کد خبر 1351621
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
طوفان خشونت تسلیحاتی در آمریکا/ اوج گیری قتل و تیراندازی

یک گزارش نشان می‌دهد که تقریباً تمام شهرهای آمریکا شاهد افزایش قتل‌ و تیراندازی‌ بوده‌اند.

به گزارش مشرق، پلیس «سن‌ دیگو» در ایالت کالیفرنیا آمریکا نسبت به افزایش قتل‌های محلی و تیراندازی‌ها در این شهر ابراز نگرانی کردند.

به گزارش پایگاه «سن‌ دیگو یونیون تریبون»، خشونت با اسلحه در آمریکا یک بحران عمومی است و شهر «سن دیگو» نیز از این واقعیت مصون نیست؛ از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون، ۱۰ قتل، ۴۴ تیراندازی غیرکشنده و حملات متعددی در این شهر رخ داده است.

در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی، پلیس ۳۷۲ قبضه سلاح گرم در این شهر کشف کرده که ۷۷ مورد آن سلاح‌های ممنوعه، غیرقانونی و بدون شماره سریال بوده است.

تأثیرات فیزیکی، روانی، عاطفی و مالی این سطح از خشونت با اسلحه خیره کننده است و این تأثیرات در سراسر جوامع بازتاب می‌یابد.

بسیاری از افراد در این شهر معتقدند که می‌توان از این وضع جلوگیری کرد، اما لابی سلاح در آمریکا می‌خواهد به دیگران القا کند که این امر غیر ممکن است و نمی‌توان به خشونت با سلاح گرم پایان داد.

سرمایه گذاری در برنامه‌های مداخله در خشونت با اسلحه یکی از راهکارهای مهم برای جلوگیری از ادامه این روند در آمریکاست.

یکی از اقشاری که بیش از دیگران به دلیل خشونت با سلاح گرم تحت تاثیر قرار می‌گیرد، قشر جوان در این کشور است.

احتمال کشته شدن جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله آمریکایی با اسلحه ۲۳ برابر بیشتر از سایر کشورهای پردرآمد در جهان است.

یکی از راهکارهایی که می‌توان جوانان را از این نوع خشونت‌ها دور کرد، ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنهاست.

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام شود، جلوگیری از سیل در دسترس قرار گرفتن سلاح‌های غیر مجاز و قاچاق است.

همچنین خانواده‌ها باید سلاح‌های گرمی را که در اختیار دارند از دسترس افراد جوان خارج کنند؛ بدین معنا که این سلاح‌ها را در مکان‌های مطمئنی پنهان کنند؛ همچنین والدین باید این سلاح‌ها را از حالت مسلح درآورده و مهمات آن‌ها را در جای مطمئنی پنهان کنند.

به دلیل افزایش جرایم خشن، اکنون بیش از هر زمان دیگری، مردم آمریکا خود را نیازمند داشتن سلاح می‌دانند؛ آن‌ها مایلند تا با آموزش نحوه استفاده از سلاح گرم، خرید اسلحه گرم و حمل اسلحه گرم، از خود در برابر مهاجمان محافظت کنند.

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در مورد پیشگیری از جرم به این نتیجه رسیده است که سالانه ۲.۵ میلیون استفاده از اسلحه به دلایل دفاعی در آمریکا وجود دارد.

تقریباً تمام شهرهای آمریکا شاهد افزایش قتل‌ها و تیراندازی‌های غیرکشنده بوده‌اند؛ مردم آمریکا همچنین از ابتدای بحران کووید-۱۹ شاهد ثبت رکورد فروش اسلحه و مهمات بوده‌اند.

استرس مالی، همه‌گیری، عدم دسترسی به آموزش با کیفیت، ناامنی غذایی، بی‌ثباتی مسکن، بی‌عدالتی نژادی و وحشیگری پلیس آمریکا، همگی مقدمه‌ای برای خشونت در این کشور هستند.

این یک طوفان یزرگ برای وقوع خشونت با اسلحه ایجاد کرده است، هشداری که از مارس ۲۰۲۰ از سوی گروه‌های پیشگیری از خشونت با اسلحه صادر شده بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس