جیک سالیوان: روسیه ممکن است هر روزی به اوکراین حمله کند!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز و در راستای تنش آفرینی های غرب علیه روسیه ادعا کرد که مسکو ممکن است هر روزی به اوکراین حمله کند!

به گزارش مشرق، جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان بار دیگر به تکرار تنش آفرینی های این کشور علیه مسکو پرداخت.

مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای در این خصوص ادعا کرد: نمی توانم به صورت دقیقی روز این (حمله) را پیش بینی کنم. اما می توانیم بگوییم که یک تهاجم یا اقدام نظامی بزرگ می تواند هر روزی آغاز شود!

«جیک سالیوان» در ادامه اضافه کرد: این موضوع می تواند در پایان هفته آتی و پیش از اتمام المپیک (زمستانی در چین) باشد و یا می تواند پس از المپیک رخ دهد. ما معتقدیم که شاید مسکو راه دیپلماتیک را در پیش بگیرد. شیوه ای که روسیه نیروهای خود را مستقر کرده است و نحوه ای که این کشور رزمایش هایی را برگزار می کند، احتمال ویژه ای را مبنی بر رخ‌داد خیلی زودهنگام یک اقدام نظامی بزرگ نشان می دهد.

وی در این باره مدعی شد: ما آماده ادامه دیپلماسی هستیم؛ اما اگر روسیه به تداوم این روش بپردازد، برای واکنش نشان دادن هماهنگ و قاطعانه همراه با شرکاء و متحدانمان نیز آمادگی داریم.

جیک سالیوان: روسیه ممکن است هر روزی به اوکراین حمله کند!

این مقام آمریکایی اضافه کرد: شهروندان آمریکایی باید باید فورا اوکراین را تَرک کنند؛ زیرا در صورت وقوع حمله، تخلیه نظامی صورت نخواهد گرفت. سعی می‌کنیم به اوکراینی‌ ها بگوییم که برای حمله آماده باشد و با متحدان خود هماهنگ می‌ کنیم تا بتوانیم از خاک ناتو دفاع کنیم!

آمریکا و متحدان غربی اش مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کنند، به طوری که مقامات کاخ سفید چهارشنبه هفته جاری را به عنوان زمان این حمله مطرح کرده اند.

کرملین با رد تمام اتهامات در این زمینه، به شدت تاکید کرده است که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد و آمریکا و ناتو مسبب اصلی ایجاد تنش‌ها در شرق اروپا هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    کار اوکراین تمام است دو ماه پیش شاید می توانستیم بگوییم جنگی صورت نمی گیرد اما حالا همه می دانند روسیه دنبال ذوب برفها برای حمله سراسری است
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    هدف روسیه از تاخیر در حمله به اوکراین ایجاد شکاف در ناتو و سپس کودتاچیان شهر کیف است
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    روسیه دنبال یک انتخابات سراسری بدون تغلب در این کشور است روسیه دنبال برپایی دولت مردمی با رای ملت در این کشور می باشد چون بیش از 50 درصد اوکراین را روسها تشکیل می دهند
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    روسیه یا باید دولت دست نشانده در اوکراین بر سر کار بیاورد یا اینکه اوکراین به دوبخش غربی وشرقی تقسیم نماید طوری که مرزهای روسیه و دریای سیاه به رومانی برسد
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    سه شنبه آینده شد هر روزی. واقعأ باورکردنی نیست که این چنین دلقک های جنایتکاری با سرنوشت صدها میلیون ها انسان این طور بازی می کنند.اینها روی جوکر بتمن را سفید کرده اند.
  • alireza IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    اگر روس‌ها طی چندسال اخیر در برخی موارد کوتاهی نمی کردن مثل بی اعتنایی به حملات مکرر اسراییل به خاک سوریه وحتی کشتن چندنظامی روس ویا بی جواب گذاشتن ترکیه در سرنگونی سوخو۲۴ومرگ یک خلبان و همچنین سکوت ونظاره گرماندن جنگ قره باغ و تنها گذاشتن متحد خود در مقابل ترکیه و آذربایجان و همچنین اسراییل اکنون غرب جرات شاخه وشانه کشیدن برای روس‌ها نداشت چون این موارد باعث شد که ناتو وغرب تصور کنند که روسیه ضعیف وشکننده ست واین اشتباهاتی ست ک حالا روس‌ها باید تاوان شو بپردازد.روسیه‌ حداقل در جنگ قره باغ باید به سود ارمنستان وارد جنگ میشد چون پیمان اتحاد و حمایت از ارمنستان درصورت جنگ مقابل هر کشوری بسته بود و این کوتاهی حیثیت روسیه رو زیر سوال برد و قدرت نظامی شو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس