کد خبر 1346580
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
اراده‌ای برای حل مشکل آلودگی هوای تهران وجود ندارد

عضو شورای شهر تهران توضیحاتی درباره وضعیت آلودگی هوا در تهران ارائه داد

به گزارش مشرق، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین المللی پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در پاسخ به این سوال که آیا از سال آینده وسایل نقلیه کاربراتوری اجازه تردد در شهر تهران را نخواهند داشت اظهار کرد: یک مصوبه‌ای مبنی بر عدم تولید موتور سیکلت‌های کاربراتوری وجود داشت، اما در دوره قبل متاسفانه ۵ سال اجازه تولید موتورسیکلت‌ها داده شد و این موضوع یکی از اشتباهاتی است که مانند سایر اشتباهات دوره قبل رخ داد.

بیشتر بخوانید:

۱۰ دمنوش‌ گیاهی برای پاکسازی ریه‌ها

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: نمی توان به دولت قبل تدبیر و امید گفت، چراکه از تدبیر و امید خبری نبود و این اتفاق یکی از موضوعات نادرست انجام شده در دوره قبل بود. چراکه متاسفانه به این‌ها به مدت ۵ سال از سال ۱۳۹۹ فرصت داده شده به تولید موتور سیکلت‌های کاربراتوری ادامه دهند.

وی گفت: یک ضعفی که در موتور سیکلت‌های کاربراتوری وجود دارد، این هست که در حال حاضر بسیاری از این موتور سیکلت‌های تولیدی در مدت زمان کوتاهی استاندارهای خودرا از دست می‌دهند و آلایندگی برخی از این موتور سیکلت‌ها بیش از ۴ برابر است.

بیشتر بخوانید:

هجوم ریزگردهای تابستان در آخرین ماه زمستان!

پیرهادی بیان کرد: باید به این موضوع توجه شود تا جان و سلامت شهروندان به خطر نیفتد. متاسفانه به دلیل شرایطی که داریم در سال ۱۴۰۱ هم در فصل های پاییز و زمستان آلایندگی خواهیم داشت. 

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر عزم جدی در این زمینه دیده نمی‌شود و باید چاره ای اندیشید در غیر این صورت ما در سال بعد هم این آلایندگی ها را خواهیم داشت و ناراحت هستم که دستگاه های مربوطه برای آلودگی هوا فکر نمی‌کنند و اقدام عملی صورت نمی‌گیرد.

گفتنی است؛ سومین نمایشگاه بین المللی پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در سالن ۳۸ b و نوزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در سالن ۳۵ از ۷ تا ۱۰ اسفندماه از ساعت ۸ تا ۱۵ برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس