کد خبر 1345158
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
روسیه : غرب در نسل کشی دونباس دست داشته‌است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: کشورهای غربی در نسل‌کشی منطقه دونباس و کشتار ساکنان این منطقه دست داشته است.

به گزارش مشرق، زاخارووا روز شنبه در بیانیه ای در رابطه با نشست مجازی رهبران کشورهای عضو ناتو تصریح کرد: کشورهای غربی درواقع در نسل کشی چند ساله ساکنان جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک همدست بوده اند.

بر اساس اطلاعات سازمان ملل، در مناقشه مسلحانه که در سالهای پس از تغییر حکومت اوکراین در ۲۰۱۴ در مناطق دونتسک و لوگانسک بین شبه نظامیان این مناطق و ارتش اوکراین رخ داد، بیش از ۱۳ هزار نفر کشته شدند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود نوشت: کشورهای غربی در طول هشت سال نظاره گر کشتار و تحقیر هزاران نفر از ساکنان مناطق جنوب شرق اوکراین بودند. 

 وی تصریح کرد: قصد کشورهای عضو ناتو برای ادامه ارسال گسترده تسلیحات به اوکراین ازجمله سیستم های پدافند هوایی حاکی از آن است که آمریکا و متحدانش علاقه مند به حل و فصل اوضاع بحرانی اوکراین نیستند. 

زاخارووا ادامه داد: کشورهای عضو ائتلاف ناتو قبل از اینکه روسیه را بخاطر اجرای عملیات غیرنظامی کردن و زدودن عناصر نئونازی در لایه های حکومتی اوکراین سرزنش کنند باید پاسخگوی ماجراجویی نظامی خود  و نیز خودداری از هر گونه اقدام برای متقاعد کردن رژیم حاکم بر کی یف برای حل و فصل مسالمت آمیز مسائل دونباس باشند.

وی افزود:در شرایط ناتوانی کشورهای ناتو برای دستیابی به توافق و عدم تماایل برای تقویت واقعی امنیت در اروپا بر مبنای اصل امنیت تقسیم ناپذیر و برابر برای همه کشورهای این منطقه، تلاش برای متهم کردن روسیه به تجاوزگری بی اساس است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه  روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز عملیات نظامی این کشور در منطقه دونباس را اعلام کرد.

دور جدید تنش‌های روسیه و اوکراین از بامداد روز پنجشنبه، ۵ اسفند وارد مرحله جدیدی شد. منابع خبری همان روز (پنجشنبه) پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبر دادند.

روس‌ها اعلام کرده‌اند که مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌ها است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس