نیروهای یمنی یک کشتی اماراتی را توقیف کردند

توقیف کشتی اماراتی در دریای سرخ، فاز جدیدی را در رویاروی مقاومت یمن با ائتلاف سعودی آغاز کرده و ناامنی دریای سرخ برای متجاوزان، بیش از هر طرفی، رژیم تل آویو را نگران کرده است.

به گزارش مشرق، توقیف کشتی نظامی ائتلاف سعودی با پرچم امارات در شامگاه یکشنبه (۱۲ دی ماه) را می‌توان آغاز مرحله‌ای جدید در رویارویی و مقاومت یمنی‌ها در برابر ائتلاف سعودی-اماراتی قلمداد کرد و اولین باری بود که نیروی دریایی یمن عملیاتی در این سطح را با موفقیت انجام می‌داد.

وبگاه انصارالله یمن در گزارشی به یکی از ابعاد و آثار این عملیات پرداخته و نوشته است که دریای سرخ از این پس برای متجاوزان محیط امنی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

تلفات سنگین عناصر وابسته به امارات در شبوه یمن +عکس

در این گزارش آمده است: «مردم مقاوم یمن در آستانه هفتمین سال تجاوز دشمن و با وجود تمامی مظلومیت‌ها، گرسنگی‌ها، پیروزی‌ها و دستاوردهایش سال ۲۰۲۲ را با یک موفقیت منحصربه‌فرد شروع کردند تا این نکته را گفته باشند که سال جدید میلادی سرشار از رویدادهای بدیع و غافلگیر کننده خواهد بود. سال ۲۰۲۱ با پیروزی‌های مهمی به پایان رسید و استان‌های البیضاء و الجوف به طور کامل آزاد شدند، اما آن‌چه پیش روی دشمن است، بزرگ‌تر و سهمگین‌تر خواهد بود».

برخی رسانه‌ها و شخصیت‌ها از اینکه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی توانسته‌اند چنین عملیاتی را رقم بزنند اظهار تعجب کرده و حتی مدعی شده‌اند که نیروهای ایرانی این کار را کرده‌اند.

وبگاه انصارالله در این باره نوشت که نیروی دریایی یمن تاکنون عملیات‌های مختلفی را با سلاح‌های ساخت داخل خود در عمق آب‌های عربستان سعودی انجام داده است و این توانایی سهم بالایی در تسلط بر دریا و آب‌های منطقه‌ای یمن داشته است.

نگرانی بالای دشمن صهیونیستی

بنا بر این گزارش، بر همگان آشکار شده است که رژیم اسرائیل در جنگ علیه یمن مشارکت دارد و تلاش می‌کند تا حضور خود را در سواحل دریای سرخ و تنگه باب‌المندب و جزایر یمنی تقویت کند و به گفته رسانه‌های خارجی امارات متحده عربی پای صهیونیست‌ها را به یمن با ایجاد یک مقر نظامی و اطلاعاتی در جزیره سقطری باز کرده است و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۶ شروع به ساخت پایگاههای نظامی بزرگی در دریای سرخ در کوههای «امباساریا» در اریتره و مشرف به تنگه هرمز کرده است.

بنابراین، جای تعجب نیست که دشمن اسرائیلی به طور حتم بیشترین نگرانی را از عملیات نظامی نیروهای یمنی در دریای سرخ و توقیف کشتی اماراتی داشته باشد. این عملیات در منطقه دریایی رخ داده که آمریکا و رژیم صهیونیستی آن را یک منطقه راهبردی و حیاتی می‌دانند. همزمان با افزایش بی سابقه قدرت موشکی و پهپادی ارتش یمن تمامی کشتی‌ها و ناوهای نظامی می تواند در تیررس ارتش یمن و کمیته‌های مردمی باشد.

پس از این عملیات استثنایی، آب‌های منطقه‌ای یمن برای کشتی‌ها و ناوهای آمریکایی و اسرائیلی نا امن خواهد بود و از آن‌جایی که هر دوی آن‌ها پایگاههای نظامی متعددی در این منطقه دارند، موجب خشم و ترس صهیونیست‌ها شده است. پیش از این نیز منابع و رسانه‌های اسرائیلی بارها نگرانی تل آویو را از قدرت موشکی و پهپادی یمنی‌ها ابراز داشته بودند، موشک‌ها و پهپادهایی که عمق خاک عربستان را هدف قرار می‌دهند، می‌توانند، می‌توانند به راحتی خود را به سرزمین اشغالی نیز برسانند.

وبگاه انصارالله در پایان نوشت که ائتلاف متجاوز سعودی در ابتدای تجاوز به یمن، به اشتباه توانایی یمنی‌ها را اندک شمرد و دست به حمله زد و در طول مدت جنگ نیز بارها در محاسبات خود دچار اشتباه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    2 0
    اریتره و مشرف به تنگه هرمز؟!
    • ذلفعلی IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      از لحاظ نظامی گفته در همین حد بسه خوبه زیاد ندونی بهتره برای سلامتی و آرامش وفشارو.....
  • افشین IR ۰۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    6 1
    شطرنج بازی کردن کار هر کسی نیست. سازنده این بازی هم صفحه بازی و هم نحوه بازی را بلد هست و همینطور صبر و شکیبایی در حد این بازی دارد. فعلا با جابجا کردن سرباز مشغوليم وای بروزيکه پای وزیر فیل اسب و رخ بمیان بیاید. صبر ما در حد بافت یک فرش هست.اما پس از این صبر و بافته شدن دستاوردش عمریست زیبا که ب،ای قرنها بجا میماند. یک هنر صنعت زیبا و سرشار ظرافت و دقت و صبر بافنده. با همچین ملتی طرف هستید اشغالگران کودککش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس