ایران فرمول قیمت‌گذاری نفت خود را تغییر می‌دهد/ آغاز صادرات نفت ایران به اروپا، بزودی؟

شرکت ملی نفت ایران از اول ژانویه ۲۰۲۲ از شاخص نفت برنت به‌جای شاخص ICE Bwave برای قیمت‌گذاری نفت خامی که به بازارهای اروپا و مدیترانه می‌فروشد استفاده خواهد کرد.

به‌ گزارش مشرق به نقل از اویل پرایس، شرکت ملی نفت ایران از اول ژانویه سال آینده میلادی شاخص قیمت‌گذاری نفت خام خود را برای اروپا و مدیترانه تغییر می‌دهد. این اقدام حاکی از قصد ایران برای ازسرگیری صادرات به اروپاست.

مؤسسه آرگوس مدیا اعلام کرد شرکت ملی نفت ایران از اول ژانویه ۲۰۲۲ از شاخص نفت برنت به‌جای شاخص ICE Bwave برای قیمت‌گذاری نفت خامی که به بازارهای اروپا و مدیترانه می‌فروشد استفاده خواهد کرد.

در حال حاضر هیچ پالایشگاهی در اروپا نفت خام ایران را از ترس تحریم‌های ثانویه آمریکا نمی‌خرد. آمریکا در ۲۰۱۸ پس‌از خروج ترامپ از قرارداد برجام، تحریم‌ها علیه صنعت نفت، کشتیرانی و بانکداری ایران را دوباره اعمال کرد چین در حال حاضر علی‌رغم فشار آمریکا بر خریداران نفت خام برای معامله نکردن با ایران، تنها خریدار نفت خام این کشور است.

تغییر شاخص قیمت فروش نفت خام ایران به اروپا نشان می‌دهد این کشور قصد دارد صادرات خود به این قاره را پس‌از برداشته شدن تحریم‌ها به‌دنبال مذاکرات هسته‌ای از سر بگیرد.

مذاکرات بر سر قرارداد اتمی ایران در اوایل ماه جاری میلادی آغاز شد اما پس‌از یک هفته، ایران و آمریکا هر دو نسبت‌به موفقیت این گفتگوها بدبین بودند.

مذاکرات در پنجشنبه هفته گذشته از سر گرفته شد و آمریکا اعلام کرد در صورت شکست این دیپلماسی، آماده استفاده از گزینه‌های دیگری است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    20 10
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      10 0
      به روی چشم.
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      9 1
      تکبیر
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      10 2
      دوست عزیز کاش چند تا بند،دیگه اضافه میکردید و ای کاش با هیئت ایرانی رفته بودی،وین
    • ب ع IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      3 6
      نفست از جای گرم بلند میشه،اگه ایران ساکنی سری به قسمت‌های پایین شهر بزن،اونوقت این حرفا را بزن
    • حمید IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      4 0
      انصافا شروط خوبی رو مطرح کردید. بعضیاش تکرار مواضع دولتمردانه ولی بعضیاش ابداعی شما بوده . هم دقیق گفتی و هم با حوصله نوشتی. دمت گرم
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    6 0
    والا تا حالا کجا بودی ؟
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    3 2
    چقدر زر زدی
  • محمد IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    3 2
    ادامه مذاکرات همان خواسته ظریف و دولت کدخدا محور است یعنی به سخن گهربار حضرت امام ره شک داریم که فرمود رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    با سلام مردم نبایستی خودشون را دست کم بگیرند. ما ۸۵ میلیون ایرانی با هوش مطمئنا برای تحریم ها می توانیم چاره ای بیابیم. راه التماس به بن بست می رسد. اگر روزی عربستان بخواهد هسته ای داشته باشد و موشک تولید کند آمریکا بهش اجازه نمی دهد. ما راهی را شروع کرده ایم و بایستی برای حقمان چانه زنی کنیم. فضای منفی خواست دشمنه و قابل قبول نیست. کوتاه آمدن غیر معقول به معنای شکست مضاعف است که از تحریم های کنونی اثرات خیلی بدتری به جا میزاره. انشالله با تلاش دولت و قوه قضائیه دست دلالان و مافیا با برنامه ریزی مناسب، از سر مردم کوتاه شده و کشور موفی مس شود.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 1
    بسته به موردشه....اگه نفت بفرو شن و مثل کشورای حاشیه خلیج فارس وعربستان به ملت ایران یارانه نفتی بدن یه چیزی....درغیراینصورت به درک میفروشن یانمیفروشن....پول نفت یاتو لبنان.یاسوریه.یاخرج تسلیحات هسته ای ووووووواختلاس آقازادهها ورانتهاوووووغیره میشه.. چراحرص الکی بخورم؟
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    استکبار حداقل یکی ازاین سه چیز میخواهد(۱-نفت وگاز ارزان-۲-کنترل وکاهش پیشرفتهای هسته ای طبق برجام-۳-صلح وثبات منطقه ای وکنترل مداخلات ایران برای غارت بیشتر)به هرکدام ازاین گزینه ها برسه به دوتای بعدیش هم خواهد رسید
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    استکبار حداقل یکی ازاین سه گزینه رامیخواهد(۱-نفت وگاز ارزان-۲-کنترل وکاهش پیشرفتهای هسته ای طبق برجام-۳-صلح وثبات منطقه ای وکنترل مداخلات ایران برای غارت بیشتر)به هرکدام ازاین گزینه ها برسه به دوتای بعدیش هم خواهد رسید
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 1
    باید اول جلوی فروش نفت گاو شیرده وگاز را گرفت-تا اینقدر گرون بشه تا استکبار دغربیه بدونند نمیتوانند باخرید نفت ایران-بازهم نفت را ارزان بخرنند وبیشتر غارت کنند-اول رفع تحریم بعد راستی ازمایی وبعد هرکاری که دوست داشتیم مثل خودشما انجام میدهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس