سالیوان: آمریکا عرضه گاز به اروپا را افزایش داد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: واشنگتن عرضه گاز به اروپا را افزایش داده است؛ اولویت ما عدم وابستگی به منابع انرژی روسیه است.

به گزارش مشرق، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در اظهاراتی مدعی شد: آنچه روسیه در اوکراین انجام می‌دهد، جنایت جنگی است و ما آن را در مناطق دیگر هم دیده‌ ایم!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این مصاحبه ادامه داد: ما در حال کار هستیم تا تسلیحات لازم به اوکراین را ارئه دهیم. کی‌یف باید بتواند از خود دفاع کند.

«جیک سالیوان» در ادامه افزود: ایالات متحده در حال افزایش عرضه گاز به اروپا است و کار روی عدم وابستگی به منابع انرژی روسیه را اولویت می داند.

وی در ادامه مدعی شد: ژنرال تازه منصوب روسیه در اوکراین سابقه خشونت علیه غیرنظامیان در سوریه را دارد! مسکو مسئول هدف قرار دادن غیرنظامیان در اوکراین است!

این در حالیست که پیشتر بسیاری از محافل رسانه ای تصریح کرده بودند که هدف آمریکا از دامن زدن به تنش ها در اوکراین، افزایش صادرات انرژی به کشورهای اتحادیه اروپا و وابستگی بروکسل به واشنگتن در این حوزه است.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدف از این اقدام را «حفاظت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند»، نامید.

همچنین این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس