کد خبر 1341426
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
سرنوشت نامعلوم جانشینان مسی و رونالدو

کیلیان امباپه و ارلینگ هالند در چند سال اخیر به‌خوبی توانسته‌اند توانایی‌هایشان را به رخ بکشند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های دنیا و به‌خصوص اسپانیایی‌ها برای سال‌ها از رقابت جذاب کریس رونالدو و لئو مسی در دو تیم مطرح لالیگا سوژه ساختند و رویارویی و رقابت این دو ابرستاره برای مدت‌ها باعث افزایش جذابیت این مسابقات و همچنین توجه بیشتر هواداران به این نشریات بود. در سال ۲۰۱۸ رونالدو و سه سال بعد هم مسی لالیگا را ترک کردند تا بالاخره پایان دوئل پرمخاطب آنها در لیگ اسپانیا فرا برسد. فوتبال اما ظاهرا همیشه به این تقابل‌ها و دوئل‌ها نیاز دارد و خیلی زود رسانه‌ها به سراغ دو ستاره جوان و آینده‌دار رفتند که گفته می‌شد می‌توانند فوق‌ستاره‌های نسل جدید فوتبالیست‌های دنیا باشند. کیلیان امباپه در چند سال اخیر به‌خوبی توانسته توانایی‌هایش را در پاری‌سن‌ژرمن به رخ بکشد و پس از قهرمانی‌های متعدد در لیگ و رقابت‌های داخلی فرانسه تنها در حسرت فتح لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد. ارلینگ هالند هم در دو فصل اخیر یکی از آماده‌ترین مهاجمان فوتبال اروپا بوده و عملکردی فوق‌العاده داشته است. شاید در تابستان پیش‌رو شاهد حضور این دو در لالیگا باشیم و البته گفته می‌شود برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی ممکن است هر دو فصل بعد را با لباس رئال‌مادرید آغاز کنند که به این ترتیب آنها صاحب یکی از ترسناک‌ترین خطوط حمله فوتبال دنیا می‌شوند و به این ترتیب می‌توانند تا سال‌ها موفقیت خود را تضمین کنند. در این روزها اخباری که پیرامون این دو بازیکن منتشر شده است باعث شده تا هر دو در صدر اخبار قرار گیرند.

امید زیاد رئال

سرنوشت این دو ستاره چه زمانی مشخص می‌شود و آنها راهی کدام باشگاه خواهند شد؟ این سوالی است که این روزها طرفداران فوتبال و به‌خصوص هواداران تیم‌های بزرگ از خود می‌پرسند. اگرچه جدایی ارلینگ هالند طی یک یا دو سال آینده از دورتموند تقریبا قطع است و مشخص است که مهاجمی در حد و اندازه‌های او با طرفداران زیادی که دارد در چنین تیمی نخواهد ماند، اما شرایط برای کیلیان امباپه متفاوت است و شاید او در چرخشی ناگهانی تصمیم بگیرد قراردادش را با پاریسی‌ها تمدید کند.

خاویر تباس، رئیس لالیگا معتقد است رئال‌مادرید می‌تواند در رقابت با بارسلونا و یوونتوس به برتری رسیده و هر دوی این ستاره‌ها را به خدمت بگیرد. در هفته‌های اخیر این بحث قوت‌ گرفته که هر دو این ستاره‌های پرطرفدار و آینده‌دار در تابستان پیش‌رو جابه‌جا خواهند شد و باشگاه‌های زیادی در اروپا وضعیت آنها را زیر نظر دارند، اما تباس می‌گوید با توجه به وضعیت مالی باشگاه‌ها، تنها رئال‌مادرید است که توانایی به خدمت گرفتن همزمان این دو بازیکن را دارد. او می‌گوید: «رئال احتمالا در تابستان به سراغ خرید امباپه و هالند برود. وضعیت مالی بارسا و یووه بسیار خراب است و بعید است این دو تیم بتوانند در این زمینه با رئال رقابت کنند. اینکه امباپه به لالیگا بیاید خبر بسیار خوبی است و باعث افزایش جذابیت این مسابقات می‌شود.»

داستان البته به همین دو تیم ختم نمی‌شود و باشگاه‌های دیگری هم هستند که درصورت جدایی امباپه از پاری‌سن‌ژرمن برای خرید او دست به‌کار می‌شوند. رئال‌مادرید در تابستان گذشته دو بار برای به خدمت گرفتن او پیشنهاد داد، اما پاریسی‌ها هر دو را که گفته می‌شد حدود ۲۰۰ میلیون یورو است را رد کردند. قرارداد این ستاره ۲۳‌ساله فرانسوی حدود ۴ ماه دیگر به پایان می‌رسد و فعلا مذاکرات برای تمدید آن به‌جایی نرسیده است. آخرین‌بار این باشگاه برای حفظ او در پارک دو پرنس پیشنهاد حقوق هفتگی ۵۵۰ هزار یورویی ارائه کرده بود، اما این رقم که او را به یکی از پردرآمدترین فوتبالیست‌های دنیا تبدیل می‌کرد هم نتوانسته فعلا این بازیکن جوان را برای تمدید قرارداد متقاعد کند.

عشق رئال

از سوی دیگر امباپه از کودکی هوادار رئال‌مادرید بوده و هیچ‌گاه این علاقه را پنهان نکرده است. به همین دلیل گفته می‌شود او دوست دارد بالاخره در باشگاه محبوبش بازی کند و به همین دلیل تلاش‌های مالکان قطری و در راس آنها ناصر الخلیفی در تابستان برای متقاعد کردن او برای تمدید قرارداد به نتیجه نرسیده است. الخلیفی اما ناامید نشد و با ترفندی جدید تلاش کرد تا این بازیکن را به ادامه حضور در پاریس علاقه‌مند کند و آن‌هم خرید ستاره‌های جدید در تابستان بود. حضور مسی، دوناروما و سرخیو راموس باعث شد تا امباپه برای ماندن وسوسه شود. به‌خصوص اگر تیم بتواند در لیگ قهرمانان اروپا به موفقیت برسد بعید نیست امباپه از تصمیمش برای جدایی صرف‌نظر کند.

با این حال او در دیدار هفته گذشته دو تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان تک‌گل پیروزی‌بخش فرانسوی‌ها را زد و حالا پس از این درخشش رسانه‌های اسپانیایی از پیشنهادی نجومی به او خبر می‌دهند. به گزارش روزنامه اسپورت، پی‌اس‌جی به‌تازگی پیشنهادی استثنایی را به مدیربرنامه‌ها و مادر این بازیکن ارائه کرده است که او را تبدیل به پردرآمدترین بازیکن دنیای فوتبال می‌کند. با امضای این قرارداد او هفته‌ای ۱.۲میلیون یورو از باشگاهش حقوق خواهد گرفت که به همین دلیل در اسپانیا دوباره این شایعه قوت گرفته که امباپه شاید با تیمش تمدید کند. درباره جزئیات این قرارداد نیز گفته می‌شود فعلا قرار است یک قرارداد موقت یک‌ساله با آپشن تمدید امضا شود که باعث می‌شود او بالاتر از مسی و نیمار نه‌تنها در تیم بلکه در تمام دنیای فوتبال بیشترین درآمد را داشته باشد.

از سوی دیگر او درصورت دریافت جوایز ورزشی پاداش‌های جداگانه‌ای دریافت خواهد کرد. همچنین باشگاه با توجه به ارتباطاتی که با قطر دارد زمینه امضای قراردادهای جداگانه‌ای در زمینه مارکتینگ و تبلیغات با کمپانی‌های آن کشور را فراهم خواهد کرد که امباپه از آنها هم درآمدهای خوبی خواهد داشت. پاریسی‌ها همچنین به مدیربرنامه‌ها و مادر این بازیکن که نقش زیادی در مسائل مالی او دارد حق‌انتقال بسیار زیادی پرداخت خواهد کرد. از سوی دیگر با توجه به اینکه به‌زودی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر برگزار خواهد شد، این بازیکن یکی از اصلی‌ترین چهره‌های حاضر در نمادها و تبلیغات این مسابقات خواهد بود و روی او مانور زیادی انجام می‌شود.

شاید امباپه از کودکی عاشق رئال بوده، اما رد کردن چنین پیشنهادی بسیار دشوار است و شاید حتی فشار اطرافیانش که آنها هم از این پول نجومی بی‌بهره نخواهند بود باعث شود تا او در این مدت زمان باقی‌ماند تا انتهای فصل نظرش را تغییر داده و با باشگاه تمدید کند.

توافق با پرس؟

شرایط برای ارلینگ هالند اما متفاوت است و او که با وجود تلاش منچستریونایتد و سولشر، سرمربی سابق این تیم تصمیم گرفت راهی دورتموند شود بعید است خیلی در این تیم ماندگار باشد. این مهاجم ۲۱‌ساله در تابستان قبلی هم یکی از اهداف تیم‌های بزرگ بود، اما فعلا در این تیم آلمانی باقی‌مانده است ولی از دو تیم شهر منچستر، رئال، بارسا و بایرن‌مونیخ به‌عنوان مشتریان او نام برده می‌شود. گواردیولا که در تابستان نتوانست هری‌کین را بخرد حالا به‌دنبال اضافه کردن این پدیده نروژی به خط حمله تیمش است. بایرن‌مونیخ هم درحالی که لواندوفسکی پا به سن گذاشته است، بی‌میل نیست تا هالند را جانشین او کند.

با این حال روز گذشته خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه رئال با نمایندگان این بازیکن و پدرش که او هم سابقا فوتبالیست بوده به توافقاتی رسیده است و نمایندگان پرس در جلسه‌ای مخفی در موناکو توانسته‌اند این شاه‌ماهی نقل‌وانتقالاتی را برای حضور در رئال‌مادرید متقاعد کنند.

دو سال از حضور هالند در دورتموند می‌گذرد و او در این مدت آمار عالی ۸۰ گل در ۷۹ بازی را از خود بجای گذاشته است. در این شرایط بند فسخ قرارداد او که تنها ۶۸ میلیون پوند است هر باشگاهی را برای فعال کردن آن وسوسه می‌کند. در این شرایط گفته می‌شود توافق اولیه بین او و رئال صورت گرفته اما این فرصت برای او وجود دارد درصورتی‌که تا انتهای فصل نظرش تغییر کند می‌تواند این توافقنامه را فسخ کرده و به باشگاه دیگری منتقل شود.

به نوشته رسانه‌های اسپانیایی، رئالی‌ها تصمیم دارند به‌عنوان بخشی از مبلغ قرارداد این بازیکن، لوکا یوویچ را به دورتموند منتقل کنند تا با خرید او دچار مشکلات مالی نشوند. البته هنوز جدایی هالند قطعی نیست و باید دید آیا او که تا ۲۰۲۴ با این باشگاه قرارداد دارد برای یک فصل دیگر هم در این تیم که این روزها در شرایط بدی قرار دارد و بحران زده است، خواهد ماند یا وضعیت کنونی تیم باعث می‌شود تا به باشگاه بهتری برود تا شانس بیشری برای فتح عناوین قهرمانی داشته باشد.

دورتموند پنجشنبه‌شب در لیگ اروپا شکستی سنگین و ناباورانه را برابر گلاسکورنجرز اسکاتلند تجربه کرد و باخت ۴ بر ۲ برابر این تیم سبب شد تا انتقادهای زیادی از بازیکنان و مارکو رز، سرمربی تیم شدت بگیرد و بعید نیست به‌زودی شاهد تغییراتی در کادرفنی باشگاه باشیم. به‌خصوص که این تیم در هفته‌های اخیر نتایج پرنوسانی را گرفته و شکست پرگل برابر بایرلورکوزن حتی رتبه دومی آنها در جدول را نیز به خطر انداخته است.

جیانلوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار مشهور ایتالیایی به‌تازگی عنوان کرده بود که هالند بازی در لالیگا را به لیگ برتر ترجیح می‌دهد و به همین دلیل باشگاه‌هایی چون یونایتد، سیتی و حتی چلسی شانس زیادی برای به خدمت گرفتن او نخواهند داشت. بارسا هم به‌تازگی خریدهای تهاجمی زیادی داشته و شاید پس از ناامیدشدن از خرید هالند بود که تصمیم گرفت اوبامیانگ را از آرسنال بخرد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس