کد خبر 1347718
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
ایران و روسیه

هیأت‌های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین در نشستی دوجانبه به گفت‌وگو نشستند و قبل از آن نیز دیدارهایی بین مذکره کننده ارشد ایران، انریکه مورا و مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی برگزار شد.

به گزارش مشرق، امروز (جمعه) ۱۳ اسفند ماه رایزنی‌ها در شهر وین پایتخت اتریش بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، انگلیس و چین) در جریان است. در همین خصوص نشست هیأت‌های مذاکره کننده ایران و روسیه به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و مذاکره کننده این کشور برگزار شد.

پیش از این هم علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، «انریکه مورا» هماهنگ کننده گفت‌وگوها و مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی دیدار و گفت‌وگو کردند. 

به گزارش فارس،دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی‌ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و مذاکرات در وین در سطوح مختلف در این مدت برگزار شد.

امروز مذاکره‌کننده ارشد انگلیس با بیان این که مذاکرات وین به توافق نزدیک است، افزود: مذاکره‌کنندگان تروئیکای اروپایی برای مدت کوتاهی وین را ترک می‌کنند. این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی امروز «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد: دکتر باقری و کارشناسان ارشد جمهوری اسلامی ایران در مشورت مستمر و فعال با همه هیأت‌ها در وین می‌مانند. هیأت ایرانی با جدیت به تلاش برای رسیدن به توافق نهایی و خوب ادامه خواهد داد.هر زمانی که طرف‌های غربی خطوط قرمز باقیمانده و اعلام شده ما را بپذیرند، آماده حضور در وین هستم.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در پی انتشار مطالبی مبنی بر نزدیک بودن توافق در وین در توئیتی نوشت: مذاکرات وین هنوز هم ادامه دارد. اخبار خوب زودرس جایگزین توافق خوب نمی‌شود. هیچکس نمی‌تواند بگوید که توافق انجام شده است، تا زمانی که همه مسائل مهم باقی مانده حل و فصل شود. تلاش مضاعفی لازم است. اکنون همه بر گام‌های کلیدی نهایی متمرکز شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس