کد خبر 1349241
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
علی باقری

علی باقری در چارچوب رایزنی‌های معمول در جریان مذاکرات، امشب سفری کوتاه به تهران خواهد داشت، ولی جلسات کارشناسی و رایزنی‌های غیررسمی در وین همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رایزنی‌های معمول در جریان مذاکرات، امشب (دوشنبه) سفری کوتاه به تهران خواهد داشت.

گفتنی است جلسات کارشناسی و رایزنی‌های غیررسمی در وین همچنان ادامه خواهد داشت.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی‌ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و مذاکرات در وین کماکان در جریان است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز هم در نشست هفتگی با خبرنگاران بار دیگر با بیان این‌که هیچ زمانی را به عنوان ضرب الأجل نه می‌پذیریم و نه به آن نگاه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مسیر بازگشت آمریکا به برجام یک شبه نخواهد بود.

خطیب‌زاده در پاسخ به سؤالی در خصوص بازگشت مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی و این‌که آیا برنامه‌ای برای بازگشت هیأت ایران از وین وجود دارد هم گفت: مذاکرات در وین در جریان است و اتفاقا در هفته‌ای که گذشت در حوزه پادمانی و در موضوعات دیگر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. نه نیازی می‌بینم و نه در این مرحله خبری دارم که هیأت‌ها بخواهند وین را ترک کنند به ویژه هیأت ایران. ما در آن جا هستیم که به نتیجه برسد در چارچوب دستورالعمل‌هایی که داریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    3 1
    مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ، بهتر از توافق بد است و بهترین کار این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، با یک بیانیه‌ی رسمی به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق می‌کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ راستی‌آزمایی لغو تمام تحریم‌ها صورت پذیرفت و مطالباتمان وصول شد، به مذاکرات برمی‌گردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را بر سرشان کوبیده و با اقتدار از برجام خارج خواهیم شد و ان‌شاءالله تحریم‌ها را از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی خنثی‌ خواهیم کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس