امیرعبداللهیان نمایه

وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه سی ان ان نسبت به نتایج مذاکرات وین برای برچیدن تحریم های ایران ابراز خوش بینی کرد.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت به رسیدن به یک توافق خوب در مذاکرات وین ابراز خوش‌بینی کرد.

امیرعبداللهیان شامگاه شنبه در مصاحبه با «کریستین امانپور» مجری شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت: «آن بخشی که به جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد، چرا خوش‌بین هستیم؟ چون دولت آقای دکتر رئیسی اراده جدی دارد برای اینکه به توافق خوب در وین دست پیدا کنیم».

وی در این مصاحبه، که بخش کوتاهی از آن را امانپور در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، توضیح می‌دهد: «دولت آقای دکتر رئیسی تاکید دارد و علاقمند است که به یک توافق خوب و فوری دستیابی داشته باشیم».

درصورت حل برخی موضوعات دستیابی به توافق طی روزهای آینده میسر است/ آمریکا و غرب مسئول شکست احتمالی مذاکرات هستند

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما برای رسیدن به یک توافق خوب، تلاش‌های زیادی را در ادوار گذشته کرده‌ایم، افزود: «در این لحظات حساس و شرایط حساس مذاکرات ما در وین، اگر آمریکا و طرف غربی [واقع‌گرایانه] برخورد نکنند، حتما مسئول شکست احتمالی مذاکرات خواهند بود».

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: «اما ما با خوش‌بینی، با جدیت برای رسیدن به توافق خوب در وین تلاش می‌کنیم».

دانلود

وی که در آلمان حضور دارد، پیش از این نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که ایران متعهد به پایان موفق گفت‌وگوهای وین است و همه تصمیماتی که باید می‌گرفتیم را اتخاذ کرده‌ایم و جدیت خودمان را به طور کامل نشان داده‌ایم.

کشورهای غربی از زمان آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین انجام عملیات‌های رسانه‌ای و روانی برای مقصرنمایی ایران را در دستور کار قرار داده‌اند. وزیر خارجه فرانسه نیز اخیراً ضمن بیان این که مذاکرات وین به نقطه اوج خود رسیده، با انداختن توپ در زمین ایران خواستار اتخاذ تصمیمات سیاسی از سوی تهران شد.

این در حالی است که  «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران ضمن بیان این که «بیش از هر زمان به توافق در وین نزدیک شده‌ایم»، گفت ایران تصمیمش را گرفته و اکنون نوبت طرف‌های مقابل است که تصمیم بگیرند.

در ساعات پایانی چهارشنبه شب ۲۷ بهمن ماه نیز باقری در توئیتی نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم، اما تا وقتی درباره همه‌ چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است. واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه چهار سال گذشته لازمه تحقق این هدف است. زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرارسیده است.

پس از آن هم «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز ضمن موافقت با اظهارات باقری، گفت: اکنون زمان اتخاذ تصمیمات نهایی در مذاکرات وین درباره برجام است.

ساعات پایانی سه‌شنبه شب ۲۶ بهمن ماه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات جاری در وین رعایت خطوط قرمز را برای ایران مهم خواند و یادآور شد: روند رو به جلوست، اما هنوز برخی موضوعات مهم، پیش روی ماست. ابتکارات طرف ایرانی توافق را در دسترس قرار داده، اما حصول توافق نهایی منوط بر «رفتار مسئولانه» طرف غربی است.

بامداد یکشنبه همچنین «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه ضمن تاکید بر لزوم دستیابی به توافقی در مذاکرات وین تا زمانی که فرصت باقی است، گفت ایران باید از فرصت استفاده کند و تصمیمات سیاسی که حفظ توافق وین را ممکن می‌سازد، اتخاذ کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • SE ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 1
    ادامه برجام در صورت محقق نشدن الزامات مجلس به ضرر کشور خواهد بود
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      0 0
      بار دیگر به هیچ وجه نباید زیر بار پروتکل الحاقی برویم حتی اگر تحریمها را برندارند.با خنثی سازی تحریم دلیلی ندارد زیر بار خفت بار پروتکل الحاقی برویم.برای غربیهای زیاده خواه همان پادمان کافیست.اجرای پروتکل الحاقی برای پرستیژ ابرقدرتیمان و جان دانشمندانمان خطرناک است.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    خداوکیلی اینبار گول(دلار چمدانی،ابنبات،دلار نجومی،بتن گردن تعلیق گام به گام پلمپ عادیسازی ....)را نخورید-اول رفع تمام تحریمها وراستی ازمایی-بعد ادامه غنی سازی بالای ۶۰درصد مثل خودشان
  • علی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 4
    به فرض که آمریکا و غرب مسئول شکست احتمالی مذاکرات هستند. آیا در مردم امریکا و کلا غرب ککشان هم از ادامه نحریم ایران میگزد؟!! ولی ما مردم هر روز بدبختر از دیروز میشویم.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    2 0
    مذاکره دیگر کافی است؛ حجت بر همه‌ی دشمنان تمام شده است. همین امروز مذاکرات فرسایشی را تا زمان اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حالت تعلیق درآورید؛ اگر چنانچه تا یک ضرب الاجل مشخص مثلاً سه ماه دیگر این سیاست اجرا شد، به مذاکرات برگردید؛ در غیر این‌صورت با اقتدار از برجام خارج شوید و این شجره‌ی خبیثه را ریشه‌کن کنید.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    4 1
    فشار اقتصادی را با تلاش درونی، تلاش داخلی و با خنثی کردن تحریمها و البتّه تلاش دیپلماسی -همان طور که مشغولند برادران خوب ما- [باید خنثی کرد]؛ برادران انقلابی ما در زمینه‌ی از بین بردن تحریمها و مجاب کردن طرف مقابل هم مشغول کارند که این هم خوب است، لکن کار عمده خنثی کردن تحریمها است از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرّک اقتصادی داخلی. این دانش‌بنیان‌ها خیلی مهمّند و حقیقتاً این حرکت اقتصاد دانش‌بنیان و شرکتهای دانش‌بنیانی که تولید شده‌اند، حرکت مهمّی است؛ باید این را توسعه بدهند و گسترش بدهند.
  • علی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    1 1
    غنی سازی ۶۰ درصد چه مشکلی از ما حل می کند . این اورانیو م به چه کار ما می آید . مگر این که بر خلاف فتوای رهبری قصد دیگری پشت پرده باشد . هزینه این غنی سازی چقدر خواهد بود ؟ با هزینه ای که صرف غنی سازی شده می شد چندین نیروگاه خورشیدی ساخت و تا امروز بهره برداری می شد شاید این همه مصیبت هم نمی بود . متاسفانه الان در جایگاهی هستیم که هر شخصی فکر می کند پای غیرت ایرانی باید ایستاد به هر قیمتی
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      0 1
      اینها همه جنگ زرگری است برای باقی ماندن در قدرت و مشغول کردن مردم گرسنه .......وگرنه اصلا غنی سازی نیاز نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس