حزب الله عراق: حمله آمریکا به حشدالشعبی از قبل برنامه‌ریزی شده بود

یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق با اشاره به اینکه مقاومت نقشه‌های آمریکا برای بی‌ثباتی در عراق و وارد کردن تکفیری‌ها از سوریه را برهم زده است؛ این موضوع را دلیل حملات واشنگتن به حشد شعبی دانست.

به گزارش مشرق، «هادی الجزایری» از فرماندهان حشد الشعبی عراق، با اشاره به نقش نیروهای بسیج مردمی عراق در ایجاد امنیت در این کشور، آن را خوشایند آمریکا ندانست.

وی تأکید کرد: از سال ۲۰۱۴ تا به امروز نیروهای حشد شعبی موفق به کنترل مرزهای سوریه و اردن شده و اقدامات تروریستی را کاهش داده‌اند و راه را به‌سوی تکفیری‌ها بسته‌اند.

الجزایری گفت: این خوشایند کاخ سفید نیست. نظامیان آمریکایی به‌دنبال بازگردانیدن اوضاع به خانه اول و بازگردانیدن داعشی‌ها و ایجاد رعب و وحشت میان عراقی‌ها هستند.

وی بیان کرد: محل حضور نظامیان آمریکایی در مناطق مرزی به محلی برای بازپروری و احیای تروریست‌ها تبدیل شده است و آمریکایی‌ها اقدام به وارد کردن مواد مخدر به عراق می‌کنند و حضور حشد شعبی در این مناطق مانع تحرکات آنهاست و از این رو اتهامات بیهوده به حشد شعبی می‌زنند.

پس از شکل‌گیری حشد شعبی در عراق بنا به درخواست مرجعیت دینی این کشور و قدرت گرفتن این جریان مردمی بعد از شکست داعش و نقش اساسی که این جریان به‌خلاف ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در روند شکست داعش داشت، آمریکا در راستای تضعیف این جریان مردمی به‌دنبال ایجاد جدایی میان دولت، پارلمان و حشد شعبی برآمد تا به‌مرور زمان این نیروها را به‌عنوان یکی از بخش‌های نیروهای مسلح در نیروهای نظامی دیگر ادغام کند و موجودیت و استقلال جریان حشد شعبی در عین مشروعیت را از بین ببرد.

حملات آمریکایی‌ها در شرایطی صورت گرفت که نیروهای حشد شعبی نیروهای شبه‌نظامی مستقل و متناقض از دولت عراق نیستند، بلکه نیرویی رسمی و تعریف‌شده از سوی حاکمیت عراق و در تعامل مثبت با ارتش، دولت و جریان‌های مردمی این کشور هستند که با استقرار در مرزهای عراق و سوریه تلاش دارند مانع از نفوذ عناصر گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش به داخل خاک عراق شوند و امنیت حداکثری مردم این کشور را تأمین کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    15 0
    مردم عراق وحشداالشعبی باید برای اخراج اشغال گران از خاک عراق بر حملات وعملیات خود پایگاه های آمریکا درعراق بیفزاید
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    10 0
    عزیزان مفاومت عراق، پهپادهای انتحاری رو بصورت قوسی( زنگوله ای شکل)، به عین الاسد یه هرپابگاه دیگه هدایت کنید، طوریکه وقتی از روی دیوار پایگاه رد شد در ارتفاع حدود سه متری زمین، به آشیانه جنگنده ها و پرنده های دشمن فقط آسیب بزند، انهدام مهم نیست، زمین گیرشون کنید، در پناه خدا.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 10
    خخخخخخ باش
  • CA ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 9
    حواستون به سرهنگاتون باشه امریکا غصبانی شده
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      3 1
      خفه شو فقط خفه شو
  • ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 2
    امریکا فقط های وهوی دارد
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 1
    پیروزی با مقاومت هست.مرگ بر آمریکا.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    4 0
    مردم عراق وحشداالشعبی باید برای اخراج اشغال گران از خاک عراق بر حملات وعملیات خود پایگاه های آمریکا درعراق بیفزاید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس