پوتین در مراسم افتتاحیه پارالمپیک زمستانی

کمیته برگزاری مسابقات پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن پس از امتناع دیگر ورزشکاران از مسابقه با ورزشکاران روسیه و بلاروس تصمیم به کنار گذاشتن آنها گرفت.

به گزارش مشرق، پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن از فردا (جمعه) به صورت رسمی آغاز می‌شود، اما این بازی‌ها با توجه به شرایط حال حاضر و جنگ میان روسیه و اوکراین تحت تأثیر قرار گرفته است، به طوری که ورزشکاران روسیه‌ای و بلاروسی مورد بی اعتنایی ورزشکاران سایر کشورها هستند.

این در حالی است که کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفته بود که ورزشکاران روسیه و بلاروس بدون پرچم کشورهای خود و زیر پرچم سفید IOC در مسابقات شرکت کنند و حتی البسه این ورزشکاران از هرگونه نقش پرچم روسیه و بلاروس پاک شد.

با این وجود امروز جلسه‌ای برگزار شد که تصمیم نهایی ترک دهکده المپیک توسط ورزشکاران روسی و بلاروسی بود. این تصمیم به این دلیل اتخاذ شد که ورزشکاران بسیار زیادی اعتراض کردند و اعلام کردند حاضر به انجام مسابقه با ورزشکاران روسیه و بلاروس نیستند و به همین دلیل کمیته برگزاری مسابقات پارالمپیک زمستانی پکن تصمیم به حذف تمام این ورزشکاران گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    امان از جهل که این غرب های وحشی با تبلیغات....
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    پس چرا در مورد ایران ورزشکاران ایرانی که از رویارویی با ورزشکاران رژیم اسرائیل خودداری می کنند مجازات میشوند؟ چرا اینجا برعکس عمل شده؟!! ورزشکاران روس مجازات شده اند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس