ادعای کاخ‌سفید: روسیه با حمله سایبری به دنبال بی‌ثبات کردن اوکراین است - کراپ‌شده

سخنگوی کاخ سفید شامگاه جمعه مدعی شد که روسیه با استفاده از حملات سایبری به دنبال بی‌ثبات کردن اوکراین است.

به گزارش مشرق، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه جمعه در سخنانی ادعا کرد که مسکو با استفاده از حملات سایبری به دنبال بی‌ثبات کردن اوکراین است.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «به حمایت از اوکراین برای تقویت امنیت سایبری و زیرساخت‌هایش ادامه خواهیم داد».

ساکی ادامه داد:‌«اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد حملات سایبری اوایل هفته علیه اوکراین به روسیه ارتباط داشته است».

سخنگوی کاخ سفید بدون ارائه هیچگونه مدرکی گفت: «روسیه این حق را ندارد که به همسایگان خود حمله کند».

وی افزود: «در حال نهایی کردن بسته تحریم‌ها علیه روسیه در صورت حمله به اوکراین هستیم و همانطور که بایدن گفته، هرگونه حمله روسیه بهای سنگینی برای این کشور خواهد داشت و تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو بی سابقه خواهد بود».

سخنگوی کاخ سفید هشدار داد در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند،‌ ارتباط این کشور با سیستم مالی بین‌المللی را قطع خواهیم کرد و پول واحد روسیه تحت تاثیر تحریم‌های اعمال شده قرار خواهد گرفت.

روسیه بارها هشدار داده نظامیان اوکراینی با زیر پا گذاشتن توافق مینسک، نواحی خودمختار روس زبان «دونباس» واقع در شرق اوکراین را هدف قرار می‌دهند.

غربی‌ها بدون توجه به این هشدارها، روسیه را به استقرار نیرو در مرزهای اوکراین و آماده شدن برای «حمله قریب‌الوقوع» به این کشور متهم کرده‌ و شمار بالایی از نیرو و تجهیزات نظامی را به شرق اروپا ارسال کرده‌اند.

 همزمان با ادعای مجدد غربی‌ها درباره زمان حمله احتمالی روسیه به اوکراین، درگیری‌ها بین نظامیان اوکراینی و جدایی‌طلبان شرق این کشور نیز در حال افزایش است.

رسانه‌های محلی امروز (جمعه) گزارش دادند ارتش اوکراین و نیروهای دولت‌های خودخوانده «لوهانسک» و «دونتسک» به تبادل آتش و گلوله باران یکدیگر پرداختند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» فقط در روز جمعه ۶۰ بار نقض توافق آتش‌بس بین اوکراین و مناطق شرق این کشور ثبت شده که همین امر باعث تشدید تنش‌ها شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس