انتشار حکم دادگاه سرکردگان گروهک حرکة النضال در رسانه های دانمارک

رسانه‌های دانمارکی دیشب خبر دادند که سه عضو گروهک جدایی طلب و تروریستی حرکة النضال، به اتهام جاسوسی برای عربستان سعودی و حمایت از تروریسم، به ۶ و ۷ و ۸ سال زندان محکوم شدند.

به گزارش مشرق، دادگاه روسکیلد در هرفولگه دانمارک، سه عضو ارشد گروهک جدایی طلب و تروریستی موسوم به «حرکة النضال العربی لتحریر الاحواز» (ASMLA) را در چهارم فوریه گذشته در پشت درهای بسته، به اتهام ۸ سال جاسوسی برای عربستان سعودی و حمایت از تروریسم از خاک دانمارک، مجرم شناخته و به ۶ و۷ و ۸ سال زندان و سلب تابعیت دانمارکی محکوم کرد.

روزنامه برلینگزکه (berlingske) در خبری با عنوان «از هر سه ایرانی تبعیدی، دو نفر به دلیل جاسوسی و حمایت از ترویست ها اخراج می شوند» نوشت: حبیب جبر کعبی (حبیب نبگان) ۵۱ ساله، رهبرASMLA (حرکه النضال)، به هشت سال زندان محکوم شد و برای همیشه از دانمارک اخراج می‌شود.

بیشتر بخوانید:

حرکة النضال؛ از فعالیت تا محکومیت

این روزنامه می‌افزاید: تمیم فاروق بیگ (یا همان ناصر نبگان برادر کوچک‌تر حبیب نبگان) نیز به هفت سال زندان محکوم شده و از دانمارک اخراج می‌شود. اما یعقوب محمد (یا همان یعقوب نیسی داماد حبیب نبگان)، به شش سال زندان محکوم شده ولی تابعیت او سلب نخواهد شد.

روزنامه بی تی (BT) نیز در این زمینه می‌نویسد: این افراد همچنین به دلیل حمایت از تروریسم از طریق ارتقا شاخه نظامی خود (کتائب محی الدین آل ناصر) و جیش العدل که در حال ارتکاب تروریسم در ایران هستند، محکوم شده اند.

بیشتر بخوانید:

نماینده دادستان: «فرج الله چعب» از سال ۷۵ در خوزستان دنبال تشکیل فرقه تکفیری بود

روزنامه پُلیتکِن (politiken) نیز در خبری با عنوان «ایرانیان تبعیدی به اتهام جاسوسی و ترور محکوم شدند» نوشت: این سه نفر علاوه بر جاسوسی برای عربستان سعودی، تا حدودی از مبارزه مسلحانه علیه ایران حمایت کرده اند که به این دلیل مشمول قوانین مربوط به تروریسم در قانون جزایی می‌شوند.

این روزنامه می‌افزاید: این افراد، اطلاعاتی را درباره افراد و سازمان‌های دانمارکی و غیر دانمارکی درباره امور نظامی ایران جمع آوری می‌کردند و برای سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی ارسال می‌کردند.

رادیو و تلویزیون دانمارک (DR) نیز در وبگاه خود دراین باره نوشت: این افراد تاکنون بیش از ۱۵ میلیون کرون دریافت کرده اند و در تلاش بودند تا همین مبلغ را از سرویس اطلاعاتی عربستان سعودی دریافت کنند. این مبالغ برای گروه‌های مخالف در ایران و عناصر کتائب محی الدین آل ناصر فرستاده می‌شد که در ایران دست به عملیات تروریستی می‌زدند.

پیشتر نیز روزنامه یولاندز پست (jyllands-posten) با انتشار خبری در این زمینه با عنوان «دادستان خواهان بیشترین مجازات ممکن برای اعضای ASMLA است» با پرداختن به ابعاد جرم این افراد نوشته بود که «هنریک آگارد» دادستان هرفولگه از دادگاه خواستار ۱۲ سال زندان به عنوان اشد مجازات برای این افراد شده که در دانمارک برای عربستان سعودی جاسوسی می کرده و حامی تروریسم بودند.

این روزنامه به نقل از دادستان می‌نویسد: کاملاً بدیهی است که با جرم بسیار سنگین جنایت و جاسوسی مرتبط با تروریسم روبرو هستیم.

به گفته دادستان، این موضوع از آن جهت اهمیت ویژه ای به خود می‌گیرد که اطلاعات مربوط به افراد جمع آوری و منتقل شده است که دراین میان اطلاعات زیادی در مورد افرادی منتشر شده که امنیت آنها به خطر افتاده است.

این روزنامه همچنین به نقل از دادستان می‌افزاید که در مورد امور نظامی ایران نیز اطلاعاتی ارائه شده است. و دادستان خواستار اخراج این افراد از دانمارک برای همیشه است.

گفتنی است بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، در صورت سلب تابعیت یک فرد در هر کدام یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آن فرد از کل اتحادیه اروپا اخراج خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    4 0
    چه عجب!
  • سورنا IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    2 0
    این حبیب نبگان نجس دست کثیفش بخون بسیاری در اهواز آلوده است خانواده کثیفش براحتی در اهواز زندگی میکنند و از ثروت هنگفتی که دارند عیش و نوش میبرند و از صمیم قلب حامی اندیشه ها ی اون ملعون هستن چرا این بی شرفها رو اجازه زندگی شاهانه در اهواز میدهند چرا ؟
  • GB ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
    0 0
    اگر این کارایی که این جنایتکار ها با مردم دانمارک میکردن باز هم 8 سال زندانی میشدن؟ اینها رو باید اعدام یا حبس ابد میکردن نه هشت سال. اینها جانی و آدم کش هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس