ارائه پیشنهاد اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل توسط آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، پیشنهاد اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) به وقت محلی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل و همزمان با ششمین روز جنگ در اوکراین، ضمن این که روسیه را به خاطر نقض حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین المللی روسیه در طول حمله به اوکراین محکوم کرد، به ارائه پیشنهاد اخراج مسکو را از شورای حقوق بشر سازمان ملل پرداخت. 

بیشتر بخوانید:

مادورو: از اقدامات قاطعانه روسیه در اوکراین حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه صحبت‌های خود گفت: آیا یک عضو سازمان ملل که در تلاش است تا سرزمین یک عضو دیگر سازمان ملل را به تصرف خود درآورد درحالی که مرتکب نقض وحشتناک حقوق بشر می‌شود و رنج و سختی زیادی برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورد، اجازه دارد در شورای حقوق بشر سازمان ملل بماند؟

بیشتر بخوانید:

نورافکن بزرگی که جنگ اوکراین روشن کرد!

بلینکن همچنین با انتقاد از کشورهایی، همچون چین  که به صورت آشکار روسیه را مسوول این بحران معرفی نکرده اند اظهار داشت: اعضای شورا نباید چنین استدال کنند که همه طرف‌ها مسئولیت یکسانی در برابر حمله غیرقانونی یک طرف دارند. (مساله اوکراین) یکسان نیست، این استدلال اشتباه است و مسئولیت پذیری را در جای مناسب خود قرار نمی‌دهد. همین امر در مورد اعضایی که به اشتباه استدلال می‌کنند که محکوم کردن نقض حقوق بشر «سیاسی کردن» وضعیت است، صدق می‌کند. این استدلال نقض حقوق بشر را نادیده می‌گیرد.

وی در ادامه همچنین ضمن درخواست از شورای حقوق بشر سازمان ملل برای با اتحاد به منظور جلوگیری از وقوع یک جنگ مرگبارتر گفت که این‌ها نقض حقوق بشری بوده که این شورا برای جلوگیری از آن‌ها ایجاد شده است. اگر الان ما با یکدیگر متحد نشویم، پس چه زمانی این اتحاد ایجاد خواهد شد؟

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با انتقاد از کشتار غیر نظامیان به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت که روسیه در حملات خود به مدارس، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مسکونی صدمه می‌زند. روسیه در حال تخریب زیرساخت‌های حیاتی هستند که به میلیون‌ها نفر در سراسر اوکراین خدماتی، چون آب آشامیدنی، گاز برای گرما در طول زمستان و برق ارائه می‌دهند. اتوبوس‌های غیرنظامی، خودروها و حتی آمبولانس‌ها گلوله باران شده اند. روسیه این کار را هر روز در سراسر اوکراین انجام می‌دهد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    اگر قانون باشد نه تنها روسیه بلکه آمریکا به خاطر جنایت جنگی ازشورای امنیت اخراج شود ا
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    رو که نیست سنگ پا قزوینه.
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    قصد توجیه جنگ اوکراین و زویسه رو ندارم ،. ولی یک سوال از وزیر امورخارجه آمریکا دارم کشور شما طی این هشتاد سال بعد از جنگ جهانی دوم به چندین کشور عضو سازمان ملل متحد حمله نظامی کرده و باعث ویرانی و درد و رنج و کشتار و قتل عام انسانهای بی گناه شدید با این وجود شما چگونه عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل هستید ؟ !!!
  • SE ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    1 0
    قاتلین بشر دم از حقوق بشر مزنند
  • US ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    در عوض عربستان شد عضو شورای حقوق بشر!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس