کد خبر 1350409
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
لاوروف: ارسال تسلیحات به کی‌یف خطرناک است

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای اوکراینی خود در آنتالیا گفت: ارسال تسلیحات به کی‌یف خطرناک است؛ عملیات روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت: من با همتای اوکراینی خود در مورد موضوع بشردوستانه صحبت کردم.

بیشتر بخوانید:

ولودیمیر زلنسکی کیست و با چه ترفندهایی رئیس‌جمهور اوکراین شد؟

وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: روسیه در آخرین دور مذاکرات (دُور سوم گفتگوها) پیشنهادهای مشخصی را برای حل و فصل به اوکراین ارائه کرد. مسکو از هرگونه تماس در مورد مسائل مربوط به بحران اوکراین و ایجاد راه‌های برون رفت از آن حمایت می‌کند. روسیه تا آخرین لحظه هم به دنبال حل مسئله امنیت از طریق دیپلماسی بود.

بیشتر بخوانید:

مدیرکل آژانس اتمی برای حضور در مذاکرات اوکراین، به ترکیه می‌رود

لاوروف اضافه کرد: جایگزینی برای مذاکرات با اوکراین در بلاروس وجود ندارد. ارسال تسلیحات به اوکراین خطرناک است. کسانی که تسلیحات به اوکراین می‌فرستند و مزدوران را به این کشور اعزام می‌کنند، باید مسئولیت اقدامات خود را درک کنند. مسکو قصد حمله به سایر کشورها را ندارد و به اوکراین نیز حمله نکرده است.

بیشتر بخوانید:

کاخ سفید: به تعامل با روسیه درباره مذاکرات وین ادامه ‌می‌دهیم

وی اضافه کرد: عملیات روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود. اخبار رسانه‌ها درباره زایشگاه ماریوپل دستکاری شده است. مدت‌هاست که در این مرکز هیچ بیمار و کارمندی نیست و ساختمان آن پایگاه افراط‌گرایان اوکراینی است.

این مقام روسیه ادامه داد: مذاکرات میان پوتین و زلنسکی نباید دیداری برای صرفاً دیدار باشد. روسیه اطلاعاتی در مورد استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین ندارد.

لاوروف ادامه داد: ملزم ساختن چین و سایر کشورها به اجرای تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه بی احترامی (به این کشورها) است. روسیه می‌خواهد اوکراین بی‌طرف باشد و آماده بحث در مورد ضمانت‌های امنیتی با کی‌یف است.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: البته، واقعیات در مورد آنچه که پنتاگون در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی ِایجاد شده با پول ایالات متحده انجام می‌دهد و استفاده از خاک اوکراین برای آزمایش پاتوژن‌هایی که بعداً می توانند برای تولید سلاح‌های بیولوژیکی استفاده شوند، بسیار شرم آور و خشمگین کننده هستند.

سرگئی لاوروف تصریح کرد: نمی‌خواهم به آغاز جنگ هسته‌ای باور داشته باشم و باور هم ندارم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    5 0
    چه زده مردک میگه حمله نکردیم.... حداقل تجاوزت رو قبول کن بگو یک میلیون اواره شدن...
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    7 0
    بمبارون مردم بیگناه اوکراین خطرناک نیست؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس