رئیس پنتاگون: آمریکا قصد دارد ۲۵۰ تانک «آبرامز» به لهستان ارسال کند

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد قصد دارد دویست و پنجاه تانک برای مقابله با تهدیدات روسیه و بلاروس به لهستان ارسال کند.

به گزارش مشرق، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد کشورش قصد دارد دویست و پنجاه تانک «آبرامز» ارسال کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آستین در نشست خبری با همتای لهستانی گفت: «شماری از این نیروها (متعلق به روسیه و بلاروس) در فاصله دویست مایلی مرزهای لهستان حضور دارند».

وی اضافه کرد: «اگر روسیه بخواهد به اوکراین حمله کند، لهستان ممکن است شاهد موجی از ده‌ها هزار اوکراینی آواره باشد که تلاش می‌کنند جان خود و خانواده‌هایشان را از بلای جنگ نجات دهند».

او درباره ارسال دویست و پنجاه تانک «آبرامز M۱A۱» به لهستان که باید مورد تأیید کنگره قرار گیرد گفت: «این‌ها جدیدترین مدل آبرامز هستند و توان زرهی لهستان را به‌شدت بالا می‌برند. [ارسال این تانک‌ها] همچنین توان همکاری متقابل ما و نیروهای مسلح لهستان را بالا برده و اعتبار بازدارندگی مشترک ما و دیگر متحدان ناتو را تقویت خواهد کرد».

اعلام تلاش برای ارسال تانک‌های آبرامز آمریکایی به لهستان در حالی صورت می‌گیرد که غربی‌ها روسیه را به استقرار نیرو در مرزهای خود با اوکراین با هدف انجام «حمله قریب الوقوع» متهم کرده‌اند.

در حالی که آمریکایی‌ها به بهانه این تهدید پنچ هزار نیروی اضافی در لهستان مستقر کرده و شماری از هواپیماهای جنگی خود را وارد این کشور کرده‌اند، نیروهای روس پس از اتمام رزمایش‌های خود در حال بازگشت به سمت پایگاه‌های خود بوده و ادعای آماده شدن برای حمله به اوکراین را تکذیب کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس