واکنش چین به ادعای آمریکا درباره تقاضای تسلیحاتی روسیه

چین به گزارش‌ آمریکایی ها درباره درخواست کمک تسلیحاتی مسکو از پکن واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سفارت چین در آمریکا به گزارش‌ها درباره درخواست کمک تسلیحاتی مسکو از پکن واکنش نشان داد.

در این ارتباط سفارت چین در واشنگتن در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه روسیه به دنبال تجهیزات نظامی و سایر حمایت‌ها از چین است، گفت که «اولویت در حال حاضر این است که اطمینان حاصل شود که اوضاع متشنج تشدید یا از کنترل خارج نمی‌شود.»

این واکنش سفارت چین در پاسخ به گزارش برخی رسانه‌ها بود که در آن اعلام شد روسیه از چین تقاضای کمک تسلیحاتی کرده است.

در همین ارتباط، «فایننشال تایمز» به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که روسیه از آغاز جنگ در اوکراین از چین درخواست تجهیزات نظامی کرده است. در این گزارش گفته شده که کاخ سفید نگران است که چین تصمیم بگیرد به روسیه کمک کند و در این شرایط تلاش‌های غرب برای کمک تسلیحاتی به اوکراین تضعیف شود.

یک مقام آمریکایی نیز گفته است که «ایالات متحده در حال آماده شدن برای هشدار به دیگر کشورها در مورد وضعیت اوکراین و احتمال کمک نظامی چین به روسیه است.»

احتمال درخواست روسیه از چین در شرایطی مطرح شده مقامات آمریکایی ارزیابی کرده اند که روسیه در سومین هفته نبرد در اوکراین در حال اتمام برخی تحهیزات لجستکی و همچنین کاهش توان تسلیحاتی خود است و در این شرایط به احتمال زیاد روسیه برای جبران کمبودهای تسلیحاتی خود به چین روی خواهد آورد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دلسوز IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    4 2
    سه ماه تجربه بسیج دوره جنگ ب امثال من این فهم نظامی را داد که روسیه با این ستون زرهی و نحوه حمله ب خاک اوکراین بعداز چند روز شدیدا دچار مشکل تدارکات میشه‌‌‌‌ و از روز چهارم پیش بینی کردیم ک نیروی زرهی روسیه خسارات سنگينی خواهد خورد‌‌ . واقعا عجیبه اینهمه ژنرال و طراح نظامی دارن و این چنین ناپخته وارد این باتلاق شدن ؟!
    • DE ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      0 0
      ساده نباش عزیز دل برادر روس با اینکارش اول مظلوم نمایی کرد ثانیا روسها را غیرتی تر کرد تا به غرورشون بربخوره جنگی تر بشن ثالثا بهانه اومد دستش که از هر خانه ای بهش شلیک شد آن ساختمان را با خاک یکسان کند و از همه مهمتر بعد از این ننه من غریبم بازی ها گفت نیروهای داوطلب میتوانند در ارتش روسیه استخدام شوند و به ارتش کمک کنند یعنی جنگ را گسترش داد به بسیاری از کشورها با نیروهای داوطلب .حالا حالا ها طول میکشه تا دنیا پوتین را بشناسد اول باید راسپوتین روسی را بشناسیم بعد چپ پوتین روسی را و دست آخر شاید خود پوتین را.
  • DE ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 1
    خخخخح چه با نیرنگ و دروغ به اکراینی های بدبخت از همه جا بیخبر روحیه میدهند. یه ابر قدرت ۱۹ روزه اسلحه هاش ته کشید . اکر اینطور بود بورکینافاسو تا حالا ۱۰ بار روسیه را اشغال کرده بود دیگه غرب دچار بحران انرژی نمیشد. حالا فردا بایدن میاد سخنرانی میکنه میگه روس از امریکا تقاضای اسلحه کرده من بهشون گفتم نمیدیم چون از اول اشتباه بود پوتین به روسیه حمله کرد.اگر کوتاه بیام چند وقت دیگه هم چین به پکن حمله میکنه.
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    4 1
    چه جوک بیمزه ای..یه ابرقدرت نظامی مثل روسیه تو 3 هفته تجهیزات کم بیاره..حتی اگه یسال دیگه هم جنگ ادامه پیدا کنه زرادخانه های روسیه میتونن از این جنگ پشتیبانی کنن..
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 0
    روسیه مگ خودش چلاقه که از چین تسلیحات بخواد؟!
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 0
    وقتی یک طرف جنگ یک دلقک باشد باید این جوکها هم از همان طرف گفته شود. تنها ضرری که روسیه از این جنگ می کند اینستکه بعد از پایان این جنگ گفته می شود که روسیه یک دلقک را شکست داده است.
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    اینها رسانه دستشونه شروور زیاد میگن شنونده باید عاقل باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس