کد خبر 1351123
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
رکورد ابتلا به کرونا در چین طی ۲ سال گذشته شکسته شد

چین روز شنبه با اعلام بیش از هزار و ۵۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور اعلام کرد که که رکورد ابتلا ۲ سال همه گیری ویروس کرونا در این کشور امروز شکسته شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «رویترز»، از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ تاکنون رکورد این بیماری در چین امروز با اعلام بیش از هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا به ویروس جهش یافته «اومیکرون»، شکسته شد.  

با این وجود شمار مبتلایان به ویروس کرونا هنوز هم در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار کمتر است اما افزایش تعداد بیماران می تواند به پیچیدگی اهداف چین برای مبارزه با این بیماری و مهار و جلوگیری از گسترش آن منجر شود.  

کمیسیون بهداشت ملی این کشور اعلام کرد ۴۷۶ مورد ناقل این ویروس در روز جمعه شناسایی شده که در میان آنها ۵ نفر ناقلان بدون علامت بودند.  

تاکنون در چین هزار و ۴۸ مورد ناقل بدون علائم شناسایی شدند که این کشور آنها را در طبقه بندی مبتلایان به ویروس قرار نداده است.

پکن دستور داده است تا تمامی مناطق به سیاست "پاکسازی پویا" متعهد بمانند و از بازگشت به ابتلا در ابعاد وسیع جلوگیری کنند. برخی شهرها نیز اقداماتی مانند لغو رویدادهای گروهی و انجام آزمایش های شناسایی و تعطیلی مدارس را اجرایی می کنند.  

علاوه بر آن برخی شرکت های چینی کیت های تشخیصی شناسایی فردی آنتی ژنی را تولید کردند که به عموم مردم این امکان را می دهد تا با خریداری آنها  خودشان بتوانند آزمایش مربوطه را انجام دهند.

در پایان این گزارش آمده است: «پکن» پایتخت این کشور در میان شهرهایی است که محدودیت های سختگیرانه را دوباره بازگردانده است. در «شانگهای» کانون تجاری ظرفیت پذیرش مسافر کاهش یافته است.

در ایالت جنوبی «گوآنگژو» بزرگترین مرکز خرید این ایالت به صورت موقت تعطیل شده است. مقامات ایالت «جیلین» در شمال شرقی کشور نیز شهردار شهر جلیان را که از مناطق بسیار آسیب دیده بود برکنار کرده اند. در «چانگچون» نیز دستور توقف کسب و کارها و ممنوعیت خروج شهروندان این شهر ۹ میلیونی صادر شده است. همین اقدامات در مناطق شهری ایالت جیلین نیز اعمال شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس