کد خبر 1341010
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
۷۰ درصد حریم محیطی سد البرز آزادسازی شد

رئیس کل دادگستری استان مازندران، از تخریب بناهای غیر مجاز در حریم سد البرز در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد.

به گزارش مشرق، به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه حجت الاسلام و المسلمین اکبری از تخریب بناهای غیر مجاز در حریم سد البرز در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و بر اساس گزارش دادستانی سوادکوه شمالی وجود این بناهای غیر مجاز مانع از آبگیری سد بوده و خطرات و حوادث جانی و مالی را برای ساکنین به دنبال داشت. تخریب سازه‌های غیر مجاز باعث پیشگیری از بروز حوادث مورد اشاره در حریم سد البرز خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در ادامه افزود: سد البرز بالغ بر ۷۵۰ هکتار حریم محیطی دارد و یکی از مهم‌ترین سدهای استان مازندران برای تأمین آب شرب شهرهای بابل، بابلسر، سیمرغ، قائم شهر، جویبار، فریدونکنار و محمودآباد است. همچنین این سد تأمین کننده آب کشاورزی و در آینده نزدیک نیز تأمین کننده انرژی است.

وی تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی دادستان سوادکوه شمالی ۷۰ درصد حریم محیطی سد با کمک و همیاری مردم و هوشیاری روستاهای اطراف، آزادسازی شده است و ۳۰ درصد باقی مانده متعلق به افرادی است که مشکلات حقوقی و قضائی دارند و به زودی با کمک مردم، مسئولین و آب منطقه‌ای حریم سد کاملاً آزادسازی خواهد شد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران در ادامه تاکید کرد: افراد ذی‌نفوذ به دنبال ساخت روستاهای جدید و بنا در اطراف سد بودند که مطابق قانون احداث هرگونه روستا در حریم سد ممنوع است و با توجه به سیاست‌های دستگاه قضائی، دستورات اکید رئیس قوه قضائیه و پیگیری‌های این شورا، آزادسازی حریم جنگل‌ها، رودخانه‌ها و سدها در دستور کار قرار دارد و با متخلفان قاطعانه و مطابق قانون برخورد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس