کد خبر 1310804
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
حقایقی درباره خشونت با اسلحه در آمریکا

تحقیقات از افزایش مرگ و میر ناشی از خشونت با اسلحه در آمریکا حکایت دارد.

به گزارش مشرق، در پی وقوع تیراندازی‎هایی پی در پی در مدارس آمریکا، یک معلم که به تازگی تدریس کلاس جرم شناسی در مورد خشونت اسلحه و چگونگی کاهش آن را در آمریکا به پایان رسانده، متوجه شد که دانش آموزان تصورات نادرست زیادی در مورد دامنه و ماهیت مشکل دارند.

به گزارش پایگاه «دِی»، بسیاری نمی‌دانند که سالانه چند نفر در آمریکا بر اثر خشونت‌های مسلحانه مجروح یا کشته می‌شوند.

بر اساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، بیش از ۴۵ هزار نفر در سال ۲۰۲۰ بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته شدند که در مقایسه با دهه‌های اخیر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

سریال اهل جهنم با چاشنی بالای خون و خشونت!

این یعنی به طور متوسط بیش از ۱۲۰ مرگ ناشی از اسلحه در روز در آمریکا ثبت می‌شود؛ این شامل افزایش ۳۰ درصدی قتل در مقایسه با سال قبل است.

بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، ۲ هزار و ۶۰۶ مورد مرگ ناشی از خشونت با اسلحه تنها توسط افسران پلیس آمریکا رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

تاثیر همه گیری بر افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا

این اعداد باید تکان دهنده باشند، به طوری که میزان قتل‌های مرتبط با اسلحه در آمریکا، ۲۵ برابر بیشتر از سایر کشورهای ثروتمند است.

بیشتر مردم آمریکا نمی‌دانند که بالاترین درصد مرگ و میرهای ناشی از اسلحه در این کشور به دلیل خودکشی است.

نزدیک به دو سوم مرگ‌های ناشی از اسلحه، خودکشی است که به طور متوسط روزانه ۶۴ مورد را شامل می‌شود.

به همین ترتیب، جراحات تصادفی و مرگ و میر در آمریکا بسیار بیشتر از سایر کشورهای ثروتمند است.

یک مطالعه توسط محققان دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه کلمبیا نشان می‎دهد که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷، به طور متوسط سالانه ۸۵ هزار و ۷۰۰ مراجعه به اورژانس برای آسیب‌های غیر کُشنده ناشی از اسلحه وجود داشته است.‌

«ای بی سی نیوز»، نیز دریافته که در تاریخ ۱۹ تا ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ میلادی، ۳۴۵ کشته و ۶۲۳ زخمی ناشی از سلاح گرم در آمریکا رخ داده است.

هزینه‌های ناشی از خشونت با اسلحه در آمریکا نجومی است.

به گفته اداره حسابرسی عمومی آمریکا، این کشور سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار صرف هزینه‌های فوری مراقبت‌های بهداشتی بر سر خشونت با اسلحه می‌کند.

زمانی که مراقبت‌های سلامت جسمی و روانی طولانی مدت و همچنین عدالت کیفری و سایر هزینه‌ها را در نظر بگیرید، هزینه‌ها بسیار بیشتر است.

تیراندازی‌های جمعی کمتر از ۳ درصد از مرگ و میرهای سالانه مربوط به اسلحه را در آمریکا نشان می‌دهد؛ علاوه بر این، دلیل اصلی تیراندازی‌های دسته جمعی در آمریکا خشونت خانگی است.

در حالی که بسیاری بر مرگ ناشی از اسلحه در شهرهای بزرگ مانند شیکاگو تاکید می‌کنند، تقریباً نیمی از قتل با اسلحه در مناطق حومه شهر و روستاها اتفاق می‌افتد.

علاوه بر این، جراحات ناشی از اسلحه در آمریکا گسترده است و مختص شهرهای بزرگ نیست.

در حالی که مردان سیاه پوست به طور نامتناسبی قربانی تیراندازی‌های عمدی می‌شوند، مردان سفیدپوست در جوامع روستایی بیش از حد در خودکشی با اسلحه حضور دارند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس