشت این کشور به برجام انجام شود، امتناع کرده و با طرح خواسته‌های غیرمنطقی مسیر مذاکرات را منحرف کرده است.  در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه هم در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه «برخی مباحث که مرتبط با قهرمانان ملی ماست قابل مذاکره نیست»، تصریح کرد: طرح برخی درخواست‌های جدید از سوی آمریکا هیچگونه توجیه منطقی ندارد.

او همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با  «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر، از طرح موضوعات جدید از سوی آمریکا انتقاد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق خوب، قوی و پایدار تلاش می‌کند. 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم در توئیتی در واکنش به اعلام وقفه در مذاکرات از سوی طرف اروپایی اعلام کرد: «وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل موضوعات باقیمانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به موفقیت در گفت‌وگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما به منظور حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس