آمریکا برای غارت گاز یمن، در «شبوه» پایگاه احداث می‌کند

منابع مسئول در دولت مستعفی یمن خبر دادند که فرستاده آمریکا به همراه کارشناسان نظامی این کشور به شبوه سفر کردند تا با احداث پایگاه، گاز این کشور را غارت کنند.

به گزارش مشرق، منابع مسئول در دولت مستعفی یمن امروز شنبه خبر دادند که ایالات متحده آمریکا در پی احداث یک پایگاه نظامی در جنوب یمن است.

پایگاه خبری «یمن نیوز» به نقل از این منابع گزارش داد، «تیموتی لیندرکینگ» فرستاده آمریکا در یمن و کاردار سفارت واشنگتن در شبوه، به صورت ناگهانی به استان نفت‌خیز «شبوه» در جنوب یمن سفر کردند.

به گفته این منابع، این سفر مسئولان آمریکایی به شبوه، در چارچوب فراهم‌سازی مقدمات احداث یک پایگاه نظامی در بندرگاه «بلحاف» است. این منابع تأکید کردند که آمریکاییها با این اقدام در پی استخراج امن گاز یمن توسط شرکتهای خود هستند.

منابع دولت مستعفی همچنین گفتند که کارشناسان نظامی آمریکایی نیز در این سفر، همراه فرستاده آمریکا بودند تا منطقه مخصوص این پایگاه را تعیین کنند.

آمریکا در تلاش است که حضور و سیطره خود را در نوار ساحلی جنوب یمن تقویت کند. نیروهای این کشور در پایگاههای فرودگاه «الریان» در شهر المکلا و فرودگاه «الغیضه» در شرق یمن مستقر هستند.

در همین ارتباط، «عبدالملک العجری» عضو تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) اخیرا تأکید کرد، «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن و دولتش جزایر و بنادر یمن را به آمریکا و اسرائیل سپرده‌اند و اکنون نیز المهره را در اختیار انگلیس قرار داده‌اند.

العجرب با بیان اینکه ورود نیروهای انگلیسی به شهر «الغیضه» در استان المهره در شرق یمن در امتداد سیاست واگذاری یمن به اشغالگران خارجی است، تصریح کرد، دولت سعودی و امارات به بهانه مبارزه با «حوثی‌ها» سقطری و المهره را اشغال کرده‌اند، در حالیکه حوثی‌ها بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از این دو منطقه دور هستند.

این در حالی است که «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز در این باره تأکید کرد، سران مزدور ائتلاف سعودی بیش از ۸۵ درصد از عواید نفت و گاز یمن را به غارت می‌برند، در حالی که مردم استان‌های اشغالی جنوب یمن با مصائب روز افزون دست و پنجه نرم می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    3 0
    عجب حرومزاده هایی هستند این یانکی‌های گاوچرون دزد!!!
  • ملت IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 0
    سازمان ملل و سازمان حقوق بشر وابسته به سازمان ملل مزدور چشم خود را بر جنایت در یمن بسته اند و تنها اوکراین را می‌بینند یمن ثروت زیاد دارد وسالیان سال با دولت دست نشانده غارت شده همچون افغانستان اما غرب ملعون بداند که قدرت خدا وهمت مردم یمن برتر از هر چیزی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس