کد خبر 1342329
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
گروگانگیری

سناریوی ساختگی مرد گروگانگیر برای فرار از مجازات قتل فرش‌ فروش خوشنام مشهد ‌در جریان تحقیقات بازپرس جنایی این شهر فاش شد.

به گزارش مشرق، رسیدگی به این پرونده از پنجشنبه هفته‌گذشته و با گزارش ناپدیدشدن ‌مرد میانسالی به نام علیداد در مشهد در دستور کار پلیس قرار گرفت. پسر این مرد در شکایت خود به ماموران گفت: پدرم در کنار خانه‌مان یک مغازه فرش‌فروشی دارد. امروز ظهر مردی با یک موتورسیکلت مقابل مغازه پدرم آمد و او را برای دیدن فرش با خود برد.

بعد از آن دیگر پدرم به خانه بازنگشت. سابقه نداشت پدرم طولانی‌مدت بی‌خبر مغازه را ترک کند. به همین دلیل احتمال می‌دهم اتفاقی تلخ برای او رخ داده باشد.

پس از این شکایت، ماموران تحقیقات خود را آغاز کرده و متوجه شدند علیداد از کاسبان سرشناس و خوشنام منطقه است و با کسی اختلاف و درگیری نداشته است. از سوی دیگر با توجه به اینکه با خانواده‌اش تماسی گرفته نشده بود، احتمال گروگانگیری با قصد اخاذی رنگ باخت.

ردپای مرد موتورسوار

ماموران به بررسی دقیق دوربین‌های مداربسته منطقه پرداخته و متوجه شدند ‌مرد جوانی با شلوار پلنگی ابتدا سراغ مرد فرش‌فروش رفته و او را سوار موتور کرده و با خود برده بود. او مدتی بعد دوباره به مقابل مغازه مرد فرش فوش آمده و چند تخته فرش را داخل خودروی وانتی گذاشته و برده بود.

با ردیابی خودروی وانت‌، ماموران خیلی زود راننده او را شناسایی و دستگیر کردند. مرد راننده در تحقیقات منکر اطلاع از سرنوشت مرد فرش‌فروش شد و گفت: مردی با پرداخت ۳۰هزار تومان از من خواست چند تخته فرش را به خانه‌ای در محله گلشهر ببرم که قبول کردم و از ماجرای آدم‌ربایی خبر ندارم.

با شناسایی خانه موردنظر در محله گلشهر تیم جنایی راهی آنجا شده و بازپرس جنایی دستور داد تا زمان بازگشت مرد موتورسوار به آنجا، منتظر مانده و وارد خانه نشوند. شامگاه جمعه مرد موتورسوار به خانه ویلایی دو طبقه وارد شد که همان لحظه در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

رازگشایی از قتل

او که شوکه شده بود منکر اطلاع از سرنوشت پیرمرد شد. ماموران با دستور قضایی با بازرسی خانه پرداخته و جسد مرد فرش‌فروش را در میان یکی از فرش‌های سرقت‌شده از مغازه در طبقه‌بالای خانه پیدا کردند. آثار درگیری روی بدن این مرد وجود داشت.

متهم به نام جلیل در بازجویی‌های ابتدایی منکر قتل شد و گفت: من فقط اتهام ربودن مرد فرش‌فروش و سرقت فرش از مغازه‌اش و پول از حساب بانکی‌اش را قبول دارم اما مرتکب قتل نشده‌ام. یکی از دوستانم که الان فراری است با مقتول درگیر شد و او را کشت.

با بررسی‌های مقدماتی در صحنه قتل‌، متهم به بازداشتگاه منتقل شد و قاضی محمد عارفی‌راد، بازپرس جنایی مشهد دستور داد جسد به پزشکی‌قانونی منتقل شود تا کارشناسان علت اصلی مرگ او را مشخص کنند.

اعتراف به کشتن مرد فرش‌فروش

دو روز پس از افشای این جنایت و در حالی که در تحقیقات مشخص شده بود، جلیل همدستی ندارد بازرس جنایی به تحقیق از او در شعبه‌۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پرداخت.

جلیل ابتدا ادعاهای قبلی خود را تکرار کرد اما وقتی با دلایل بازپرس روبه‌رو شد، سکوت خود را شکست و به قتل اعتراف کرد و این‌بار مدعی شد ‌که پس از درگیری با مقتول و در دفاع از خود مرتکب قتل او شده است.

متهم با دستور بازپرس عارفی‌راد به پلیس آگاهی منتقل شد تا تحقیقات از وی ادامه پیدا کرده و به‌زودی صحنه قتل را بازسازی کند.

منبع: جام جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس