امضای تفاهم نامه ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی با شهرداری تهران

تفاهم نامه همکاری برای بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهر تهران و ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی با حضور وزیر راه و شهرسازی و شهردار تهران امضاء شد.

به گزارش مشرق، در این مراسم که محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و حمیدرضا صارمی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران هم حضور داشتند، تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران در ۷ ماده با موضوع نوسازی مسکن، تامین خدمات روبنایی و زیربنایی و ساماندهی، بهسازی و توانمندسازی در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مدیریتی، اجرایی و مالی طرفین در چارچوب قوانین و مقررات به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در چارچوب اصول ۳، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی، مفاد سیاست‌های کلی ابلاغی ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ مقام معظم رهبری در امور شهرسازی و مسکن و در زمینه احیای بافت‌های ناکارآمد شهری، قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قانون جهش تولید مسکن (مصوب ۲۴ شهریور ۱۴۰۰) منعقد شد.

همچنین این تفاهم نامه بر اساس بند الف ماده ۵۹ و بند پ ماده ۶۲ برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سالانه کشور و سند ملی راهبردی احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ به منظور همکاری در زمینه تحقق برنامه نوسازی مسکن، توانمندسازی و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران بین وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران امضاء شد.

بر اساس این تفاهم نامه، همکاری در زمینه تحقق برنامه نوسازی مسکن و تامین خدمات پشتیبان سکونت در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران، همکاری در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک مصوب ستاد بازآفرینی شهر تهران با اولویت اجرای طرح‌های تسهیل‌کننده جریان نوسازی مسکن در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد تهران دیده شده است.

همکاری در زمینه تهیه و ارایه بسته‌های تشویقی شهرسازی، مالی، حقوقی و اجرایی برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران و تصویب آن در مراجع ذی ربط بخشی از دیگر چارچوب‌های همکاری‌های مشترک وزارت راه وشهر سازی با شهرداری تهران است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس