طرح خطرناک و نقشه بزرگ آمریکا و متحدانش علیه حشد شعبی و مقاومت

یکی از تحلیلگران عراقی به دلایل احداث دیوار مرزی میان عراق و سوریه و طرح خطرناکی که در ورای آن است، اشاره کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه المعلومه، یکی از تحلیلگران عراقی به دلایل احداث دیوار مرزی میان عراق و سوریه و طرح خطرناکی که در ورای آن است، اشاره کرد.

ماهر عبد جوده فاش کرد: آمریکا و کشورهای منطقه با ساختن دیوار مرزی با سوریه، در حال اجرای یک نقشه بزرگ هستند تا راه را بر مقاومت و یگان‌های حشد شعبی به سمت مناطق مرزی، به‌ ویژه مثلث سوریه، عراق و اردن برای دفاع از خاک این کشور ببندند.

عبد جوده افزود: آمریکا و متحدانش در منطقه با توجه به این‌که بودجه عراق قادر به تکمیل این پروژه بزرگ نیست، با هدف کمک مالی برای ساخت دیوار با سوریه به بهانه‌ حمایت از مرزها در قبال نفوذ تروریسم وارد عمل خواهند شد.

این تحلیلگر عراقی در ادامه برای روشن کردن هدف پشت پرده طرح این موضوع این سوال را طرح کرد و گفت: عراق کشورهای همسایه دیگری مانند ترکیه دارد که در عمق ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتری عراق نفوذ کرده است و مستقیماً خاک عراق را اشغال می‌کند. علاوه بر این، تروریست ها از همه جا نفوذ می‌کنند، چرا دیوار امنیتی فقط در مرز با سوریه ساخته می‌شود؟

وی تاکید کرد: در این پروژه منافع سیاسی امریکا و درگیری بین‌المللی و منطقه‌ای بر سر مسائل داخلی عراق دخیل است و واشنگتن تلاش می‌کند از روش‌های مختلف برای مقابله با جناح‌های مقاومت و حشد شعبی استفاده کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    3 2
    بهتر این گروه ها باعث جنگ و خونریزی هستن مثلا حشد الشعب به چه درد ما رسیدگی کرده یه عده عرب که چشم دیدن ما رو ندارن
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      0 1
      از کجا پری.حشد الشعبی و گروه های مقاومت با فداکاری داعش رو نابود کردن و سایه تهدید داعش از سر ما گم شد.متاسفانه افرادی مثل شما بدون کوچک ترین درک سیاسی و با بی سوادی و کج سوادی تمام اظهار نظرهای سخیف و احمقانه میکنی.
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    0 0
    آمریکا. در مرز اردن با جنوب سوریه پایگاه‌هایی دارد و از طرف شمال هم تروریست ها در ادلب مستقر هستند/ دور نیست که آمریکا با کمک اردن و رژیم صهیونیستی از طرف جنوب سوریه و تروریست ها از شمال سوریه بخواهد. مانند دوسر یک قیچی ،دمشق وحمص و حلب رو ببرند و اشغال کنند/ جنگ اوکراین و تحریک روسیه به جنگ هم برای سرگرم کردن نیروهای روسی به جنگ و غفلت از نیروهایش در سوریه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس