کد خبر 1346335
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات سایپا در سال آینده/ ۳۹ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان سایپا شد

گروه خودروسازی سایپا در دوره جدید مدیریتی، تکمیل خودروهای ناقص و استراتژی‌ تولید اقتصادی را در اولویت کاری خود قرار داده است و در این خصوص به گونه ای عمل خواهد کرد که سال آینده شاهد افزایش ۲۵ درصدی تولید خودرو باشیم.

به گزارش مشرق به نقل از سایپانیوز، گروه خودروسازی سایپا در راستای کاهش تعهدات معوق شده و تکمیل کاری محصولاتی که کف پارکینگ این مجموعه قرار گرفته است، برنامه جامعی و عملیاتی تدوین کرده است، از اینرو از ۲۳ دی ماه تاکنون ۵۰ هزار دستگاه خودرو فاکتور و ۳۹ هزار دستگاه خودرو دیگر تحویل مشتریان شده است که در مقایسه با میانگین ۱۰ ماه گذشته این میزان در ماه جاری ۱۹ درصد افزایش داشته است.

از آنجا که یکی از موضوعاتی که وزیر صمت از مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا خواسته تجاری سازی خودروهای ناقص است، این مجموعه در راستای جلوگیری از جایگزین شدن مجدد خودرو های ناقص به موجودی کف پارکینگ که علاوه بر غیر اقتصادی بودن، باعث افت کیفیت نیز می شود،   افزایش عبور مستقیم را در دستورکار خود قرار داده که طی این مدت شاهد بهبود صددرصد در تجاری سازی خودروها هستیم.

باید یادآور شد که اولویت دهی به تکمیل‌کاری خودروهای ناقص و خالی کردن پارکینگ‌ها در ماه‌های پایانی سال ضمن اینکه تعهد خودروسازان به نهادهای نظارتی بوده است، اقدامی متعارف برای کاهش هزینه های مرتبط سال و پاسخ به تقاضای بیشتر مشتریان برای خودرو در ایام تعطیلات نوروز است.

با شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن بحران جهانی کمبود تراشه،   صنعت خودرو دنیا دچار چالش  جدی شد، به نحوی که تولید جهانی  خودرو طی دو سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است. از اینرو عدم تحویل ACU توسط تولیدکننده داخلی و عدم پیگیری مجدد از آنها و همچنین ایجاد مانع جهت ارتباط مستقیم شرکت تیبا تریدینگ با تأمین کنندگان خارجی سبب شد که تولید خودرو در سایپا با مشکلاتی مواجه شود.

در این میان گروه خودروسازی سایپا در راستای آرامش بخشی به بازار خودرو و تامین رضایت مشتریان قصد دارد با پیگیری تولید اقتصادی دو محصول شاهین و کوییک، افزایش تولید خودرو را دنبال کند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته میزان تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، در راستای هدف گذاری تولید اقتصادی در مجموعه سایپا، تولید محصول تیبا و ساینا با در نظر گرفتن حدود روزانه ۲۰۰ دستگاه کاهش پیدا کرده که با توجه به زیان حدود ۷۵ میلیون تومانی این محصولات از تحمیل ۵۳۰ میلیارد تومان زیان جلوگیری کرده است؛ البته این میزان کاهش با در نظر گرفتن پوشش تعهدات به مشتریان است.

پیگیری تولید اقتصادی، در لبیک به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر بهبود کیفیت و افزایش رضایت مشتری، است. در این مسیر تمرکز بر تکمیل‌کاری خودروهای ناقص و تحویل آن به مشتریان به عنوان اولین و مهمترین راهکار تحقق این استراتژی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • رضا IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    4 1
    حضرات مسئول این کشور صاحب داره؟
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    6 0
    25 درصد میزان تولید خودرو بود نه قیمت!
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    6 0
    قیمت 25 درصد گران می‌شود یا تولید 25 درصد افزایش می‌یابد؟ تیتر خبر با متن خبر در تناقض عجیب است!!!
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    چی میخوان این خودروسازان انحصاری ازجون مردم؟؟ ازیطرف ماشین بی کیفیت میدن ملت وافزایش قیمت هم میدن واردات هم ممنوع کردن بارانت بزرگی ک دارن بعدشم خودروپرمصرف قالب میکنن ملت ازیطرف دیگه دولت ازمردم میخوادصرفه جویی کنند. اول زبرساختهادرست بشه بعداینوبخوایدازملت خودروکم مصرف وباکیفیت. مردم عادی با60لیترسهمیه سوخت فقط دو روزمیتونن باماشین کارکنن بقیه ازادمیزنن ظلم دوم اینه ک 20 لیترمیخوان سهمیه بدن بجای 60.مردم روستاوشهرهای کوچک ک کارشون معامله ویارفت وامدتوجادست روزی 20لیترکم میارن حالا20لیتربشه برای یماه مضحکه. قیمت گازسوزکردن ماشین دوبرابرقیمت خودماشین رسیده نسبت به سال 95این خرابکاری های دولت روحانیه دقیقاموقع امضای برجام قیمت ماشین ومسکن رفت بالامیوه زهرالودبرجام ظریف طمعش گرانی وخفه کردن ملت بود
  • امیر IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    5 0
    25 درصد افزایش تولید نه گرانی قیمت محصولات دقت کن.شوک نده
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    بابا چرا اینقدر بد برداشت میکنی گفته میزان تولید را ۲۵ درصد افزایش میدیم نه قیمت همین کارا میکنید که اونا هم گران میکنند لطفا درست بخوانید و درست برداشت کنید و درست منتقل کنید
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    1 0
    کاش یه موشکی میخورد تو سایپا و ایران خودرو از شرشون راحت میشدیم
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    3 0
    سوال من رو پاسخ بدید لطفا: چه لزومی داره محصولی تولید کنیم که قابلیت رقابت رو چه در قیمت و چه در کیفیت با جهان نداریم؟
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    وزیر که قول کاهش ده درصدی قیمت کارخانه رو داده بود از وقتی اومده یبار 18 درصد الانم که 25 درصد قرار گرون بشه،بدبخت مردم که دیگه نمیتونن خودروی با تکتولوژی چهل سال پیش رو هم بخرن
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    اقا ب کی بگیم ایران خودرو سایپا دزدن ی بچه چهار ساله هم این موضوع میدونه رییس جمهور راست میگه پراید تیبا سوار بشه
  • فاطمه نظر ی IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام مدیریت محترم فقط افزایش قیمت را خوب اجرا می کنید اما از پرداخت افت مدل و دیرکرد تحویل خودرو مدل 98 تحویلی اواخر اسفند 99 عاجزید خسته نباشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس