شورای امنیت روسیه: نیروهای مسلح آمریکا در اروپا تهدیدی برای مسکو است

معاون دبیر شورای امنیت روسیه می‌گوید آمریکا گروه قابل توجهی از نیروهای مسلح را در اروپا تشکیل داده که هدف اصلی آن‌ها ایجاد تهدید دائمی برای روسیه است.

به گزارش مشرق، «میخائیل پوپوف» معاون دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه با روزنامه «روسیسکایا گازتا» گفت ایالات متحده گروه قابل توجهی از نیروهای مسلح را در اروپا تشکیل داده که تهدیدی برای روسیه است.

وی اظهار داشت: هدف اصلی آن‌ها [نیروهای آمریکایی] در اروپا ایجاد یک تهدید دائمی برای کشور ما است. به همین منظور گروه قابل توجهی از نیروهای مسلح آمریکا در منطقه تشکیل شده که بیش از ۶۰ هزار پرسنل نظامی، ۲۰۰ تانک و حدود ۱۵۰ هواپیمای جنگی را شامل می‌شود.

این دیپلمات روس افزود: طی هفت سال گذشته افزایش قابل توجهی در ترکیب و توانایی‌های رزمی گروه نیروهای آمریکایی مشاهده شده است، تعداد نیروهای زمینی آمریکا در اروپا ۳۰ درصد افزایش یافته در حالی که تعداد خودروهای زرهی چهار برابر شده است.

 به گفته وی، آمریکا همچنین تسلیحات هسته‌ای غیراستراتژیک و سامانه دفاع موشکی خود را در آمادگی دائمی حفظ می‌کند. پوپوف با بیان این که در نهایت، تقویت نظامی ایالات متحده تلاشی برای مهار اقتصاد روسیه است، افزود: هیستری ضدروسی کنونی نه تنها با هدف مهار توسعه اقتصادی کشور ما انجام می‌شود، واشنگتن قصد دارد شرکای اروپایی را از نظر مالی به پروژه‌های نظامی گران قیمت متصل کند و همچنین محصولات مجتمع نظامی-صنعتی و نفت و گاز خود را به آن‌ها تحمیل کند.

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آن‌ها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس