کد خبر 1350435
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
هشدار پکن به واشنگتن؛ حق تحریم ما به بهانه روسیه را ندارید

سخنگوی وزارت خارجه چین به آمریکا درباره اعمال تحریم علیه پکن به بهانه مقابله با روسیه هشدار داد.

به گزارش مشرق، «ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری پنجشنبه (امروز) خود در پکن، بار دیگر علیه تحریم‌‎های واشنگتن ضد مسکو به دلیل بحران اوکراین موضع گرفت.

بنا بر گزارش منابع خبری، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز خود به آمریکا درباره اعمال تحریم علیه چین به بهانه تنش‌های اخیر واشنگتن با مسکو بر سر اوکراین هشدار داد.

 «ژائو لی جیان» اعلام کرد در صورتی که واشنگتن به دلیل اختلاف روسیه و آمریکا بر سر بحران اوکراین، چین را تحریم کند، پکن با اقدامات سختگیرانه تلافی خواهد کرد.

این مقام پکن تصریح کرد: «ایالات متحده در روند تعیین روابطش با فدراسیون روسیه، حق اعمال به اصطلاح تحریم‌ها علیه شرکت‌ها و افراد چینی را ندارد. در غیر این صورت، چین پاسخ قاطع و جدی خواهد داد».

ژائو لی جیان با بیان اینکه تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو هیچ کمکی به حل معضل اوکراین نخواهد کرد، گفت: « برعکس، آمریکا از این طریق باعث ایجاد سر دردهای بیشتری خواهد شد». سخنگوی وزارت خارجه چین افزود، اقدامات واشنگتن نه تنها باعث آسیب اقتصادی به طرفین می‌شود، بلکه «تأثیر (منفی) بر روند حل و فصل سیاسی دارد».

مقام‌های ارشد پکن به دنبال تشدید تنش واشنگتن و متحدانش با مسکو بر سر بحران اوکراین و تشدید تحریم‌ها بارها خواستار گفت‌وگو برای حل این بحران شده‌ و اعلام کرده‌اند که پکن مخالف اعمال تحریم‌ها علیه روسیه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 0
    آمریکا دیوانه شده.
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
      2 0
      از اول دیوانه بود، الان دیگه همه فهمیدن!!!
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    1 0
    حربه تحریم های آمریکا علیه کشورها هم بزودی ازبین میرود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس