رکورد هزینه‌های دفاعی آلمان در گرماگرم جنگ اوکراین شکست

دولت آلمان در حال برنامه‌ریزی یک بسته بی‌سابقه ۵۰ میلیارد یورویی برای هزینه‌های نظامی در سال ۲۰۲۲ است؛ بودجه‌ای که رکوردی جدید در حوزه دفاعی این کشور شناخته می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، آلمان روز دوشنبه تایید کرد که می‌خواهد از سال ۲۰۲۲ مبلغ بی‌سابقه‌ای را برای ارتش خود در پس‌زمینه جنگ اوکراین هزینه کند؛ بودجه‌ای که بر اساس این گزارش پیش‌نویس آن روز دوشنبه رونمایی شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع دولتی، می‌افزاید: این بودجه که باید در روزهای آینده در پارلمان آلمان مورد بحث قرار گیرد، برای سال جاری ۵۰ میلیارد یورو هزینه نظامی در نظر گرفته است که یک رکورد به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، دولت آلمان در سال ۲۰۱۸ تنها ۳۸.۸ میلیارد یورو به بودجه دفاعی خود اختصاص داد که در سال های گذشته این میزان به تدریج افزایش یافت و در سال گذشته به نزدیک ۴۷ میلیارد یورو رسید.

خبرگزاری فرانسه اینگونه ارزیابی کرده است که آلمان پس از سال‌ها سرمایه‌گذاری کم در بودجه دفاعی، در پایان فوریه به دلیل تهاجم ارتش روسیه به اوکراین که شوک‌آور بود، یک چرخش تاریخی انجام داده است.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان نیز پیشتر در این زمینه از یک بسته استثنایی ۱۰۰ میلیارد یورویی برای نوسازی ارتش خبر داده بود.

وی هدف از این بودجه را فرا رفتن از ۲ درصد هزینه‌های نظامی در تولید ناخالص داخلی اعلام کرد؛ بسته‌ای که خبرگزاری فرانسه امروز به نقل از منبع آگاه دولتی آلمان اعلام کرد که طی چندین سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نعیم IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    یادی کنیم از بنده خدایی که گفت دنیای آینده دنیای مذاکره است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس