کد خبر 1347107
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
اتحادیه جهانی کشتی روسیه و بلاروس را محروم کرد

اتحادیه جهانی کشتی کشورهای روسیه و بلاروس را از حضور در کلیه مسابقات و یا برگزاری رویدادهای بین‌المللی محروم کرد.

به گزارش مشرق، این اتحادیه امروز در سوییس در مورد جنگ در اوکراین تشکیل جلسه داد. از همان ابتدا، اتحادیه جهانی مایل بود همبستگی خود را با جامعه کشتی و جامعه ورزش در اوکراین و همه مردم آسیب دیده از جنگ ابراز کند. این یکی از ماموریت‌ها در راستای منشور المپیک، ارتقای صلح از طریق ورزش است.

اتحادیه جهانی نوشت: کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه خود در ۲۸ فوریه ۲۰۲۲ تاکید کرد که به منظور حفاظت از یکپارچگی مسابقات ورزشی جهانی و برای ایمنی همه شرکت کنندگان، این کمیته توصیه می‌کند که فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش و برگزارکنندگان رویدادهای ورزشی اجازه حضور ورزشکاران و مقامات روسیه و بلاروس را در مسابقات بین‌المللی ندهند.

این اتحادیه نیز تصمیم گرفته که هیچ کشتی‌گیر یا مقامی متعلق به فدراسیون‌های روسیه و بلاروس مجاز به حضور در مسابقات بین‌المللی نیستند.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین لغو مسابقات بین‌المللی برنامه‌ریزی شده در روسیه یا بلاروس را در سال جاری مطابق با توصیه کمیته بین‌المللی المپیک در ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ تصویب کرد.

پیش از این فدراسیون کشتی روسیه از حضور در پیکارهای زیر ۲۳ سال قهرمانی اروپا در بلغارستان انصراف داده بود.

طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی، روسیه تا پایان سال جاری میلادی قرار بود میزبانی ۹ رویداد بین‌المللی بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    از معجزات جهان این که. ورزش غیر سیاسی در مقابل اسقاطیل به یکباره در مقابل روسیه. سیاسی شد
  • نام آشنا IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    1 0
    اقدام اتحادیه جهانی کشتی در حذف روسیه از مسابقات کاری بسیار نسنجیده و ابلهانه است. هرگاه در مسابقات جهانی کشتی یکی از دو کشور روسیه یا ایران حضور نداشته باشند ان مسابقات از درجه اعتبار ساقط خواهد شد. اغلب مدالهای کشتی در مسابقات المپیک و جهانی متعلق به روسیه و ایران است. اگر آمریکا در بعضی از این مسابقات مدال کسب میکند بیشتر به خاطر دغلکاری و قرعه مناسبی است که نصیب او میشود. الان سالهاست که در مسابقات المپیک در اوزان حساس روس و ایران در یک سمت مشکل جدول بهم میخورند و امریکا در طرف دیگرجدول با رقیبان درجه سه روبرو میشود نظیر همین مسابقات المپیک ژاپن 2020 در وزن 86 کیلو که ماقبل فینال ایران و روس به هم خوردند و یک حسن یزدانی خسته را روانه فینال کردند تا با دیوید تیلور مبارزه کند تا به لطف داوران مدال طلا را از دست حسن یزدانی ما بدزدد. ایران و روسیه اعتبار کشتی دنیا هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس