اربیل موساد

باید به این نکته توجه داشت که مساله حمله به اربیل کاملا متفاوت از مساله مذاکرات وین است و هیچ‌گونه ارتباطی بین این دو مقوله وجود ندارد.

به گزارش مشرق، درباره حمله موشکی روز گذشته جمهوری اسلامی ایران به مرکز جاسوسی موساد در اربیل، گفت‌وگویی با حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه داشته‌ایم. هانی‌زاده در ابتدا با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از مدت‌ها قبل درباره احتمال مقابله با اقدامات تخریبی که ازطریق مناطق اقلیم کردستان عراق علیه مرزهای کشورمان صورت می‌گرفت هشدار داده بود، گفت: «مقامات ایران بارها درباره حضور برخی عناصر مخرب در اربیل هشدار داده بودند، به‌ویژه اینکه گروهک‌های تروریستی در سال‌های اخیر، بارها ازطریق اربیل و دیگر مناطق اقلیم کردستان عراق به ایران وارد شده و علیه مردم مناطق کردستان ایران عملیات تخریبی انجام داده‌اند. به همین دلیل ایران پس از هشدارهای مکرر به مقامات اقلیم کردستان عراق، ناچار شد به این پایگاه حمله موشکی کند تا مانع ادامه فعالیت‌های تخریبی رژیم‌صهیونیستی علیه کشورمان شود. این حق جمهوری اسلامی ایران به‌لحاظ بین‌المللی است که کانون فتنه و ناامنی‌هایی را که علیه امنیت ملی کشور است، از بین ببرد. به هرترتیب، حمله‌ای که صورت گرفت، بعد از چندین‌بار هشداری بود که ایران داده بود. درنهایت باید گفت درنتیجه این حمله می‌توانیم شاهد کاهش عملیات تخریبی رژیم‌صهیونیستی، چه در سوریه و چه در اقلیم کردستان علیه منافع کشورمان باشیم. »

این کارشناس مسائل منطقه اشاره‌ای هم به اقدامات مخرب رژیم‌صهیونیستی برای برهم زدن روند مذاکرات وین کرد و همزمان با اینکه اقدام تنبیهی ایران را بجا برشمرد، گفت: «رژیم‌صهیونیستی طی سال‌های گذشته تلاش کرد بر روند مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۴ در وین تاثیر بگذارد و روند گفت‌وگوها را تخریب کند. فشارهایی که رژیم‌صهیونیستی مخصوصا به سه کشور فرانسه، انگلستان و آلمان وارد کرد، صرفا به این دلیل بود که در مذاکرات وین، امتیازی به ایران داده نشود، اما درطول چهارماه گذشته که روند مذاکرات وین به یک نقطه قابل‌اتکا رسیده است، شاهد آن هستیم که رژیم‌صهیونیستی خود برای تخریب آن وارد عمل شد.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم به آمریکا، اروپا و حتی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس سفر کرد تا بتواند بر این روند اثرگذار باشد؛ همچنین وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی با هدف تخریب روند مذاکرات سفرهایی داشت که البته درنهایت خیلی موثر واقع نشد، زیرا ایران درطول مذاکرات اخیر در وین، اسناد مهمی را برای همکاری با جامعه جهانی و تاکید بر اینکه تحریم‌ها علیه کشورمان غیرقانونی و ظالمانه هستند ارائه داد که درنتیجه آن، رویکرد سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به‌سوی تعامل محترمانه با کشورمان حرکت کرد و آنها پذیرفتند تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی بوده و باید بخش مهمی از این تحریم‌ها ازجمله مساله تحریم نفتی کشورمان لغو شود. به همین دلیل رژیم‌صهیونیستی از تمام اهرم‌های فشار خود استفاده کرد، حتی عربستان هم همسو با رژیم‌صهیونیستی در این خصوص ورود کرد ولی درنهایت شاهد آن بودیم که شیوه گفت‌وگویی که ایران در مذاکرات وین به‌کار گرفت، کاملا موثر بوده ‌است و رژیم‌صهیونیستی شکست خورد.

بنابراین باید به این نکته توجه داشت که مساله حمله به اربیل کاملا متفاوت از مساله مذاکرات وین است و هیچ‌گونه ارتباطی بین این دو مقوله وجود ندارد. طبیعتا حضور افسران موساد درکنار مرزهای ایران برای امنیت ملی کشورمان خطرآفرین است و به همین دلیل این اقدام تنبیهی، صرفا برای جلوگیری از ماجراجویی‌های رژیم‌صهیونیستی انجام شده است.»

حسن هانی‌زاده در پایان هدف ایران از حمله موشکی به پایگاه موساد در اربیل را تشریح کرد و گفت: «رژیم‌صهیونیستی دو تن از فرماندهان سپاه را در سوریه به شهادت رساند که یک اقدام تهاجمی ازسوی این رژیم علیه ایران محسوب می‌شد. به همین سبب موجب شد ایران هم خود را محق بداند تا هم انتقام این دو فرمانده را از آنان بگیرد و هم اینکه پایگاه‌های جاسوسی موساد در اربیل را منهدم کند. نکته مهم دیگر آنکه تعداد زیادی از رادارهای این پایگاه‌ها در شمال اربیل مستقر بوده است و از همان‌جا بود که رژیم‌صهیونیستی عملیات جاسوسی و تخریبی خود را علیه مرزهای شمال غربی ایران انجام می‌داد. طبیعتا اینها نگرانی ایران را برانگیخته است و مساله شهادت دو نیروی ایرانی در سوریه هم موجب شده که ایران به‌سرعت وارد عمل شود که هم بتواند انتقام آن دو شهید را بگیرد و هم اینکه پایگاه‌های جاسوسی موساد در اربیل را منهدم کند.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • غلامعلی کولیوند IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    بنام خدا درود بر مردان دلاور و سربازان گمنام آقا امام زمان عج . درحال مذاکره وغیر مذاکره ایران هیچ ترسی از امریکا وهیچ شیطانی ندارد یک تیر بزنی صدتا تیرمیخوری دوران بزن در برو گذشت کور خواندید
  • کارشناس مسائل متعلقه IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    همه حق دارند مثلا ما اصل کانون ناامنی علیه خودمان مان باجناق مان است.
  • راد IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    درود بیکران بر شیر مردان دلیر ایران نشان دادند از این جرثومه های فساد در منطقه هیچ باکی نداریم سرباز پیر لشکر ۹۲ زرهی اهواز دوران جنگ تحمیلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس