کد خبر 1347113
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
ماجرای عجیب خروج مربی ایرانی از اوکراین/تندکار: 4 روز در راه بودیم و آب و غذا نداشتیم

مربی ایرانی حاضر در اوکراین از نحوه خروجش از این کشور پس از حمله روسیه و اتفاقات رخ داده توضیح داد.

به گزارش مشرق، پس از اتفاقات رخ داده بین روسیه و اوکراین مردم زیادی از اوکراین به دلیل بمباران خانه و زندگی خود را رها کرده و راهی کشورهای دیگر شدند. در این میان برخی ایرانی‌های مقیم اوکراین هم بودند که از این کشور خارج شدند. محمدرضا تندکار یکی از ایرانی‌ها است که مدت زیادی است در اوکراین حضور داشته و کار مربیگری تنیس روی میز را آنجا انجام می‌دهد.

* ۴ روز آب و غذا نداشتیم

او که همسرش هم اوکراینی است، می‌گوید: پس از حملات به کیف خانه و باشگاه را رها کردیم و فقط پاسپورت مان برداشتیم و به سمت مرز لهستان رفتیم. شهر خیلی به هم ریخته بود و همه نگران و پر از استرس بودند و فقط می‌خواستند از کشور خارج شوند. هیچ ماشینی هم برای رفتن نبود و چند روزی در راه بودیم.

تندکار ادامه داد: یک مسیری را با ماشین رفتیم که ۴ روز در راه بودیم و هیچ آب و غذایی نبود و قحطی آمده بود. پس از آن با قطار به لسهتان رسیدیم و خوشبختانه آنجا لهستانی‌ها پذیرایی خوبی کردند و به دادمان رسیدند. فعلا در این کشور هستیم و به خانه پسرم آمده‌ام.

* خانواده همسرم در اوکراین مانده‌اند

مربی ایرانی تنیس روی میز با اشاره به اینکه تنها ناراحتی ما هم خانواده همسرم است، گفت: آنها در اوکراین ماندند و نتوانستند خارج شوند. همسرم از این بابت خیلی ناراحت و هر روز گریه می‌کند. البته با آنها هر لحظه در ارتباط هستیم و امیدوارم زودتر شرایط مساعد شود.

* قرار بود ۲۱ اسفند به ایران بیایم

وی در مورد اینکه به ایران باز می‌گردد یا خیر، اظهار داشت: پیش از اینکه جنگ شروع شود ما برای ۲۱ اسفند برای حضور در ایران بلیت داشتیم، اما جنگ شد و نمی‌دانیم بعدا چه اتفاقی می‌افتد. فعلا ۷، ۸ روز در لهستان هستیم ببینیم اوضاع چطور می‌شود و پس از آن به ایران می‌آییم. چند روز قبل هم شنیدم یک هواپیمای ایرانی تعدادی از افراد را به ایران بازگرداند.

* بعد از جنگ درِ باشگاهم را بستم و همه چیز را رها کردم

تندکار با اشاره به اینکه ۲۹ سال در اوکراین زندگی کردم، گفت: آنجا باشگاه تنیس روی میز داشتم و شاگردهای زیادی را آموزش می‌دادم سرم شلوغ بود، اما بعد از جنگ درش را قفل و  همه چیز را رها کردیم. تنها شانسی که آوردیم اینکه به موقع از کیف خروج کردیم، چون ما صبح حرکت کردیم و بعد از ظهر مسیر بسته شد.

این مربی فعال در اوکراین در پایان عنوان کرد: شرایط حضور در آلمان را هم داریم، چون اعلام کرده‌اند اوکراینی‌ها می‌توانند بدون مشکلی به این کشور سفر کنند. البته الان در لهستان همه چیز خوب است و باید از مردم و دولت این کشور تشکر کنم که همه جوره به ما رسیدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    29 16
    خداکنه بزنه اوکراین رو با خاک یکسان کنه
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      8 13
      موجی ای چیزی هستی؟ هم شما و هم اونایی که بهت مثبت دادن راضی میشین یه خار به پای عزیزانتون بره؟پس بنی آدم اعضای یک پیکرند کجا رفت؟! یمن اوکراین و سوریه نداره...آدم باید " آدم" باشه...
    • NL ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      20 2
      15.23 گوسفند طرف میگه من اسرایلی هستم طرف مردم خودش حبس کرده کشته بشن از تحریم کشورت حمایت کرده مقام بلند پایه کشورت وقتی ترور شد تایید کرده که تروریسته کلا اثبات کرده که اگه امریکا بهت حمله بکنه کل خانوادت بکشه بازم تایید میکنه که مهم نیست براشون و امریکا خوب کاری کرده مسله اینه طرف خودش جنگ خواسته بعد تو کاسه چی شدی ؟ خیلی گوسفندی
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۳
      0 0
      1- بزرگوار گوسفند خودتی!! مودب باش 2- همین که راضی میشی به کشته شدن"آدم" ها معلومه یه رگ داعشی داری 3- اینکه اون یارو کجاییه و توچه شرایط هیجانی چی میگه به خودش مربوطه و سیاستمدارای اونجا و اینجا. من دارم از نگاه انسانی به موضوع نگاه می کنم که جون آدم ها فارغ از ملیت براشون مهمه 4- بازم در جواب حرف آخرت گوسفند خودتی....
  • SE ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    38 6
    تنها ناراحتی او خانواده همسرش است، شاگردانش و بقیه مردم اکراین پشمک اند
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      23 4
      مگه وقتی ایران تحریم دارو شد مردم ما مردن شاگردانش براشون مهم بود یا وقتی اکراین 5000 نیرو به عراق فرستاد زن بچه مردم بکشن مردمش براشون مهم بود تو که هیچی مغزت اکبنده اینو برا اونایی نوشتم که نمیدونن جواب تو رو برا اونا نوشتن میخونن تو که مثل گوسفند به به میکنی نمیفهمی چی نوشتی
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    21 3
    گویاایران‌فقط‌برای‌این‌فردبرای‌تفریح‌کردن‌است‌ولی‌حالاکه‌‌اوضاع‌خطرناک‌شده‌خودش‌راایرانی‌میدونه‌وقراره‌باپروازمخصوص‌ایرانیهابیادایران.عجب‌حس‌وطن‌‌پرستی.ضمنامیگه‌شرایط‌اقامت‌درآلمان‌برای‌اتباع‌اوکراین‌فراهمه‌واینجاخودشواکراینی‌‌میدونه‌یعنی‌هرجامنفعتش‌باشه‌اونجاتعقیرتابعیت‌میده!
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    11 1
    حاضر نیست برگرده ایران، فقط ی اشاره کوچک کرد،، اینقدر برات سخته برگردی، 29 سال هم اونجاس
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    7 4
    تو ایرانی نیستی آدم ۲۹ سال وطنش رو رها نمیکنه هرچقدر هم در وطن مشکل مالی داشته باشه
  • حمید ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    4 0
    هیچ ماشینی هم برای رفتن نبود و چند روزی در راه بودیم. تندکار ادامه داد: یک مسیری را با ماشین رفتیم که ۴ روز در راه بودیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس