کد خبر 1342313
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
لیمو شیرین

یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: لیموشیرین از مرکبات بسیار مفید و دارای طبع سرد و خشک است که با داشتن منبع غنی ویتامین C، اسید سیتریک، مس و آهن یکی‌از مفیدترین میوه‌ها برای درمان بیماری‌هاست.

به گزارش مشرق، یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: لیموشیرین از مرکبات بسیار مفید و دارای طبع سرد و خشک است که با داشتن منبع غنی ویتامین C، اسید سیتریک، مس و آهن یکی‌از مفیدترین میوه‌ها برای درمان بیماری‌هاست.

لیلا طهماسبی اظهار کرد: در صورت مصرف لیموشیرین با پوست داخلی بیش‌از ۷۷ میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رسد، از خواص آن می‌توان به کمک به درمان سرماخوردگی، سلامت استخوان و کاهش کلسترول اشاره کرد.

وی با اشاره به این‌که لیموشیرین سرشار از ویتامین C است، افزود: این ویتامین در بسیاری از واکنش‌های بدن نقش اساسی دارد و برای ادامه‌ حیات ما بسیار مهم است، از ویتامین‌های محلول در آب بوده و بدن نمی‌تواند مقدار اضافی آن را ذخیره کند، بنابراین باید به‌طور روزمره مصرف شود.

طهماسبی عنوان کرد: لیموشیرین در سم‌زدایی بدن و دفع سموم بسیار مؤثر بوده و همچنین این میوه می‌تواند تأثیرات مضر استرس و آلودگی‌ها را خنثی کند، همچنین منبع مناسبی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش التهابات، تنظیم سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

این کارشناس گیاهان دارویی بیان کرد: ویتامین C موجود در لیمو شیرین با کاهش شدت و میزان علائم سرماخوردگی به بهبود آن و همچنین به تأمین آب بدن بعد از تمرینات و کاهش گرفتگی عضلات در ورزشکاران کمک می‌کند.

وی با اشاره به این‌که براساس بسیاری از مطالعات، لیمو شیرین از بروز پوکی استخوان و روماتیسم مفصلی جلوگیری و به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند، بیان کرد: همچنین به‌خاطر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتری، از چشم‌ها در برابر عفونت‌ها محافظت کرده و مانع از پیشرفت آب مروارید می‌شود.

طهماسبی با اشاره به این‌که مصرف منظم لیموشیرین خستگی و ضعف را از بدن دور کرده و به افزایش انرژی کمک می‌کند، تصریح کرد: حمام با آب آن می‌تواند از تعریق بیش‌ازاندازه‌ بدن و بوی بد آن جلوگیری کند، بیشتر افراد درباره این خاصیت لیمو شیرین چیزی نمی‌دانند، اما اگر شما نیز از این مشکل رنج می‌برید، حتماً امتحان کنید.

این کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به این‌که آب لیموشیرین برای درمان دیابت مؤثر است، عنوان کرد: برای برخورداری از این خاصیت می‌توانید دو قاشق چایخوری آب لیموشیرین را با چهار قاشق چایخوری آمُله و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید.

وی با اشاره به این‌که آب لیموشیرین سرشار از پتاسیم بوده و به درمان اختلالات ادراری مانند التهاب مثانه یا عفونت ادراری کمک می‌کند، افزود: یکی دیگر از خواص این میوه، کمک به کاهش کلسترول و فشارخون است.

طهماسبی بیان کرد: همچنین از این میوه می‌توان به‌عنوان کاهش دهنده کلسترول، درمان ترک خوردگی لب‌ها، کاهش درد و ورم، زخم معده، تسکین ورم لوزه، درمان یرقان، مشکلات تنفسی، کمک به گوارش، خاصیت ضدسرطان، پیشگیری از بیماری اسکوربوت، مفید برای زنان باردار، تسکین یبوست، مفید برای آسم، درمان گرمازدگی و کم‌آبی بدن، بیماری حرکت، مفید برای دستگاه عصبی، کمک به کاهش وزن، تقویت مو، ضدعفونی‌کننده و ضدباکتری، سم‌زدایی بدن استفاده کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    2 0
    بااین قیمتی که لیموشیرین داره اصلا میشه بهش نزدیک شد؟؟؟!!!
  • علی سعید IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    معلومه این کارشناس دلال لیمو شیرین است. ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس