کد خبر 1351801
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۴
چه افرادی باید در نوشیدن قهوه احتیاط کنند؟

نوشیدن قهوه ممکن است، فشار خون را به طور موقت افزایش دهد.

به گزارش مشرق، عزت جعفرآقایی پیرا پزشک و محقق طب سنتی اظهار داشت: قهوه به عنوان یکی از نوشیدنی های محبوب دنیا، فشار خون را به طور موقت افزایش می دهد، اما این افزایش فشار خون بعد از گذشت ۳ ساعت از بین رفته و سطح فشار خون شخص به حالت طبیعی بر می گردد.

جعفرآقایی افزود: نوشیدن قهوه تأثیرات فیزیولوژیکی بر بدن دارد، این تأثیرات فراتر از کمی بیداری است، به عنوان مثال، نوشیدن ۲ فنجان قهوه منجر به افزایش متوسط ۸mm جیوه و ۶mm جیوه در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک بر بدن شخص می شود، این تغییر فشار در افرادی که قبل از نوشیدن قهوه فشار خون طبیعی یا فشار خون بالا داشته اند یکسان است.

وی در اداه افزود: بالا رفتن موقت فشار خون، در افرادی که به صورت دائمی قهوه می نوشند، کمتر است، زیرا بدن این افراد به کافئین عادت دارد و بالا رفتن میزان کافئین در بدن این افراد سطح فشار خون را بالا نمی برد.

جعفرآقایی اشاره داشت:  با توجه به تحقیقات انجام شده روی افرادی که مدام قهوه می نوشند، بسیار بعید است افراد بعد از نوشیدن این نوشیدنی جذاب، دچار بالا رفتن فشار خون شوند، از طرف دیگر قهوه برای سلامت قلب نیز مفید است.

این محقق طب سنتی گفت: در افراد سالم، نوشیدن قهوه خطر مرگ زودرس را کاهش می دهد، قهوه به واسطه مقادیر بالای آنتی اکسیدان، باعث کاهش استرس در بدن می شود، بعد از بررسی تحقیقات و آزمایشات زیاد، مشخص شد که مزایایی نوشیدن قهوه از مضرات آن بیشتر است و بهتر است در روز یک یا دو فنجان قهوه میل شود، اما افراط در نوشیدن قهوه می تواند عوارضی در پی داشته باشد.

جعفرآقایی در پایان اذعان داشت: در کل نوشیدن قهوه برای سلامتی افراد مضر نیست و نمی توان افراد یا گروه خاصی را از نوشیدن قهوه منع کرد، اما قهوه هم همانند هر چیز دیگر باید به صورت متعادل مصرف شود، نوشیدن بیش از حد قهوه امکان دارد برای هر شخصی عوارض در پی داشته باشد.

منبع:سیناپرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس