افزایش صادرات نفت ایران به روایت آمار بانک مرکزی/ انتظار رشد اقتصادی 19.5 درصدی صنعت نفت در 1400

بزرگ‌ترین پالایشگاه ژاپن اعلام کرد به محض برداشته شدن تحریم‌های ایران پس از امضای قرارداد هسته‌ای، مقدمات واردات نفت از ایران را آغاز کرده و طی ۲ تا ۳ ماه خرید از ایران را از سر می‌گیرد.

به‌گزارش مشرق، به نقل از اس‌پی‌گلوبال‌پلتس، مدیرعامل شرکت انیوس، بزرگ‌ترین پالایشگاه ژاپن اعلام کرد حدود ۲ تا ۳ ماه پس‌از بسته شدن قرارداد اتمی ایران و برداشته شدن تحریم‌ها، واردات نفت از ایران را از سر می‌گیرد.
وی در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت به‌خاطر مسائلی مانند بیمه و برنامه‌ریزی نقل‌وانتقال‌ها، نمی‌تواند فورا واردات نفت از ایران را آغاز کند. اما این کار را طی ۲ تا ۳ ماه انجام خواهد داد.
وی اظهار داشت: «پس‌از بسته شدن قرارداد اتمی ایران، نفت این کشور یکی از گزینه‌های خرید ما خواهد بود».
وی در پاسخ به سوالی در مورد زمان برداشته شدن تحریم‌های ایران گفت انتظار دارد تحریم‌ها هم‌زمان با امضای قرارداد برداشته شوند.
وی تاکید کرد برداشته شدن تحریم‌های ایران باعث می‌شود ۲ میلیون بشکه نفت به‌تدریج وارد بازار شود.

مذاکرات هسته‌ای ایران که جدیدترین دور آن در هشتم فوریه در وین آغاز شد بیش‌از هر زمان دیگری به یک قرارداد نزدیک شده‌است. علی باقری‌کنی مذاکره‌کننده ارشد ایران در شانزدهم فوریه اعلام کرد ایران و آمریکا به قرارداد نزدیک شده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم در همان روز گفت دو طرف در مراحل نهایی مذاکرات به سر می‌برند.
طبق قرارداد برجام که در ۲۰۱۵ امضا شده بود، تحریم‌های نفتی ایران در ازای محدود شدن برنامه هسته‌ای این کشور برداشته‌شده بودند. اما دولت ترامپ در ۲۰۱۸ با بیرون رفتن از این قرارداد دوباره صنعت نفت پتروشیمی و کشتیرانی ایران را تحریم کرد.
مذاکرات برای لغو تحریم‌ها در اواسط ۲۰۲۱ متوقف اما در ماه دسامبر از سر گرفته شد. ژاپن واردات نفت از ایران را در ماه مه ۲۰۱۹ متوقف کرد. این کشور در ۲۰۱۹، ۱۷.۱ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده بود که ۶۳.۲ درصد نسبت‌به ۴۶.۵۱ میلیون بشکه خریداری‌شده در ۲۰۱۸ کاهش داشت.
 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    اما پولش را نمی‌دهد!!!!
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    همان چین و ترکیه که حاضرند حتی از داعش نفت بخرند و یا بصورت تانکر به تانکر در دریا نفت بخرند برای ما کافی است ژاپ جان نمی خواد از ما نفت بخرد
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    ایران باید منبعد بر تولید هر چه بیشتر بنزین و و صادرات محصولات نفتی آنهم بصورت قاچاق یا با کمک دزدان دریایی سومالی به سوی آفریقا و آمریکای لاتین هدف گذاری کند
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    حتی قاچاقچیان نفت در هند نیز می توانند نفت و بیشتر محصولات نفتی ایران بخرند و ایران تحریم ها را می تواند به هزار روش ممکن دور بزند و دیگر برگشت ایران به روش های قدیمی فروش اشتباه است
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 0
    جناب ژاپن : تو اول بدهی های قبلی ات به پرداز بعدا خواستار خرید نفت از ایران بشو!!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس