کد خبر 1341911
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۳
کودک

بیماری کروپ یکی بیماری شایع زمستانی در کودکان است که علائم شبیه به سرماخوردگی دارد.

به گزارش مشرق، کروپ یا خروسک یک بیماری شایع در کودکان به خصوص در فصل زمستان است که اغلب پس از عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی رخ می‌دهد.

دکتر کریستین فوگلبرگ، متخصص تنفس کودکان در آلمان، علائم کروپ را سرفه پارس گونه، گرفتگی صدا، صدای دم بالا، سرماخوردگی، افزایش جزئی دمای بدن و تنگی نفس برشمرده و می‌گوید: این علائم اغلب در هنگام غروب و شب تشدید می‌شوند.

این پزشک آلمانی اضافه کرد که این علائم را می‌توان با قرار دادن کودک در وضعیت عمودی کاهش داد. کودک همچنین می‌تواند کنار یک پنجره باز بایستد. استنشاق هوای سرد رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و در نتیجه جریان خون و تورم مجاری تنفسی باریک را کاهش می‌دهد.

همچنین می‌توان با مصرف داروها که برای رفع احتقان و تورم غشاهای مخاطی عمل می‌کنند، با کروپ مقابله کرد. در موارد شدید، جلسات اکسیژن نیز ممکن است استفاده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FI ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
    0 0
    در طب سنتي ایران, بعد از تراش موهای کودک سرش را حجامت میکنند. البته بتجربه عرض کردم. سابقاً در روستاها طبابت توسط سلمانی روستا انجام میگرفت. یادمه در اوایل دهه 50 که تقریباً 4-5 ساله بودم که خروسک گرفتم. والدینم بنده را بردند به یکی از روستاهای همجوار و بعد از تراش موهای من, به توصیه سلمانی روستا یک منقل پر خاکستر قرار دادند پیش بنده و سرم را حجامت کردند. و البته واسه یه کودک بیمار و کوچک صحنه جهنمی بود. ولی انصافاً تاثیرش خیلی شگفت انگیز بود, که صبح فردا از سُرفه هیچ اثری نماند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس