کد خبر 1344502
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
ارتش روسیه در جنگ اوکراین تا کجا پیش می رود؟

روسیه درباره امنیت خود مصالحه نمی کند و این یعنی اگر شروط پوتین برای مذاکره پذیرفته نشود، نیروهای روس تا خود کی یف پیش روی خواهند کرد.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه می‌گوید به دنبال جنگ نبود اما همه تلاش‌هایش برای رفع مسالمت آمیز دغدغه‌های امنیتی مسکو، بی نتیجه مانده و او اقدام نظامی را تنها راه دفاع از امنیت ملی کشورش می‌داند.

همچنین وی در پیامی با هشدار به دخالت سایر کشورها در درگیری اوکراین گفت: پاسخ روسیه فوری خواهد بود و شما را به چنین عواقبی سوق خواهد داد که هرگز در تاریخ خود با آن مواجه نشده‌اید. ما برای هر گونه تحول وقایع آماده‌ایم. تمام تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شده است.

ببینید:

فیلم/ کدام فرودگاه‌های اوکراین مورد حمله قرار گرفت؟

فیلم/ بدرقه نیروهای چچنی برای اعزام به اوکراین

فیلم/ خودروهای روسی در جاده منتهی به کی‌یف

با این حال، پوتین به شرط اینکه اوکراین از تصمیم خود برای عضویت در ناتو صرف نظر کند و بی طرف بماند، در دیپلماسی را باز می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

رئیس‌جمهور اوکراین: کسی به ما ضمانت عضویت در ناتو را نمی‌دهد+فیلم

رئیس جمهور روسیه از تحریم هم نمی ترسد و می‌گوید به رغم فشارها همچنان بخشی از اقتصاد جهانی می‌ماند.

در واقع، پوتین با استفاده از کارت استقلال دونتسک و لوهانسک، به آمریکا و شرکایش گفت حالا که سرنوشتی جز تحریم پیش پای من نمی‌گذارید، خودتان انتخاب کنید که می‌خواهید در روشن کردن تکلیف اوکراین تا کجا پیش بروم.

چنانچه شروط کرملین که ضامن تأمین امنیت روسیه نوین است برآورده نشود، پوتین که با وعده خلع سلاح و نازی زدایی کردن اوکراین، راه ارتش خود را به این کشور باز کرده است، تا پایتخت و براندازی دولت غرب گرای کی یف پیش می‌رود. تصرف نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل که غرب می‌کوشید آن را به نماد جدایی روسیه-اوکراین تبدیل کند، حاکی از ثابت قدمی پوتین در این راه است. او قبلاً هشدار داده بود که امنیت روسیه شوخی بردار نیست!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جهودشناس IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
    0 0
    بارها گفته بودم که روسیه فروپاشی شوروی رو جعل کرده و هنوز کا گ ب روی کار هست. اینها همگی کمونیست هستند. از مردم ما میخواهم به نماد اتحادیه جماهیر شوروی دقت کنند و به آن حسابی بیاندیشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس