کد خبر 1340686
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
بارش باران سیل‌آسا در فارس

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت:از بعد از ظهر روز یکشنبه با نفوذ تدریجی سامانه‌ای بارشی به غرب کشور، در برخی نقاط غرب و شمال غرب بارش پراکنده شروع می‌شود.

به گزارش مشرق، صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری امروز، پنجشنبه(۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰) در برخی نقاط استان‌های گیلان، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، همچنین در برخی نقاط استان کرمان، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در روز جمعه(۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است و فقط در نوار مرزی آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در روز شنبه(۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰) نیز جوی پایدار در کشور حاکم است، تا اینکه به تدریج از بعد از ظهر با نفوذ تدریجی سامانه‌ای بارشی به غرب کشور، در برخی نقاط غرب و شمال غرب بارش پراکنده شروع می‌شود گفت: یکشنبه(اول اسفند ماه ۱۴۰۰)، در غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، برخی نقاط شمال غرب، برخی نقاط گیلان و مازندران، شمال فارس، غرب اصفهان و مرکزی بارش باران و برف رخ می‌دهد.

ضیاییان افزود: شدت بارش در زاگرس مرکزی است. در ارتفاعات و مناطق سردسیر به صورت برف و در جنوب غرب و برخی مناطق غرب، به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهد بود. روز دوشنبه (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) گستره بارش مناطقی از مرکز، شمال شرق و همچنین سواحل شمالی کشور را در بر خواهد گرفت و به تدریج بارش در شمال غرب، کاهش می‌یابد.

وی ضمن پیش بینی اینکه شدت بارش در لرستان، ایلام، کرمانشاه، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و همدان و مرکزی است گفت: لازم به ذکر است پنجشنبه و جمعه ارتفاع موج در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز افزایش می یابد. تا شنبه در شمال غرب، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، ۳ تا ۶ درجه افزایش دما و در سواحل شمالی کشور، تا شنبه، حدود ۷ تا ۱۰ درجه، افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی پایتخت طی سه روز آتی را نیز اعلام کرد و گفت: دمای هوای تهران امروز، پنج شنبه در بیشترین حالت به ۱۱ و در کمترین حالت خود به ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد و آسمان نیمه ابری، همراه با گاهی وزش خواهد بود. دمای تهران فردا، جمعه در کمترین و بیشترین حالت خود بین ۱۲ و ۳ درجه سانتیگراد متغیر است و آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد را تجربه خواهد کرد. همچنین پس فردا، شنبه، دمای هوا بین ۱۵ و ۴ درجه سانتیگراد متغیر و قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس