کد خبر 1339954
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
هشدار واشنگتن به آمریکایی‌ها درباره سفر به بلاروس

وزارت خارجه آمریکا با ادعای تحرکات ارتش روسیه در مرز اوکراین، به اتباع آمریکایی درباره سفر به بلاروس هشدار داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا بعد از بستن سفارت در اوکراین به ادعای خطرات ناشی از تدارک روسیه برای حمله به اوکراین، با صدور یک بیانیه از اتباع خود خواست که به بلاروس نروند.

در شرایطی که ادعاهای مقام‌های آمریکایی و جنجال‌های رسانه‌های این کشور درباره حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین ادامه دارد، وزارت خارجه آمریکا به ادعای تحرکات ارتش روسیه در مرز اوکراین، بیانیه‌ای هشدارآمیز درباره سفر اتباع آمریکایی به بلاروس منتشر کرد.

به گزارش وبگاه «هبل»، وزارت خارجه آمریکا به آمریکایی‌ها درباره سفر به بلاروس به دلیل افزایش مستمر ارتش روسیه در امتداد مرز این کشور بلاروس با اوکراین هشدار داد. مقام‌های آمریکایی همچنان هشدار می‌دهند که حمله روسیه به اوکراین ممکن است طی این هفته رخ دهد.

در بیانیه آمده است: «با توجه به افزایش فعالیت‌های نظامی غیرعادی و نگران‌کننده روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین، شهروندان آمریکایی مستقر در بلاروس یا قصد سفر به آن را دارند باید توجه داشته باشند که وضعیت غیرقابل پیش‌بینی است و تنش در منطقه تشدید شده است».

وزارت خارجه آمریکا افزود: «آزار و اذیت بالقوه به طور خاص برای خارجی‌ها نیز ممکن است. با توجه به نوسانات شدید اوضاع، به شهروندان آمریکایی اکیدا توصیه می‌شود از سفر به بلاروس خودداری کنند».

هشدار واشنگتن بعد از این صورت گرفت که وزارت خارجه آمریکا سفارت این کشور در کی‌یف پایتخت اوکراین را تعطیل کرد و تمامی فعالیت‌های دیپلماتیک سفارت آمریکا به شهر «لویو» در غرب اوکراین (نزدیک لهستان) منتقل می‌شود.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره تعطیلی سفارت این کشور در کی‌یف گفت: «به صورت موقت فعالیت‌های سفارت آمریکا در کی‌یف را به دلیل افزایش حضور نظامی روسیه (در مرز اوکراین) را متوقف کردیم».

بلینکن افزود: «تیم محدودی در نزدیکی شهری در لهستان برای انجام فعالیت‌های دیپلماتیک حضور خواهند داشت. در سایه گفت‌وگوی پوتین و بایدن، همچنان در راستای راه حل دیپلماتیک عمل کرده و کانال‌های گفت‌وگو باز خواهند ماند» 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس