کد خبر 1349536
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
ایجاد کریدورهای بشردوستانه در کی‌یف و ۴ شهر اوکراین

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای را در خصوص آخرین تحولات میدانی در اوکراین صادر کرد. این وزارتخانه اعلام کرد کریدورهای بشردوستانه در کی‌یف، چرنیهیف، سومی، خارکیف و ماریوپول باز شده است.

به گزارش مشرق،‌ اقدام نظامی روسیه در اوکراین امروز در حالی وارد سیزدهمین روز خود شد که نتیجه سه دور مذاکره فشرده میان طرفین، جز پیشرفت اندک در ایجاد گذرگاه‌های امن برای خروج غیرنظامیان از مناطق درگیری، حاصلی نداشته است.

طبق آخرین گزارش‌ها، اتحادیه اروپا و آمریکا در ادامه رفتارهای دوگانه خود، ضمن تجهیز اوکراین به انواع سلاح‌ها، از لزوم پیگیری راهکار دیپلماتیک هم سخن می‌گویند و به روال این روزها، تمرکز خود را روی آن گذاشته‌اند که به هر طریق ممکن، پای چین را به این مقوله باز کنند. در همین راستا، قرار است امروز سه شنبه رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان، گفتگویی با شیء جین پینگ رئیس جمهور چین داشته باشند.

همزمان، به نظر می‌رسد که آمریکا نتوانسته شرکای اروپایی خود را برای اعمال تحریم بر بخش انرژی روسیه، راضی کند تا آنجا که منابع مطلع می‌گویند به‌دلیل عدم همراهی متحدان آمریکا در تحریم واردات نفت از روسیه، واشنگتن ممکن است مجبور شود به تنهایی این اقدام را انجام دهد.

روز گذشته، اولاف شولتز صدراعظم آلمان گفته بود: انرژی روسیه از تحریم‌ها معاف است؛ زیرا هیچ جایگزینی وجود ندارد که امنیت انرژی اروپا را تضمین کند.

امروز سه شنبه، ستاد کل ارتش روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که «آتش بس از ساعت ۱۰ صبح برای اطمینان از عملکرد گذرگاه‌های امن در چندین شهر اوکراین برقرار می‌شود».

در ادامه این گزارش می‌توانید تحولات لحظه به لحظه اوکراین را دنبال کنید:

وزیر خارجه مالزی: مالزی هیچ تحریمی را به صورت یکجانبه علیه روسیه وضع نمی‌کند

«سیف الدین عبدالله» وزیر خارجه مالزی امروز سه شنبه سخنانی را در خصوص تحریم‌های ضد روسی مطرح کرد. وی گفت که کشورش هیچ تحریمی را به صورت یکجانبه علیه روسیه وضع نمی‌کند.

وزیر خارجه مالزی تصریح کرد: ما ترجیح می‌دهیم اموری از این دست را به سازمان ملل واگذار کنیم. ما به عنوان عضوی از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بارها خواستار آتش بس و مذاکرات سیاسی میان مسکو و کی یف شدیم.

ایجاد کریدورهای بشردوستانه در کی‌یف و ۴ شهر اوکراین

کمک مالی ۷۲۳ میلیون دلاری بانک جهانی به اوکراین

بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئت اجرایی آن بسته ۷۲۳ میلیون دلاری وام و کمک‌های مالی را برای اوکراین تصویب کرد.

بانک جهانی در بیانیه مذکور می‌افزاید که این بسته شامل یک مکمل وام ۳۵۰ میلیون دلاری به وام قبلی این بانک است که حدود ۱۳۹ میلیون دلار از طریق تضمین‌های هلند و سوئد افزایش یافته است.

وزارت دفاع روسیه: کریدورهای بشردوستانه در «کی‌یف» و ۴ شهر دیگر اوکراین باز شده است

وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه بیانیه‌ای را در خصوص آخرین تحولات میدانی در اوکراین صادر کرد. این وزارتخانه اعلام کرد که نیروهای این کشور بیش از ۲۴۰۰ زیرساخت نظامی اوکراین را منهدم ساختند.

بر اساس این گزارش در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: کریدورهای بشردوستانه در کی‌یف، چرنیهیف، سومی، خارکیف و ماریوپول باز شده است.

 وزیر خارجه سوریه: آمریکا تروریست‌ها را از سوریه به اوکراین می‌فرستد

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه بار دیگر بر حمایت کشورش از روسیه در جنگ با اوکراین حمایت کرد. وی گفت: ما در جنگ اوکراین کنار روسیه ایستاده‌ایم.

وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: غرب دارای خوی توحش است و نمی‌تواند در قبال حوادث اوکراین و دیگر حوادث خویشتنداری از خود نشان دهد. همانطور که غربی‌ها پیشتر از تروریست‌ها در سوریه حمایت کردند، اکنون نیز از نازی‌ها در اوکراین حمایت می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: تروریست‌ها در شمال سوریه برای جنگ در اوکراین جذب می‌شوند. آمریکایی‌ها چنین کاری انجام می‌دهند. ما معتقدیم که علیرغم حمایت‌های گسترده آمریکا و غرب از اوکراین، روسیه در نهایت پیروز خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس