کد خبر 1349577
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
زلنسکی: علاقه ای به عضویت در ناتو ندارم

رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای تلویزیونی با یک شبکه آمریکایی اعلام کرد که از مدت ها پیش و به دلیل امتناع ناتو از پذیرش اوکراین در این ائتلاف، دیگر علاقه ای برای پیوستن به این ائتلاف ندارد.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی آمریکایی ABC گفت که علاقه خود را به موضوع پیوستن این کشور به ناتو از دست داده است.

وی در این باره گفت: در مورد ناتو، مدت ها پیش پس از اینکه متوجه شدیم ناتو آمادگی پذیرش اوکراین را ندارد، علاقه خود را به این موضوع از دست دادم. این ائتلاف از تضادها و رویارویی با روسیه می ترسد.

بیشتر بخوانید:

یانوکوویچ: خونریزی را متوقف و صلح کنید

زلنسکی همچنین تاکید کرد که کی یف برای این مسئله به پای بروکسل نخواهد افتاد و التماس نخواهد کرد.

وی همچنین پیشتر در پاسخ به سوالی درباره امکان به رسمیت شناختن کریمه و جمهوری های دونباس گفته بود: ما می توانیم در این مورد بحث و گفتگو کنیم و در مورد چگونگی زندگی مردم در آنجا توافق و مصالحه کنیم.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز گذشته درباره تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین گفت: اوکراین باید حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه و استقلال دو جمهوری دونستک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد.

سخنگوی کرملین در ادامه شروط مسکو برای توقف عملیات نظامی در اوکراین گفت: اوکراین باید قانون اساسی خود را اصلاح کند و از تلاش برای پیوستن به هر ائتلافی دست بردارد.

وی تصریح کرد: روسیه به اوکراین اطلاع داده است عملیات ویژه نظامی در این کشور هر لحظه که کی‌یف شروط مسکو را بپذیرد، متوقف خواهد شد.

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه حدود دو هفته پیش دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    4 0
    دیر ابراز علاقه کردی ببم
    • جواد IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
      0 0
      ببم رو خوب اومدی
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 0
    اخی،چقدر غم انگیز،خوب دیگه یواش یواش باید بری دیگه..در واقع دیگه کشوری نیست،که بخواید درش حکومت کنی! اون موقعه که دست به هرکار کثیفی میزدید و با هر ظالمی میکشتید و کارش رو تایید میکردی.. و مردمتون رو در سکولا و بی دینی هرچه بیشتر حمایت میکردی .. باید فکر چنین روزهای هم می بودی .. ! برو پیش اشرف غنی،...
  • علی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    1 1
    بزودی روسیه اوکراین را تحویل چچنها وقفقازها میدهدواوکراین مرکز خلافت اسلامی خواهدشدوازسراسر دنيا سلفی ها و تکفیری ها سرازیر شده وبرعلیه اروپا سازماندهی می‌شوند ومولداوی هم یک‌روزه سقوط میکندوتمام اروپا سقوط می‌کند وامریکا رقیب جدی همیشگی خودش یعنی اتحادیه اروپا را حذف می‌کند
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    3 0
    بیشرف کل زیرساخت اوکراین را نابود کردی حالا که ناتو نمیتونه کشور در حال جنگ را عضو کنه میگی علاقه نداری اگر روسیه همین امروز عقب بنشینه اوکراین بیست سال عقب افتاده
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    0 0
    اوکریان را نابود کردی دمت گرم
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
    1 0
    جنگ زرگری تمام عیار یهودی ــــ سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و نقش بازی موفق مهره یهودی در یک جنگ زرگری تمام عیار ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ به خدمت اقتصاد خود درآورد ؛ و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بی خاصیت خود را به اروپایی ها بیندازد.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    0 0
    به خاطر بازی موفق دلقک یهودی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او اعطا می گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس