امیرعبداللهیان نمایه

وزیرخارجه در تماس تلفنی بورل با بیان این‌که شتاب و عجله طرف غربی نمی‌تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود، تصریح کرد: هر زمانی که طرف‌های غربی خطوط قرمز باقیمانده را بپذیرند آماده حضور در وین هستیم.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) ۱۳ اسفند ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این تماس تلفنی آخرین نتایج مذاکرات وین در راستای لغو تحریم‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

آمریکا: توافق در وین نزدیک است اما قطعی نیست

بورل در این گفت‌وگوی تلفنی گفت:‌از نظر ما عمده درخواست‌های جمهوری اسلامی ایران در توافق پیش مورد توجه قرار گرفته است. ما به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات ایران و ۱+۴ مایلیم بگوییم که گفت‌وگو در مسیر پیشرفت و رسیدن به نتیجه نهایی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

توافق وین منوط به حل‌وفصل موضوعات باقی‌مانده است

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی‌ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و مذاکرات در وین کماکان در جریان است.

* شتاب و عجله طرف غربی نمی‌تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های هماهنگ کننده عالی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین یادآور شد: ما برای نهایی کردن توافق خوب و فوری آمادگی داریم. اما شتاب و عجله طرف غربی نمی‌تواند مانع رعایت خطوط قرمز ایران شود. 

وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از نهایی کردن هر چه زودتر توافق افزود: لازمه حضور وزرای خارجه در وین و اعلام توافق نهایی منوط بر رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی ایران و از جمله موضوع تضمین موثر اقتصادی است. 

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دکتر باقری و کارشناسان ارشد جمهوری اسلامی ایران در مشورت مستمر و فعال با همه هیأت‌ها در وین می‌مانند. هیأت ایرانی با جدیت به تلاش برای رسیدن به توافق نهایی و خوب ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: هر زمانی که طرف‌های غربی خطوط قرمز باقیمانده و اعلام شده ما را بپذیرند، آماده حضور در وین هستم.

به گزارش فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شب گذشته در پی انتشار اخباری مبنی بر نزدیک بودن حصول توافق در وین در توئیتی نوشت: مذاکرات وین هنوز هم ادامه دارد.اخبار خوب زودرس جایگزین توافق خوب نمی‌شود. هیچکس نمی‌تواند بگوید که توافق انجام شده است، تا زمانی که همه مسائل مهم باقی مانده حل و فصل شود. تلاش مضاعفی لازم است.اکنون همه بر گام‌های کلیدی نهایی متمرکز شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    12 0
    آقای وزیر حول نکنید مراقب رقص غربی ها که ظاهرا خوش می رقصند باشید
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      9 2
      درود به شرف حسین امیرعبداللهیان
  • US ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    11 0
    بهترین کار همین است . بهتر بود تیم مذاکره هم از راه دور کار را پیش می برد حضور در وین الزامی نبود
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    9 0
    احسنت حتی جای امتیاز بیشتر گرفتن هم قطعا هست
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      0 1
      به همین خیال باشید .
  • رضا IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    3 7
    دكتر يعنى چه بابا ؟! تو با يه سياستمدار اروبايى دارى حرف ميزنى ، چرا براى هموطنت شيشه نوشابه وا ميكنى ؟! وانگهى مورا خودش هم دكتره و شلغم فروش نيست ،فرق هست بين دكترائى كه او گرفته و دكترايى كه حاج عمو به شما اعطاء كرده خواهشاً اين قدر دكتر دكتر نكنيد آبرومون ميره 
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      6 2
      البته با توجه به سوابق امنیت ایشان قطعا بهتر از ظریف السلطنه عمل خواهد کرد
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      4 1
      چشم دکتر جان . شیر کاکائو تقدیم کنم؟؟
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      2 0
      احتمالا چون عموشان جز آندسته از کسانی هست که سفید و چشم آبی هستند . مدرک دکترا بدهند . درست و بحساب میاد ، بقیه . حداقل بندرت . اگر نگوئیم همه . عمو و دکتر . از نظر شما . قابل قبول نیست .. آنچه برای ما مهم هست نتیجه عملکرد مهم است ، عناوین در درجه بعدی اهمیت قرار میگیره چند روز قبل گرد هم آئی نظامیان ناتو را می دیدم . برخی تعداد نشان نصب شده ، بحدی بود که بخش بزرگی از یک طرف سینه و تعدادی طرف دیگر ، پوشانده بود ، پیش خود گفتم . بعد از جنگ دوم جهانی . چه رویداد مهمی بوده و ایشان شرکت و بابتش نشان دریافت کردند . آنهم با این تعداد ، یا دورهای آموزشی و غیره ، بخودشان ربط داره ، اما همانطور که در عمل هم به اثبات رسید ، از زمان جنگ تحمیلی تا الان در یمن ، در کل این جنگ های تحمیلی که غربی ها همه گونه ، منجمله حضور فرماندهان آنها در اتاق فرماندهی جنگ . ایمان دارم، از فرمانده دسته و گردان که گمنام هستند تا فرماندهان بزرگی نظیر فرماندهان خودمان و حتی در جبهه محور مقاومت .نشان دادند که خیلی بهتر از طرف مقابل شجاع تر و داناتر هستند ، و اگر قرار بود که بواقع حق شان هست ، نشان به لباس خود ، داشته باشند ، روی سینه آنها بایستی مملو از نشان افتخار ، آنهم واقعی . نصب میشد . ما که مانند آنها . دنبال نشان نیستیم ، همان نشان فتح که بدست رهبر و فرمانده کل قوا ، به سینه فرمانده سپاه قدس و محور مقاومت . عزیز دلمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نصب شد ، انگار تمامی بدان مفتخر شدند .
  • DE ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 1
    خب خدارا شکر مبارکه بالاخره برجام تموم شد و به توافق نهانی رسیدند که تا خطوط قرمز ایران رعایت نشود و ۲۶۰۰ تحریم برداشته نشود و تضمین عملی داده نشود و امریکا دست از جنایت علیه ملت ایران و بشریت برندارد بیخیال توافق.؟؟ چی شد اینکه باز نتیجه شد شست شست. بابا به پنجاه پنجاه هم راضی بودیم ها. به جان جان کریه.
    • DE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      4 0
      توافق بدون ضمانت موثر و اجرای فقط یک تکه کاغذ با مطالب زیبایی است که فقط به درد تبلیغات رسانه ای می خورد.
  • حمیدرضا IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    2 6
    زمان جنگ هم همین حاکمان فعلی به خیال خام خود که میتوانند امتیاز بیشتری بگیرند فرصتها را از دست دادند و جنگی که میتوانست یکی دو ساله تمام بشه شد هشت سال آخرش هم از سر ترس قطعنامه 598 رو پذیرفتند و علاوه بر خسارتهای بیشتر به ایران و شهادت تعداد بیشتری از بهترینهای ایران حتی دیگه نتوانستند غرامت بگیرند چون خودشان به خاطر زیاده خواهی مانع صلح شده بودند. اگر دروغ میگویم بگویید چرا تا حالا غرامت جنگ را نتوانستند بگیرند ولی کویت تا دینار آخرش رو هم گرفت!!!؟
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      10 0
      به خاطر هکون هشت سال کسی جرات حمله به ایران رو نداره فعلا اروپایی ها قبول کردن امریکا هم مجبوره یا ایران رو تحریم کنه یا روسیه (اگه ایران باشه دوستان حوثی قیمت نفت رو به 200دلار می کشانند)
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      4 0
      با حساب شما جنگ ده ساله شد ، بقرمایش شما از ترس قطعنامه مجبور شدیم ، تا به آنچه . بعد از دو سال میشد ، جنگ را خاتمه دادیم ، درسته ؟ ،.. فقط یک اشاره ، بعد از قبول قطعنامه ، چرا عراق و منافقین به ایران در تمام جبهه حمله ور شدند؟؟ . بقیش بماند برای بعد . هشیار شو ، با مطالعه بیشتر
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      3 0
      شما ها اصلا انگار هیچی حالیتون نیست. بجای اینکه آمریکای حرام لغمه رو محکوم کنید و غربیهای فاشیست نژادپرست رو محکوم کنید که جنگ رو به ما تحمیل کردن و غرامت ما رو هم ندادن میگی چون غرامت ما رو ندادن پس ما اشتباه کردیم.
    • DE ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      1 0
      اول جنگ هم اعضای حزب توده خائن خودشون را جای مادر شهید جا میزدند و سر قبرها گریه میکردند و میگفتند جوانم رفت برای هیچی چرا صلح نمیکنید.تا بعد از بلند کردن پرچم صلح و فراحوان از جبهه ها به منزل، صدام و منافقین حمله کنند و ایران را بین شوروی سابق و صدام تقسیم کنند. خخخخ ولی ما چون داستان روباه و کلاغ را خوانده بودیم برایمان داستان روباه و اولاغ یعنی صدام و مسعود لجنی تازه گی نداشت و دستشان را خواندیم.و استقلال و اقتدار و صلابت ایران بخاطر درج رشادت های تاریخی این ملت است نسخه ذلت برای ملت نپیچید . حالا دیگه عقده های ۴۰ ساله را در جنگ روس و اکراین علیه ایران باز میکنند.
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
      1 0
      البته منظور ایشون اینه که همون سال اول که عراق چندتا از شهرهای ایران رو تصرف کرده بود توافق میکردیم اونها رو هم مثل بحرین می‌دادیم میرفت خوب اشکالی نداشت، مگه نه؟؟!!
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    4 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 1
    احسنت بر شرف انقلابیت جناب عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه ایران . نشان دادی که با عوامل عزت آفرین و مولفه های اقتدار و خطوط قرمز را نبایستی مورد مصالحه و مذاکره و یا معامله قرار گیرد . این نه فقط توصیه اکید رهبری فرزانه بلکه از توقعات به جا و برحق ملت با شعور ایران اسلامی است . هر چقدر که با قدرت و البته منطق و معقولانه عمل نمائید بدون تردید دشمنان هر مقدارهم که فشار ایجاد نمایند لیکن مستاصل و مغلوب خواهند شد و سرانجام تسلیم و پذیرای مطالبات برحق ایران می شوند این وعده الهی است . انشاءالله سربلند و کامیاب و پیروز مند باشید.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    گور باباشون... هیچ عجله ای نکنید. ما تا تهش ایستادیم
  • DE ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 1
    چشم ! امر دیگه ای نیست ؟؟؟ هیئت ایرانی ماهها دروین خورد و خوابید و خرید و گردش کرد ، حالا برای حضور دوباره در هتل 5 ستاره وین شرط می گذارید ؟؟
  • ح ر IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    تازه بعد از چند وقت رسیدیم به قبل از اول خط آقا چه مرضی است وقتی می دانیم آخرش به قبل از اول خط ختم می شود خودمان را سرکار می گذاریم
  • ناشناس IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    نمی‌دونم چرا توی اخباری که از توافق میاد حرف از انتقال اورانیوم به گوش می‌رسد ،چرا نمیفروشید ،اون اورانیوم هایی که رفت ترکیه تو دولت قبلی الان چی شدن ، این همه هزینه،وقت و انرژی بعد انتقال ، عقلانیه، والا فکر میکنم به کام غربی هاست بفروشید اقایون
  • کسرا DE ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    غربی ها به هیچ قراردادی که به نفعشان نباشد پایبند نخواهند بود وای به آنکه تضمینی در توافق وجود نداشته باشد. نمونه آن قراداد ۱۹۹۴ آمریکا و اروپا با روسیه غول اتمی در قبال عدم گسترش ناتو به سمت شرق اروپا بود که نتیجه آن در حال حاضر گریبان دنیا را گرفته و اوکراین را بر زمین کوبیده است. قراداد و توافقی اگر قرار است باشد باید چنان محکم باشد و تضمینی که هیچ مرد رندی مثل ترامپ هم نتواند آن را ویران کند. دارا بودن جنگ افزار تدافعی حق ایران است و در مقابل گرگهای دوروبر کشور مورد نیاز .....
  • ناشناس IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    نمی‌دونم چرا توی اخباری که از توافق میاد حرف از انتقال اورانیوم به گوش می‌رسد ،چرا نمیفروشید ،اون اورانیوم هایی که رفت ترکیه تو دولت قبلی الان چی شدن ، این همه هزینه،وقت و انرژی بعد انتقال ، عقلانیه، والا فکر میکنم به کام غربی هاست بفروشید اقایون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس